ایرانجدیدترین اخبارکریپتوکارنسی

وزارت بازرگانی ایران ۳۰ مجوز استخراج کریپتو صادر کرد

وزارت بازرگانی ایران ۳۰ مجوز استخراج کریپتو صادر کرد

وزارت بازرگانی ایران ۳۰ مجوز استخراج کریپتو صادر کرد

استان تهران که پایتخت ایران را در خود جای‌داده تنها یک مجوز فعالیت مرکز استخراج کریپتو دریافت کرده است. وزارت بازرگانی ایران ۳۰ مجوز استخراج کریپتو صادر کرد

وزارت بازرگانی ایران 30 مجوز استخراج کریپتو صادر کرد
وزارت بازرگانی ایران ۳۰ مجوز استخراج کریپتو صادر کرد

به گزارش تهرانتو نیوز؛

چهارشنبه گذشته وزارت صنعت، معدن و بازرگانی ایران برای ۳۰ مرکز استخراج کریپتو در کشور مجوز فعالیت صادر کرد.

این گزارش به استناد داده‌های وبسایت وزارت بازرگانی ایران می‌گوید که استان سمنان در ایران با شش مزرعه استخراج کریپتو بیشترین مجوز استخراج را دریافت کرده و در حال حاضر مجاز به فعالیت در منطقه است.

استان البرز چهار مجوز استخراج دریافت کرد و در رتبه بعدی استان‌های مازندران، آذربایجان شرقی و استان زنجان قرار دارند. بنا بر گزارش‌ها استان تهران تنها یک مجوز برای فعالیت مرکز استخراج کریپتو دریافت کرده است.

علاوه بر این وزارت بازرگانی ایران ۲،۵۷۹ جواز تأسیس برای واحدهای صنعتی استخراج کریپتو در سراسر کشور صادر کرده است که ۳۰۵ مورد از این جوازها توسط استان زنجان دریافت شده است. استان فارس و آذربایجان غربی نیز پس از زنجان به ترتیب با دریافت ۲۶۲ و ۲۴۷ جواز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

طبق این گزارش دریافت مجوز فعالیت به‌منظور آغاز یک کسب‌وکار قانونی استخراج کریپتو برای شرکت‌های ایرانی اجباری است. متقاضیان واجد شرایط باید جواز تأسیس دریافت کنند و واحد صنعتی خود را ظرف ۱۲ ماه راه‌اندازی کنند و سپس برای دریافت مجوز فعالیت اقدام کنند.

این گزارش یادآور می‌شود که استخراج کریپتوکارنسی در ایران قانونی است، به‌طوری‌که ماینرها مجازند تحت قوانین تصویب‌شده در جولای ۲۰۱۹ توسط دولت به فعالیت بپردازند.

علیرغم وضعیت قانونی استخراج کریپتو در ایران، دولت به دلیل فشارهای فزاینده بر شبکه ملی برق کشور فعالانه با ماینرهای غیرقانونی مبارزه می‌کند. گ

مطابق این گزارش شرکت‌های مجاز استخراج کریپتو در مقایسه با منازل مسکونی و سایر مصرف‌کنندگان تجاری برق ملزم به پرداخت هزینه‌های انرژی بسیار بالاتری برای استخراج کریپتوکارنسی‌هایی همچون بیت‌کوین (BTC) هستند.

وزارت بازرگانی ایران تا به این لحظه پاسخی به درخواست اظهارنظر کوین‌تلگراف نداده است.

خبر صدور این مجوزهای در حالی منتشر می‌شود که رئیس جمهور ایران حسن روحانی در اواخر ماه مه در اقدامی به‌منظور کاهش فشار بر شبکه برق ملی یک ممنوعیت سراسری در مورد استخراج بیت‌کوین در کشور اعلام کرد که تا ماه سپتامبر ادامه خواهد داشت.

متعاقباً سه‌شنبه گذشته پلیس استان تهران بیش از ۷،۰۰۰ تجهیزات استخراج را دریکی از مزارع فعال در تهران توقیف کرد. این مزرعه استخراج کریپتو به‌عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بار مصرفی در شبکه انرژی کشور معرفی شد.

مطابق اعلام شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران بیش از ۱۸۸،۰۰۰ واحد تجهیزات استخراج کریپتو در طول ۱۲ ماه گذشته توقیف‌شده است. این تجهیزات بنا بر گزارش‌ها ۱۸۰ تریلیون ریال (۴.۲ تریلیارد دلار) زیان به شبکه ملی و تجهیزات توزیع برق کشور تحمیل کرده است.

شرکت برق ایران    شرکت برق ایران    شرکت برق ایران

بیت‌کوین و اتریوم      بیت‌کوین و اتریوم  بیت‌کوین و اتریوم

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا