جدیدترین اخبارجهان

اسرائیل و آمریکا در مورد مناقشه اسرائیل و فلسطین و برنامه هسته‌ای ایران گفتگو کردند

وزرای دفاع اسرائیل و ایالات متحده در مورد مناقشه اسرائیل و فلسطین و برنامه هسته‌ای ایران گفتگو کردند

وزیر دفاع اسرائیل و آمریکا در مورد مناقشه اسرائیل و فلسطین و برنامه هسته‌ای ایران گفتگو کردند

وزارت دفاع اسرائیل در روز شنبه طی بیانیه‌ای گفت «یو آو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل اواخر روز جمعه با لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا درباره یک سری مسائل منطقه‌ای تلفنی گفتگو کرده است.»

وزیر دفاع اسرائیل و آمریکا در مورد مناقشه اسرائیل و فلسطین و برنامه هسته‌ای ایران گفتگو کردند
وزیر دفاع اسرائیل و آمریکا در مورد مناقشه در فلسطین و برنامه هسته‌ای ایران گفتگو کردند

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که این گفتگوی تلفنی «بر تحولات امنیتی در خاورمیانه» از جمله آخرین تحولات در مناقشه اسرائیل و فلسطین و برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران متمرکز بوده است.

در اوایل این هفته، ۱۱ فلسطینی در حمله نظامی نیروهای اسرائیلی به شهر نابلس در کرانه باختری کشته شدند که موجب شد تنش‌های اسرائیل و فلسطین را تشدید کند.

نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه تنش‌های اسرائیل و فلسطین پیش از ماه رمضان در اواخر ماه مارس باز هم تشدید شود، وجود دارد؛ زیرا ارتش اسرائیل تقریباً روزانه حملاتی را در کرانه باختری انجام می‌دهد تا متهمان حملات مرگبار فلسطینی‌ها را دستگیر کند.

این دو مقام درباره «راه‌های تضمین ثبات در منطقه در دوره تعطیلات آینده» گفتگو کردند در حالی که «گالانت بر اهمیت حفظ موضع قاطع در برابر تروریسم» در کرانه باختری تاکید کرد.

بر اساس این بیانیه، وزیر دفاع اسرائیل درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی«نگرانی خود را در مورد ادامه غنی‌سازی هسته‌ای ایران ابراز کرد و بر اهمیت جلوگیری از یک ایران هسته‌ای تأکید کرد».

رسانه های غربی اخیراً گزارش دادند که اورانیوم غنی شده با خلوص ۸۴ درصد در ایران کشف شده که از سوی تهران به عنوان «تحریف حقایق» رد شده است.

وزارت دفاع اسرائیل  طی بیانیه‌ای گفت «یو آو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل اواخر روز جمعه با لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا درباره یک سری مسائل منطقه‌ای تلفنی گفتگو کرده است.»

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا