ایرانجدیدترین اخبارجهان

درخواست رئیس جمهور فرانسه از ابراهیم رئیسی برای موافقت با احیای برجام

امانوئل مکرون از ابراهیم رئیسی خواست با احیای برجام موافقت کند

درخواست رئیس جمهور فرانسه از ابراهیم رئیسی برای موافقت با احیای برجام

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه تماسی ۹۰ دقیقه ای با ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران داشته و از وی خواسته است که با احیای برجام موافقت کند.

مکرون طی این تماس خاطرنشان کرده که مذاکرات در حال پیشروی به سمت راه حلی‌ست که برای همه طرف ها قابل احترام است و موافقت ایران با برجام می تواند از بحرانی بزرگ جلوگیری کند.

درخواست رئیس جمهور فرانسه از ابراهیم رئیسی برای موافقت با احیای برجام
درخواست رئیس جمهور فرانسه از ابراهیم رئیسی برای موافقت با احیای برجام

مکرون اضافه کرد که امیدوار است هر چه زودتر مذاکرات وین به نتیجه برسد زیرا تا به اینجا پیشرفت های خوبی برای آن حاصل شده است.

و اما رئیسی، از سوی دیگر گفته است که توافقات در وین فقط در صورتی امکان پذیر خواهد بود که تحریم ها علیه ایران برداشته شود و همچنین تضمین معتبری برای توافقات وجود داشته باشد. به گفته ابراهیم رئیسی این تحریم ها و ادعاهای سیاسی به منظور تحت فشار قرار دادن ایران مطرح شده اند و امید رسیدن به توافقی پایدار را تضعیف می کنند.

از طرف دیگر، وزیر خارجه ایران، حسین امیرعبداللهیان طی گفت و گویی با سی‌ان‌ان نسبت به نتایج مذاکرات اظهار خوش بینی کرده و البته در ادامه نیز عنوان نموده که هرگونه شکستی در این مذاکرات به عهده آمریکا و طرف مقابل است.

به نقل از ایران اینترنشنال، یکی از دیپلمات های اروپایی نیز در همین راستا اظهار داشته که مذاکرات در مراحل نهایی است و هفته آینده نتایج آن رسما اعلام خواهد شد. این دیپلمات گفته است که تقریبا تمام اختلافات میان طرف های مذاکرات رفع شده و باید به توافق جمهوری اسلامی و آمریکا برای بازگشت به برجام خوشبین بود.

کشورهای عضو برجام نشست های مختلفی درباره احیای برجام و بازگشت به توافقات برگزار کرده اند.

در طی دیداری که معاون جو بایدن، کامالا هریس با وزیر دفاع اسرائیل داشته، ایالات‌متحده بابت نقشش در حفظ ثبات خاورمیانه مورد قدردانی قرار گرفته است.

مقام های اسرائیلی درباره جزئیات این دیدار در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ به اکسیوس گفتند که موضع اسرائیل درباره چندین نکته مورد بحث در توافقات برجام بیان شده است. 

وزیر دفاع اسرائیل همچنین دیداری با وزیر خارجه آلمان داشته که موضوع آن درباره لزوم جلوگیری از اقدامات هسته ای و هر گونه اقدامات خصمانه منطقه‌ای ایران بوده است.

تماس تلفنی مکرون و رئیسی  کشورهای عضو برجام  تماس تلفنی مکرون و رئیسی  کشورهای عضو برجام  تماس تلفنی مکرون و رئیسی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا