ایرانجدیدترین اخبارجهان

قطع سراسری خدمات اینترنتی شرکت مبین‌نت

خدمات اینترنتی شرکت مبین‌نت قطع شد

قطع سراسری اینترنت و خدمات اینترنتی شرکت مبین‌نت

نت‌بلاکس، سازمان غیردولتی ناظر بر اینترنت جهانی روز یکشنبه از قطع سراسری اینترنت مبین‌نت یکی از بزرگترین شرکت‌های اپراتوری اینترنتی در ایران خبر داد.

نت‌بلاکس در توئیتی نوشت که این اقدام همزمان با محدودیت‌ها و قطع اینترنت در ایران به‌دلیل اعتراضات به قتل مهسا امینی صورت می‌گیرد.

این سازمان غیردولتی پیشتر زیان اقتصادی ناشی از هر ساعت قطع اینترنت در ایران را حدود یک‌ونیم میلیون دلار (۴۵ میلیارد تومان) برآورد کرده بود. مقام‌های جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با اعتراضات هشت روز گذشته در ایران شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان اینستاگرام، واتس‌اپ و سایت استارلینک را نیز فیلتر کرده‌اند.

هکرها مشغول کارند

در روزهای اخیر مشهورترین گروه هکری جهان موسوم به «انانیموس» (ناشناس) از هک شدن برخی از وبسایت‌های حکومتی و خبرگزاری‌ها از جمله وبسایت رهبر جمهوری اسلامی خبر داد.

این گروه هکری همچنین بیش از یک‌هزار دوربین مداربسته داخل ایران را نیز هک کرد.

پیشتر وب‌سایت خبرگزاری صداوسیمای جمهوری اسلامی از دسترس خارج شده بود و اکنون نیز دسترسی در خارج از ایران به این وب‌سایت با اختلال همراه است.

هکرهای انانیموس اعلام کردند جمهوری اسلامی از بیم حمله‌های سایبری دسترسی به وبسایت‌های حکومتی را محدود می‌کنند.

با بالاگرفتن و تداوم اعتراضات در ایران، اینترنت در بسیاری از نقاط ایران به‌ویژه در شهر تهران دچار اختلال‌های گسترده‌ای شده و نهادهای امنیتی و وزارت ارتباطات، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان اینستاگرام و واتس‌اپ را فیلتر کرده‌اند.

خبرگزاری های ایران از دسترس خارج شدند

دسترسی به وب‌سایت برخی از خبرگزاری‌های ایران، چه در داخل کشور و چه در خارج همچنان با اختلالاتی همراه است. 

در حالی که دسترسی به صفحه خبرگزاری فارس در داخل ایران ممکن است، این دسترسی در خارج از کشور ممکن نیست. همچنین تلاش برای ورود به سایت خبرگزاری ایسنا در خارج کشور ممکن نیست و منجر به دسترسی به حساب توئیتر این خبرگزاری می‌شود.

برخی از شهروندان ساکن ایران نیز گفتند که دسترسی‌شان به وب‌سایت خبرگزاری ایسنا با چنین اختلالی همراه است.

قطع سراسری اینترنت و خدمات اینترنتی شرکت مبین‌نت
قطع سراسری اینترنت و خدمات اینترنتی شرکت مبین‌نت

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا