جدیدترین اخبارجهانفرهنگ و هنر

نخل طلای افتخاری جشنواره فیلم کن امسال به جودی فاستر اهدا می شود

جودی فاستر : جشنواره کن “زندگی من را تغییر داده است”

نخل طلای افتخاری جشنواره فیلم کن امسال به جودی فاستر اهدا می شود

امسال نخل طلای افتخاری جشنواره فیلم کن به کریستین فاستر معروف به جودی فاستر، بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده ۵۸ ساله آمریکایی اهدا می شود.

نخل طلای افتخاری جشنواره فیلم کن امسال به جودی فاستر اهدا می شود
نخل طلای افتخاری جشنواره فیلم کن امسال به جودیفاستر اهدا می شود

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

امسال قرار است مراسم افتتاحیه این جشنواره روز ۶ جولای برگزار و طی آن نخل طلای افتخاری آن توسط اسپایک لی، رئیس هیأت داوران به فاستر اهدا شود.

بنابر بیانیه جشنواره کن هدف از اعطای این نخل طلایی به جودی فاستر، «ادای احترام به زندگی هنری درخشان، شخصیت نادر و تعهد سرسختانه او به موضوعات مهم زمانه است».

به این ترتیب جودی فاستر با دریافت این جایزه به جمع چهره‌هایی خواهد پیوست که پیش از این نخل طلای افتخاری کن را دریافت کرده‌اند.

پیش از این جین مورو (بازیگر و کارگردان مشهور فرانسوی)، برناردو برتولوچی (کارگردان فیلم و فیلم‌نامه‌نویس ایتالیایی)، جین فوندا (هنرپیشه، نویسنده و فعال سیاسی آمریکایی)، ژان پل بلموندو (بازیگر فرانسوی)، مانوئل دی الیویرا (کارگردان صاحب سبک پرتغالی) و آلن دلون (بازیگر فرانسوی) موفق به دریافت این جایزه افتخاری شده اند.

جودی فاستر اولین بار در سال ۱۹۷۶ میلادی درحالی که فقط  ۱۳ سال داشت برای ایفای نقش در فیلم «راننده تاکسی» موفق به دریافت نخل طلایی جشنواره کن شد و امروز در سن ۵۵ سالگی بار دیگر در این مراسم حاضر می شود تا نخل طلایی دیگری را برای یک عمر زندگی هنری خود دریافت کند.

او در فاصله دریافت این دو نخل، در حدود پنجاه نقش سینمایی ظاهر شد، چهار فیلم را کارگردانی و دو اسکار، سه جایزه بفتا و یک جایزه گلدن گلوب را نیز دریافت کرد.

جودی فاستر نیز برای قدردانی از دست اندرکاران این جشنواره، طی بیانیه‌ای جشنواره کن را جشنواره‌ای که او به آن بسیار مدیون است و زندگی اش را کاملاً تغییر داده خواند و گفت : اولین حضور من در این جشنواره تعیین کننده بود و نمایش یکی از فیلم‌هایم در جریان آن، همیشه رویای من بود.

کریستین فاستر    اسپایک لی     کریستین فاستر      اسپایک لی       کریستین فاستر

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا