ایرانجدیدترین اخبارجهان

اسرائیل ایران را مسئول حمله به نفتکش مرسر استریت می داند و به دنبال پاسخ تند است

به دنبال حمله به کشتی اسرائیلی مرسر استریت در دریای عمان اسرائیل انگشت اتهام‌اش سمت ایران است

اسرائیل ایران را مسئول حمله به نفتکش مرسر استریت می داند و به دنبال پاسخ تند است

وزیر امور خارجه اسرائیل، یائیر لاپید روز هشتم مرداد مدعی شد که حمله به نفتکش مرسر استریت تحت مدیریت شرکت اسرائیلی زودیاک در سواحل عمان کار ایران بوده و بر پاسخ سخت به این رژیم تاکید کرد. ایران را مسئول حمله به نفتکش مرسر استریت می داند و به دنبال پاسخ تند است

اسرائیل ایران را مسئول حمله به نفتکش مرسر استریت می داند و به دنبال پاسخ تند است
ایران را مسئول حمله به نفتکش مرسر استریت میداند و به دنبال پاسخ تند است

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

این حمله در شامگاه روز پنجشنبه در نزدیکی جزیره مصیره در شمال شرق عمان روی داده و بنا به گفته مدیریت دریانوردی زودیاک در لندن، این کشتی باری بدون محموله در شمال دریای هند به سمت فجیره حرکت می‌کرده است.

در پی این حمله دو نفر از خدمه این کشتی جان خود را از دست دادند؛ بنا به گفته وزیر امور خارجه اسرائیل یائیر لاپید، این دو خدمه ناخدای رومانیایی کشتی و مامور حفاظت بریتانیایی بودند.

به دنبال این حمله و بیانیه‌ها هیچ کدام از مقامات عمانی واکنشی نشان نداده‌اند و همچنین حکومت ایران تاکنون پاسخی به اتهامات وزیر خارجه اسرائیل نداده است.

با انتشار گزارشات و خبرها در راستای مورد حمله قرار گرفتن کشتی مرسر استریت شبکه تلویزیونی العالم مدعی شد نیروهای مقاومت در سوریه مسئول حمله به این کشتی هستند و این پاسخی به اسرائیل به تلافی حمله به فرودگاه ضبعه در قصیر سوریه بوده است. در حمله اسرائیل به این فرودگاه دو عنصر مقاومت کشته شدند.

این نفتکش در اجاره شرکت اسرائیلی زودیاک ماریتایم و متعلق به تاجر معروف اسرائیلی به نام ایال اوفر است. شرکت زودیاک در بیانیه‌ای اعلاک کرد که مالک اصلی این کشتی یک فرد ژاپنی است، اما با پرچم لیبریا تردد می‌کند.

یک مقام آمریکایی اظهار کرد که این کشتی باری با یک پهپاد مورد حمله قرار گرفته است؛ این در حالی است که نیویورک تایمز نیز مدعی شد حمله به این نفتکش توسط چند پهپاد از سوی حکومت ایران صورت گرفته و در نتیجه آن عرشه کشتی منفجر شده است.

به دنبال این حادثه نیروی دریایی آمریکا با کمک به نفتکش مرسر استریت، آن را تا منطقه امن همراهی کرد.

در حالیکه انگشت اتهامات به سمت ایران می باشد اما منابع مطلع آمریکایی و اروپایی معتقدند برای اعلام نظر قطعی زمان بیشتری نیاز است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در جریان حمله به نفتکش مرسر استریت ابراز نگرانی کرد و گفت در صدد یافتن حقایق و اطلاعات به کمک شرکای بین‌المللی خود هستند.

در راستای مورد حمله قرار گرفتن کشتی باری مرسر استریت، این اولین باری نیست که یک کشتی اسرائیلی در نزدیکی آب‌های ایران هدف حمله قرار گرفته است. در فروردین ماه ۱۴۰۰ نیز یک کشتی اسرائیلی در فجیره در نزدیکی امارات متحده عربی مورد حمله قرار گرفت و همزمان انگشت اتهام اسرائیل به سوی ایران نشانه رفت.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا