جدیدترین اخبارکریپتوکارنسی

جک دورسی یک سیستم اوپن سورس استخراج بیت کوین راه‌اندازی می‌کند

جک دورسی مدیرعامل شرکت اسکوئر قصد دارد یک سیستم استخراج بیت‌کوین اوپن‌سورس راه‌اندازی کند

جک دورسی یک سیستم اوپن سورس استخراج بیت کوین راه‌اندازی می‌کند

جک دورسی قصد دارد یک تک‌سیستم بسازد که می‌تواند دسترسی به استخراج بیت کوین را بهبود ببخشد و به تمرکززدایی هر چه بیشتر شبکه BTC کمک کند. جک دورسی یک سیستم اوپن سورس استخراج بیتکوین راه‌اندازی می‌کند

جک دورسی یک سیستم اوپن سورس استخراج بیت کوین راه‌اندازی می‌کند
جک دورسی یک سیستم اوپن سورس استخراج بیتکوین راه‌اندازی می‌کند

جک دورسی مدیرعامل شرکت امریکایی ارائه‌دهنده خدمات مالی اسکوئر (Square) اعلام کرد که این شرکت به‌زودی تحقیق در مورد الزامات فنی ایجاد یک سیستم اوپن سورس استخراج بیت کوین (BTC) را آغاز خواهد کرد.

دورسی با انتشار چند توییت متوالی توضیح داد که قصد دارد برای تمرکززدایی هر چه بیشتر از استخراج بیت‌کوین از یک رویکرد مشارکتی پیروی کند.

دورسی گفت «اسکوئر در نظر دارد یک سیستم استخراج بیت کوین بر اساس سیلیکون شخصی‌سازی‌شده و اوپن سورس برای افراد و کسب‌وکارها در سراسر جهان بسازد. هرچقدر که این سیستم غیرمتمرکزتر باشد، شبکه بیت کوین پایدارتر خواهد شد.»

دورسی معتقد است که تمرکززدایی هر چه بیشتر از شبکه بیت کوین برای حل‌وفصل ایمن تراکنش‌ها «در دوران پس از استخراج آخرین بیت کوین» اهمیت حیاتی دارد. علاوه بر این سیستم اسکوئر قصد دارد راه‌حل‌های انرژی‌کارآمد استخراج بیت کوین را از طریق نوآوری در سیلیکون، نرم‌افزار و ادغام [شبکه تأمین] ارائه کند.

این طرح ابتکاری توسط جسی دوروگاسکر (Jesse Dorogusker) مدیر بخش سخت‌افزار اسکوئر هدایت خواهد شد که قبلاً به راه‌اندازی کیف پول سخت‌افزاری و خدمات تصدی کریپتوکارنسی اسکوئر کمک کرده بود. طبق گفته دورسی شرکت اسکوئر این سیستم استخراج بیت کوین را با پیروی از رویکرد مشارکتی مشابهی که برای توسعه کیف پول سخت‌افزاری «دستیار تصدی» بیت کوین به کار گرفته شده بود، خواهد ساخت.

این اطلاعیه همچنین به مسائل مرتبط با کمبود سیلیکون و ادغام عمودی [شبکه تأمین] که لازم است این پروژه برای دستیابی به موفقیت بر آنها غلبه کند نیز اشاره کرده است. دورسی علاوه بر این قصد خود در مورد ایجاد یک تک سیستم اشاره کرد که می‌تواند دسترسی به استخراج بیت کوین را بهبود ببخشد: «استخراج برای همه دسترس‌پذیر نیست. استخراج بیت کوین باید به‌آسانی واردکردن دوشاخه تجهیزات به پریز منبع برق باشد. در حال حاضر مشوق‌های کافی برای مردم وجود ندارد که بخواهند بر پیچیدگی‌های به کار انداختن یک ماینر برای خود غلبه کنند.»

دورسی از آن دسته از میلیاردهای امریکایی است که از طریق ابتکارهای تجاری متنوع جامعه بیت کوین را مورد حمایت قرار می‌دهد؛ آخرین مورد از این نوع طرح‌های ابتکاری راه‌اندازی خدمات انعام دهی مبتنی بر کریپتوکارنسی در توییتر است.

فعال‌سازی عمومی طرح قوطی انعام کریپتو توییتر به کاربران این پلتفرم شبکه اجتماعی اجازه می‌دهد که اپلیکیشن‌های طرف ثالث مانند کش‌اپ (Cash App) و ونیمو (Venmo) را برای دریافت مبالغی از سایر اعضای این شبکه اجتماعی به اکانت خود متصل کنند.

به گفته استر کرافورد (Esther Crawford) مدیر هماهنگی تیم‌های محصول توییتر، از طریق این قابلیت جدید دسترسی به مسیرهای دریافت پول فراهم می‌شود: «ارزهای دیجیتال که افراد بیشتری را به مشارکت در اقتصاد تشویق می‌کنند و به مردم کمک می‌کنند که با حداقل موانع ممکن برای یکدیگر در آن‌سوی مرزها پول بفرستند؛ ما را در رسیدن به مقصد یاری می‌کنند.»

جسی دوروگاسکر        جسی دوروگاسکر          جسی دوروگاسکر

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا