جدیدترین اخبارجهان

در حمله هوایی اسرائیل به جنوب دمشق سه سرباز کشته و یک انبار تسلیحات ایران منهدم شد

رسانه های دولتی سوریه می گویند سه سرباز  در حمله اسرائیل به سوریه کشته و هفت تن مجروح شدند شدند

حمله هوایی اسرائیل به جنوب دمشق منجر به کشته شدن سه سرباز و انهدام یک انبار تسلیحات ایران شد

رسانه دولتی سوریه گزارش داد که در حمله موشکی اسرائیل به نزدیکی دمشق در روز جمعه سه سرباز کشته و هفت تن دیگر مجروح شدندکه به گفته یک ناظر جنگ، هفدهمین حمله اسرائیل به خاک سوریه در سال جاری بود.

حمله هوایی اسرائیل به جنوب دمشق منجر به کشته شدن سه سرباز و انهدام یک انبار تسلیحات ایران شد
حمله هوایی اسرائیل به جنوب دمشق منجر به کشته شدن سه سرباز و انهدام یک انبار تسلیحات ایران شد

تهران از زمان آغاز جنگ سوریه در سال ۲۰۱۱ ، نیروهایی را برای حمایت از بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور مستقر کرده است، و اسرائیل سال‌هاست که اهداف ایرانی و اهداف مورد حمایت ایران در سوریه را هدف حملات خود قرار می دهد.

خبرگزاری سانا سوریه به نقل از یک منبع آگاه نظامی گفت اسرائیل «یک حمله هوای» در ساعت ۰۰:۳۲ دقیقه بامداد (۲۱۳۲ به وقت گرینویچ پنجشنبه) انجام داد و در این حمله با شلیک موشکهایی از بلندی های جولان «تعدادی از مواضع در نزدیکی دمشق» را هدف قرار داد.

سانا افزود که پدافند هوایی سوریه موفق شد برخی از موشک ها را ساقط کند.

سانا بدون ارائه جزئیات بیشتر گزارش داد که این حمله همچنین باعث ایجاد خسارات مادی شده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که موشک های اسرائیل به اهدافی از جمله دفاتر اطلاعات نیروی هوایی در منطقه پایگاه هوایی مزه (Mezze) در حاشیه غربی دمشق شلیک شده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه که گزارش های جنگ را با استفاده از شبکه ای از منابع آگاه خبری از همه طرفین درگیری تهیه می کند گفت که یک انبار تسلیحات ایرانی در منطقه سیده زینب (زیارتگاهی در حومه جنوبی دمشق) نیز منهدم شد.

دولت سوریه آخرین بار در ۲ جولای از حمله اسرائیل خبر داد و گفت این حمله منطقه ای در جنوب شهر طرطوس در دریای مدیترانه را هدف قرار داد و دو غیرنظامی را مجروح کرد.

سوریه در ماه جون برای مدت کوتاهی پروازهای خود را از مبدا و به مقصد فرودگاه دمشق را پس از آسیب دیدن باند فرودگاه و یک ترمینال در حمله اسرائیل، متوقف کرد.

ایران در ماه مارس اعلام کرد که دو عضو سپاه پاسداران در حمله‌هوایی اسرائیل در سوریه کشته شدند که تهران را واداشت تا انتقام بگیرد.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا