ایرانجدیدترین اخبارجهان

رئیس جمهور ایران از مصاحبه با خبرنگار CNN به علت رد تقاضای پوشیدن روسری صرفنظر کرد

مصاحبه امان پور با رئیسی به علت بی حجابی امان پور لغو شد

رئیس جمهور ایران از مصاحبه با خبرنگار CNN به علت رد تقاضای پوشیدن روسری صرفنظر کرد

مصاحبه کریستین امان‌پور، خبرنگار بریتانیایی-ایرانی شبکه سی‌ان‌ان به علت قبول نکردن شرط محجب شدن امان پور از سوی ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران لغو شد.

کریستین امان پور در رشته توییتی نوشت کە مصاحبه برنامه‌ریزی شده او با ابراهیم رئیسی به دلیل مخالفتش با سر کردن روسری لغو شده است و افزود: «با گذشت ۴۰ دقیقه از زمان هماهنگ‌ شدە برای شروع مصاحبه، یکی از دستیاران رئیسی گفتە کە شرط انجام مصاحبه این است که روسری سرش کند زیرا “محرم و صفر” است.»

آن‌طور کە امان‌پور روایت کردە، او ضمن خودداری از پذیرش این شرط یادآور می‌شود که در نیویورک چنین “قانون یا سنتی” وجود ندارد و اینکه هیچ یک از روسای جمهوری پیشین ایران نیز برای مصاحبه‌های قبلی چنین شرطی نگذاشتند.

امانپور که پیش از این با بسیاری از روسای جمهوری ایران مصاحبه کرده یادآوری کرد که هرگز با چنین درخواستی روبه‌رو نبوده است.

او نوشته است: «در زمانی که اعتراض‌ها به جان‌باختن مهسا امینی که توسط «گشت ارشاد» دستگیر شده بود، ایران را فراگرفته و مردم در ایران کشته می‌شوند، مصاحبه با ابراهیم رئیسی بسیار مهم بود.»

با این حال او کماکان حاضر نشده که به درخواست ابراهیم رئیسی پاسخ مثبت دهد و این مصاحبه انجام نشده است.

امان‌پور می‌نویسد: «دستیار رئیسی از او خواسته “به نشانه احترام” و “وضعیت در ایران” روسری بگذارد. اما او این “شرط بی‌سابقه و غیرمنتظره” را رد می‌کند و مصاحبه لغو می‌شود.»

امان‌پور توضیح داده کە برای انجام این مصاحبه و تامین مترجم و تجهیزات، هفته‌ها برنامه‌ریزی و ساعت‌ها وقت صرف کرده بود.

کریستین امان پور  کریستین امان پور  مصاحبه سفر رئیسی به در نیویورک   مصاحبه سفر رئیسی به در نیویورک  مصاحبه سفر رئیسی به در نیویورک  دلیل لغو مصاحبه رئیسی  دلیل لغو مصاحبه رئیسی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا