ایرانجدیدترین اخبار

وزیر اقتصاد ایران گفت درآمد صادرات نفتی و میعانات گازی ایران در چهارماهه اول سال ۵۸۰ درصد افزایش یافته است

وزیر امور اقتصادی گفت خزانه ایران در فاصله مارس تا جولای شاهد ۵۸۰% افزایش درآمد نفت و میعانات گازی بوده است

وزیر اقتصاد ایران گفت درآمد صادرات نفتی و میعانات گازی ایران در چهارماهه اول سال ۵۸۰ درصد افزایش یافته است

وزیر امور اقتصاد و دارایی ایران روز سه شنبه گفت درآمد ایران از صادرات نفت و میعانات گازی در چهارماه اول سال شمسی (اول فروردین تا آخر تیر) در مقایسه با همین دوره از سال گذشته ۵۸۰% درصد رشد داشته است.

اگرچه این گزارش مثبت با افزایش نرخ تورم ایران به بیش از ۵۰%، سه برابر شدن قیمت کالاها، افزایش هزینه انرژی و مسکن و همچنین اعتراضات نسبت به مشکلات و دشواری های اقتصادی که در حال گسترش  به سراسر کشور می‌باشد، همزمان شده است.

احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت «به دلیل افزایش صادرات نفت و نرخ تبادل ارزی بودجه جدید ما شاهد ۵۸۰% افزایش درآمد خزانه از نفت و میعانات گازی در چهارماهه اول امسال بودیم.»

قیمت نفت به دلیل جنگ در اوکراین و بازیابی اقتصادی پسا-پاندمی نسبت به سال گذشته تقریبا دوبرابر شده است.

دولت ایران می گوید که راه هایی را برای استرداد وجوه صادرات قبلی انرژی به خزانه کشور یافته است و می گوید که علیرغم اعمال مجدد تحریم های ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ پس از خروج دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق امریکا از توافق برای محدود کردن برنامه هسته ای ایران توانسته است صادرات نفت را افزایش دهد.

گفتگوها برای احیای توافق ۲۰۱۵ (برجام) و فراهم کردن شرایط رفع تحریم های ایالات متحده از ماه مارس تا کنون عمدتا به دلیل اصرار تهران برای حذف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان های تروریستی خارجی ایالات متحده توسط واشینگتن بلاتکلیف مانده است.

احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی  احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی  احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی  احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی    درآمد ایران از صادرات نفتی و میعانات گازی  

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا