ایرانجدیدترین اخبار

کیوان امام‌وردی به جرم تجاوز به ده‌ها زن به اعدام محکوم شد

کیوان امام‌وردی به اتهام «فساد فی‌الارض به اعدام محکوم شد»

کیوان امام‌وردی به جرم تجاوز به ده‌ها زن به اعدام محکوم شد

شیما قوشه وکیل ۵ نفر از شاکیان در پرونده کیوان امام‌وردی متهم به تجاوز به ده‌ها زن جوان روز شنبه ۱۸ تیرماه از محکومیت او به اعدام خبر داد.

کیوان امام‌وردی به جرم تجاوز به ده‌ها زن به اعدام محکوم شد
کیوان امام‌وردی به جرم تجاوز به ده‌ها زن به اعدام محکوم شد

شیما قوشه این خبر را در توییتر اعلام کرد و گفت که این رای در دادگاه بدوی صادر شده و آقای امام به اتهام «فساد فی الارض» به اعدام محکوم شده است.

خانم قوشه گفت «عنوان دقیق شکایت موکلین من زنای به عنف بوده که دادگاه در حکم صادره به مواد مربوط به آن استناد کرده ولی در بحث جبران خسارت آن را مسکوت گذاشته که حتما به آن اعتراض خواهیم کرد.»

«زنای به عنف» عنوان حقوقی جرم تجاوز جنسی است و به معنی رابطه جنسی به زور و اجبار و بدون رضایت طرف مقابل می‌باشد که بر اساس قوانین جاری در ایران مجازات آن «اعدام» است.

کیوان امام‌وردی در شهریور ماه ۱۳۹۹ در پی افشاگری چندین زن جوان در توئیتر و اینستاگرام بازداشت شد. شاکیان می گویند او پس از خوراندن مشروب حاوی مواد بیهوش‌کننده به قربانیان خود تجاوز می‌کرده است.

در آن زمان در فضای مجازی کارزاری با هشتگ «می_تو» یا «من_هم» که ابتدا به زبان انگلیسی بود به راه افتاد وعده‌ زیادی از زنان که مورد تعرض جنسی قرار گرفته بودند، از این طریق سکوت خود را شکستند و درباره تجربه تلخ خود صحبت کردند.

رئیس پلیس تهران بزرگ در مهر ماه ۹۹ اعلام کرد که کیوان امام‌وردی به تجاوز به بیش از ۳۰۰ دختر در طول ۱۰ سال اعتراف کرده و مأموران پلیس فیلم‌ های «تجاوز به ۴۶ دختر» را از خانه او کشف کرده‌اند.

فرمانده پلیس تهران در همان زمان اعلام کرد که ۳۰ نفر از کیوان امام‌وردی شکایت کرده اند و از میان آنها ده نفر در مواجهه‌ حضوری با متهم او را شناسایی کرده‌اند.

کیوان امام وردی ضمن رد تمام اتهامات مطرح شده در جریان تحقیقات گفته بود که این افراد با رضایت خودشان به خانه او رفته‌اند و به جای دفاع از خود در اولین جلسه دادگاه خود را قربانی جنبش فمینیستی «من‌هم» دانست و گفته بود که این جنبش توسط شبکه‌های معاند نظام رهبری می شود و هدف آن بردن آبروی مرد ایرانی و سلبریتی ها می‌باشد.

پرونده کیوان امام‌وردی ابتدا به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد، اما قضات این دادگاه پس از بررسی اظهارات شاکیان اتهام او را «افساد فی‌الارض» اعلام نمودند و پرونده را برای رسیدگی به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارسال کردند.

آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات کیوان امام‌وردی روز اول تیرماه برگزار شد و او از خود در برابر «افساد فی‌الارض» دفاع کرد.

بنابر گزارش ها چند تن از شاکیان که با حکم اعدام مخالف بودند شکایت خود را پس گرفتند.

پیشتر شاکیان این پرونده در شبکه‌های اجتماعی نوشته بودند که «آزاد بودن این فرد برای همه ما خطرناک است و حضور او می‌تواند برای همه زنان و جامعه ایجاد ناامنی داشته باشد، خصوصا برای ما حتی فکر کردن به نفس کشیدن در شهری که کیوان امام‌وردی‌ در آن رها باشد وحشت‌آور است.»

جنبش می_تو  جنبش می_تو

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا