ایرانجدیدترین اخبارجهان

روزنامه های تندرو ایران وابسته به حکومت آخوندی مهاجم سلمان رشدی را تحسین کردند

روزنامه های تندرو ایران مهاجمی که با زدن ضربات چاقو به گردن و بدن سلمان رشدی او را مجروح کرد تحسین کردند

روزنامه های تندرو ایران وابسته به حکومت آخوندی مهاجم سلمان رشدی را تحسین کردند

چندین روزنامه تندرو ایران روز شنبه از فرد مهاجمی که با حمله به سلمان رشدی او را مجروح کرد، تمجید کردند؛ رشدی از سال ۱۹۸۹ به دلیل نوشتن کتاب «آیات شیطانی» با تهدید به مرگ از سوی ایران مواجه بوده است.

روزنامه های تندرو ایران وابسته به حکومت آخوندی مهاجم سلمان رشدی را تحسین کردند
روزنامه های تندرو ایران وابسته به حکومت آخوندی مهاجم سلمان رشدی را تحسین کردند

به گفته پلیس سلمان رشدی رمان‌نویس هندی‌تباری که تا سال‌ها پس از اینکه ایران از مسلمانان خواست او را به خاطر نوشته‌هایش به قتل برسانند، مخفیانه زندگی می کرد، روز جمعه روی سکوی سخنرانی در ایالت نیویورک با ضربات چاقو از ناحیه گردن و نیم تنه مورد حمله قرار گرفت و با هلیکوپتر اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

پلیس گفت که یکی از پزشکان حاضر در این مراسم تا پیش از رسیدن نیروهای اورژانس به مراقبت از جراحات رشدی کمک کرد.

رشدی در پی حمله بعد از ظهر جمعه پس از ساعت ها جراحی اکنون با کمک دستگاه تنفس مصنوعی نفس می‌کشد و قادر به صحبت کردن نیست.

نویسندگان و سیاستمداران سراسر جهان این حادثه را به عنوان تعرض به آزادی بیان محکوم کردند.

ایران هنوز نسبت به حمله روز جمعه به سلمان رشدی هیچ واکنش رسمی نشان نداده است. با این حال روزنامه تندرو کیهان که سردبیر آن از سوی علی خامنه‌ای رهبر ایران منصوب می‌شود، نوشت، «هزار آفرین به مرد شجاع و وظیفه شناس که در نیویورک به سلمان رشدی مرتد و خبیث حمله کرد» و افزود، «باید دست مردی که گردن دشمن خدا را پاره کرد بوسید.»

روح الله خمینی رهبر تندرو و بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۸۹ پس از محکوم کردن کتاب این نویسنده هندی‌زاده به عنوان یک کتاب کفرآمیز با صدور فتوایی از مسلمانان سراسر جهان خواست او را به قتل برسانند و بدین ترتیب سلمان رشدی به ناچار چندین سال پنهان شد.

در سال ۲۰۱۹ توییتر اکانت کاربری سید علی خامنه‌ای را به دلیل توییتی که فتوای روح الله خمینی علیه سلمان رشدی را «محکم و غیرقابل برگشت» می‌دانست، مسدود کرد.

پایگاه خبری «عصر ایران» روز شنبه نقل قولی از خامنه‌ای منتشر کرد که می‌گوید «تیر» خمینی «روزی به هدف خواهد خورد.»

یک سازمان مذهبی ثروتمند ایرانی برای هر کسی که فتوای خمینی را اجرا کند ۲.۷ میلیون دلار جایزه تعیین کرد. این مبلغ در سال ۲۰۱۲ به ۳.۳ میلیون دلار افزایش یافت.

تیتر روزنامه تندرو وطن امروز این بود، «چاقو در گردن سلمان رشدی.»

روزنامه خراسان در تیتر صفحه اول نوشت «شیطان در راه جهنم.»

پلیس نیویورک مظنون را مردی ۲۴ ساله  به نام هادی مطر از فیرویو (Fairview) نیوجرسی، شناسایی کرد که برای شرکت در مراسم در موسسه شتاکوا (Chautauqua) بلیط خریده بود.

هنوز انگیزه این حمله مشخص نشده است.

کتاب آیات شیطانی  کتاب آیات شیطانی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا