جدیدترین اخبارجهان

اعتراضات ایرانیان خارج کشور؛ درخواست تعطیلی «لانه جاسوسی جمهوری اسلامی در سوئد»

در ادامه اعتراضات جهانی علیه جمهوری اسلامی، ایرانیان مقیم سوئد خواستار تعطیلی مسجد امام علی استکهلم شدند

تجمع ایرانیان خارج کشور؛ درخواست تعطیلی «مسجد امام علی، لانه جاسوسی جمهوری اسلامی در سوئد»

روز شنبه اول بهمن، همانند هفته‌های گذشته ایرانیان مقیم خارج از کشور در حمایت از خیزش مردمی در ایران در برخی از شهرهای بزرگ جهان به خیابانها آمدند و تظاهرات کردند.

در همین رابطه ایرانیان مقیم سوئد با تجمع در مقابل مسجد امام علی شهر استکهلم، آن را یک مرکز جاسوسی برای جمهوری اسلامی خواندند و خواستار تعطیلی آن شدند.

تجمع کنندگان با در دست داشتن تصاویر اعدام شدگان اخیر، گل و شمع های روشن، یاد و نام آنها را گرامی داشتند.

بر اساس قوانین سوئد، دولت به مراکز فرهنگی و مذهبی ادیان مختلف از جمله مسجد امام علی استکهلم کمک مالی می کند این در حالی است که تجمع‌کنندگان در این مراسم این مسجد را نه تنها یک محل عبادی نمی‌دانستند بلکه آنرا جایی برای فعالیت های سیاسی و جاسوسی برای جمهوری اسلامی می‌دانستند و خواهان توقف فعالیت‌هایش شدند.

رسانه های سوئد نیز طی یکسال گذشته با انتشار مقالات متعدد، این مسجد را به دلیل فعالیت‌های آن از جمله جاری کردن صیغه عقد موقت برای زنان مسلمان مورد نقد قرار داده، این کار را تن فروشیی قانونی نامیدند.

اعتراض نمایندگان مجلس سوئد

نمایندگان مجلس سوئد نیز با توجه به پرداخت کمک های مالی از سوی دولت سوئد و دولت‌های غیردموکرات ایران به مساجد سوئد بخصوص مسجد امام علی، خواستار تعطیلی تمام مساجد مسلمانان هستند.

گفته می شود مسجد امام علی استکلهم که ۲۰ نفر در آن فعالیت دارند و کار می‌کنند اساسا اصلا شبیه یک مسجد معمولی نیست ولی تاکنون در رابطه با اتهامات وارده نیز از خود دفاع نکرده است.

اعتراضات ضد جمهوری اسلامی از ملبورن تا هامبورگ

اما اعتراضات ایرانیان در روز شنبه فقط محدود به سوئد نبوده بلکه ایرانیان مقیم شهرهای ملبورن، آدلاید، بریزین و سیدنی (استرالیا)، هامبورگ، کلن، برلین (آلمان)، کپنهاگ (دانمارک)، اوکلند(نیوزلند)، بارسلون (اسپانیا) و… نیز در حمایت از خیزش مردمی در ایران تظاهرات کرده و بخصوصا از تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران ایران ابراز خرسندی کردند. تجمع ایرانیان خارج کشور؛ درخواست تعطیلی مسجد امام علی لانه جاسوسی جمهوری اسلامی در سوئد اعتراض نمایندگان مجلس سوئد

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا