ایرانجدیدترین اخبار

تست کووید-۱۹ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران مثبت شد

در آستانه مذاکرات هسته‌ای، تست کووید-۱۹ وزیر امور خارجه ایران مثبت شد

تست کووید-۱۹ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران مثبت شد

در آستانه برگزاری مذاکرات هسته‌ای که برای آخر ماه جاری برنامه‌ریزی‌شده است، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که نتیجه تست کووید-۱۹ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران مثبت شده است و «به انجام وظایف خود در قرنطینه ادامه می‌دهد.»

تست کووید-19 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران مثبت شد
تست کووید-۱۹ حسین امیرعبداللهیان وزیرامور خارجه ایران مثبت شد

سعید خطیب زاده اواخر شب دوشنبه به رسانه دولتی ایران گفت که «حال عمومی او خوب است و به انجام وظایف خود در قرنطینه ادامه می‌دهد»؛ وی اضافه کرد که دستور کار ملاقات وزیر تغییر کرده است.

صبح دوشنبه وزارت امور خارجه ایران اعلام کرده بود که امیرعبداللهیان در پایان ماه نوامبر برای حضور در جلسه کمیسیون اقتصادی مشترک هند-ایران به هند سفر می‌کند.

خطیب زاده در مورد اینکه آیا وزیر امور خارجه در ماه جاری می‌تواند به دهلی‌نو سفر کند یا خیر اطلاعات بیشتری ارائه نکرد.

تعداد مبتلایان به کووید در ایران ظرف چند هفته گذشته به‌شدت افزایش‌یافته است.

طبق ارقام منتشرشده توسط دانشگاه جان هاپکینز، ویروس کرونا تابه‌حال بیش از ۱۲۶،۰۰۰ نفر را در ایران کشته است و بیش از ۵.۹ میلیون مورد ابتلا از فوریه ۲۰۲۰ تابه‌حال گزارش‌شده است.

تست مثبت کووید-۱۹ وزیر امور خارجه ایران با لحظه‌ای کلیدی در تلاش‌های دیپلماتیک برای احیا توافق هسته‌ای با قدرت‌های بزرگ جهانی هم‌زمان شده است.

سعید خطیب زاده روز دوشنبه گفت که گفتگوها با سایر طرفین در توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ (برجام) «ظرف دو یا سه هفته آینده» از سر گرفته خواهد شد؛ او درعین‌حال اضافه کرد که وزرا در این مذاکرات شرکت نخواهند کرد.

این دیپلمات ۵۷ ساله که در ماه اگوست توسط رئیس‌جمهور ایران، ابراهیم رئیسی به‌عنوان وزیرامور خارجه منصوب شد یکی از همراهان مورد اعتماد سردار قاسم سلیمانی استراتژیست نظامی بود که اوایل سال گذشته در یکی از حملات پهپادی ایالات‌متحده به قتل رسید.

 

تست کووید-19 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران مثبت شد
تست کووید-۱۹ حسین امیرعبداللهیان وزیرامور خارجه ایران مثبت شد

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا