ایرانجدیدترین اخبارجهان

سپاه پاسداران ایران از حمله به اقلیم کردستان عراق خبر داد

واکنش به اعتراضات سراسری : حمله توپخانه‌ای سپاه ایران به شبه نظامیان در کردستان عراق

سپاه پاسداران ایران از حمله به اقلیم کردستان عراق خبر داد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز شنبه دوم مهر، مناطق کوهستانی اقلیم کردستان عراق را هدف توپخانه‌های خود قرار داد. حمله‌ای که به نظر ‌می‌رسد با رویکردی انتقام‌جویانه و در واکنش به حمایت‌های خارجی از اعتراض‌های سراسری در ایران، از جمله در کردستان عراق انجام شد.

«کوردستان مدیا»، سایت مرکزی حزب دموکرات کردستان ایران توپ‌باران مناطق «بربزین» و «سقر» را در عصر روز شنبه دوم مهر از سوی سپاه تایید کرد.

به گفته رسانه‌های حکومتی جمهوری اسلامی، این حمله‌ها از سوی قرارگاه «حمزه سیدالشهدا» انجام شد.

این حمله در حالی انجام شد که امروز شماری از شهروندان اقلیم کردستان عراق و همچنین ایرانیان ساکن این منطقه، در حمایت از خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در اربیل تجمع اعتراضی برگزار کردند.

روز جمعه اما کنترل شهر کردنشین اشنویه در آذربایجان‌غربی برای ساعاتی به دست معترضان افتاد.

روز شنبه خبرگزاری قوه قضاییه اعلام کرد با ورود نیروهای انتظامی، شرایط این شهر اکنون «کاملا عادی» است.

بر اساس گزارش‌ها، همزمان با گسیل نیروهای نظامی جمهوری اسلامی به اشنویه، بالگردها و پهپادها بر فراز شهر و روستاهای اطراف در حال پرواز و مردم شهر در اعتصاب هستند.

اعتراض‌های گسترده در حالی در شهرهای مختلف ایران ادامه دارد که سازمان‌های حقوق بشری از کشته شدن دست‌کم ۵۰ معترض خبر می‌دهند؛ اما با وجود قطع اینترنت و سرکوب خونین اعتراضات سراسری مردم ایران ادامه دارد.

فراخوان برگزار کردن این تجمع، شامگاه جمعه اول مهر ماه منتشر شده بود.

فعالان مدنی و سیاسی در اقلیم کردستان از جمله شرکت‌کنندگان در این تجمع بودند که در ادامه به راهپیمایی به سوی کنسولگری جمهوری اسلامی تبدیل شد. در روزهای گذشته با اوج گرفتن تظاهرات سراسری در ایران، سرکوب‌ خونین اعتراضات از سوی نیروهای امنیتی نیز شدت گرفته است.

سپاه پاسداران ایران از حمله به اقلیم کردستان عراق خبر داد    توپخانه‌های سپاه پاسداران  توپخانه‌های سپاه پاسداران

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا