ایرانجدیدترین اخبارجهان

وکیل خانواده نمازی : باقر نمازی باید فورا تحت عمل جراحی قرار گیرد اما ایران اجازه نمی دهد

وکیل باقر نمازی بابت وضعیت او ابراز نگرانی کرد

جرد گنسر وکیل خانواده نمازی : باقر نمازی باید فورا تحت عمل جراحی قرار گیرد اما ایران اجازه نمی دهد

جرد گنسر، وکیل خانواده نمازی وضعیت باقر نمازی، زندانی دوتابعیتی گرفتار در ایران را وخیم و نیازمند جراحی فوری خواند. 

وی با انتشار پستی در توئیتر نوشت باقر نمازی ۸۵ ساله بنابر تشخیص چندین متخصص مغز و اعصاب باید ظرف چند هفته آینده برای رفع انسداد در شریان کاروتید سمت چپ جراحی شود. او  برای رفع همین عارضه در سمت راست مغز، مهرماه پارسال جراحی شده بود.

جرد گنسر در توییتر نوشت : «در یک تحول ظالمانه دیگر برای خانواده نمازی، باقر نمازی ۸۵ساله دوباره باید فورا تحت عمل جراحی قرار گیرد تا انسدادهای تهدید کننده زندگی در رگ های اصلی مغزش برطرف شود. مانند قبل، #ایران اجازه نمی دهد او به دنبال مراقبت و درمانش در خارج از کشور باشد و بی پروا خطر زندگی او را افزایش می دهد.»

در همین رابطه خانواده نمازی از ایران خواسته‌اند که اجازه بدهند سیامک نمازی که او هم زندانی است اجازه دهند تا هنگام عمل جراحی کنار پدرش باشد و در دوران نقاهت از او مراقبت کند.

باقر نمازی که با وعده مقامات ایران برای دیدار با پسرش سیامک به تهران سفر کرد، بهمن ۱۳۹۵ بازداشت و به اتهام «همکاری با دشمنان نظام (ایالات متحده آمریکا)» به ده سال زندان محکوم شد.

او هنگام بازداشت ۷۹ ساله بود و از چندین بیماری از جمله آریتمی قلبی (ضربان غیر طبیعی قلب) رنج می برد.

باقر نمازی، از زمان بازدداشت تاکنون با وجود اطلاع مقامات امنیتی ایران در رابطه با بیماری‌هایش مدتی طولانی در سلول انفرادی زندانی بوده و همین موضوع بیماری‌های او را تشدید کرده است.

او تاکنون بیش از ده بار در بیمارستان بستری و دو بار جراحی شده است.

باقر نمازی در سال ۱۳۹۷ با مرخصی استعلاجی از زندان آزاد شد و اوایل سال ۱۳۹۹ دستگاه قضایی ایران پرونده او را مختومه اعلام کرد.

با این وجود وی از سوی مقامات ایرانی ممنوع الخروج است و برای پیوستن به خانواده و برخورداری از معالجات پزشکی حق بازگشت به آمریکا را ندارد.

به گفته وکیل و خانواده باقر نمازی، شرایط سخت زندان و محروم بودن از خدمات پزشکی در دوران بازداشت، بر وضعیت جسمی و روحی او به شدت تاثیر بد گذاشته و به دلیل استرس و فشار روحی به صرع و افسردگی شدید مبتلا شده است.

سیامک نمازی ۵۰ ساله نیز مهر ۱۳۹۴ به اتهام «همکاری با آمریکا» دستگیر شد و از آن تاریخ مشمول مرخصی موقت نشده است.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا