جدیدترین اخبارجهان

اسرائیل ایران را مسئول حمله به نفتکش می‌داند

نتانیاهو جمهوری اسلامی را مسئول حمله هفته گذشته به یک نفتکش خواند

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، ایران را مسئول حمله به نفتکش می داند

در پی فاش شدن یک حمله هوایی به کشتی‌های اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه گفت ایران مسئول حمله گزارش شده به یک نفتکش در هفته گذشته است.

نتانیاهو که در جلسه هفتگی کابینه اسرائیل سخن می‌گفت این اقدام ایران را موجب آسیب زدن به کشتیرانی بین‌المللی خواند.

بر اساس گزارش‌های خبرگزاری رویترز و اعتقاد منابع دفاعی-امنیتی احتمالا این حمله توسط ایران انجام شده است؛ اما با این وجود جمهوری اسلامی پیشتر دست داشتن در این حملات را رد کرده بود.

هفته گذشته حداقل یکی از کشتی‌های اسرائیلی در دریای عرب با حمله‌ای که احتمالا توسط جمهوری اسلامی انجام شده، مورد هدف قرار گرفته‌ است.

کشتی آسیب دیده در این حمله با پرچم لیبریا و نام کامپو اسکوئر در حال حرکت بوده که توسط یک شئی هوابرد مورد حمله قرار گرفته و آسیب‌های جدی دیده است.

مدیر این کشتی با تائید این حمله گفت که این کشتی مرتبط با اسرائیل بوده، شامگاه ۲۱ بهمن در حد فاصل ۳۰۰ مایلی سواحل هند و عمان هدف حمله قرار گرفته و آسیب جدی دید اما تمام پرسنل سالم هستند.

شرکت امنیتی بریتانیایی، امبری اینتلیجنس، نیز از حمله به سه کشتی در دریای عمان خبر داد و گفت این حمله نیز احتمالا توسط جمهوری اسلامی انجام شده است.

شرکت امنیت دریایی بریتانیا، آمبری اینتلیجنس، اعلام کرد که سامانه های هوایی بدون سرنشین به دو نفتکش و یک کشتی فله بر در دریای عرب حمله کرده است.

بر اساس ارزیابی آمبری اینتلیجنس، تهران این حمله را انجام داده است.

دو کشتی تجاری متعلق به اسرائیل و یکی اماراتی بود.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در آبان‌ماه اعلام کرد که بررسی‌ها نشان می‌دهد احتمالا ایران مسئول حمله به نفت کش پاسیفیک زیرکون در سواحل عمان می‌باشد، بخصوص اینکه این نفتکش نیز متعلق به ایدان اوفر، میلیاردر اسرائیلی بوده است.

حمله هفته گذشته به کشتی اسرائیلی درپی حمله پهپادی به تاسیسات نظامی جمهوری اسلامی در حوالی اصفهان و مطرح شدن دست داشتن اسرائیل در آن انجام شد. کشتی آسیب دیده در این حمله با پرچم لیبریا و نام کامپو اسکوئر در حال حرکت بوده که توسط یک شئی هوابرد مورد حمله قرار گرفته و آسیب‌های جدی دیده است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا