جدیدترین اخبارجهان

بولتون: از مبلغ ناچیز برای ترور خودم شرمنده شدم/ پومپئو دومین هدف توطئه ایران

جان بولتون گفت از مبلغ ناچیز برای ترور خودم شرمنده شدم

جان بولتون: از مبلغ ناچیز برای ترور خودم شرمنده شدم/ مایک پومپئو دومین هدف توطئه ایران

جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت پیشین آمریکا گفت که از دیدن مبلغ ناچیز رقم ترورش، شرمنده شده است.

جان بولتون: از مبلغ ناچیز برای ترور خودم شرمنده شدم/ مایک پومپئو دومین هدف توطئه ایران
جان بولتون: از مبلغ ناچیز برای ترور خودم شرمنده شدم/ مایک پومپئو دومین هدف توطئه ایران

شهرام پورصفی متهم است که با پرداخت ۳۰۰ هزار دلار درصدد اجیر کردن فردی برای قتل بولتون در واشینگتن دی سی یا ایالت مریلند بوده است.

وزارت دادگستری آمریکا به مایک پومپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا نیز گفته که او « دومین هدف سوء قصد عامل جمهوری اسلامی ایران بوده است».

شهرام پورصفی مظنون این پرونده گفته که «قرار بوده برای کار دوم یک میلیون دلار بپردازد».

گمان می رود «این مبلغ و این کار دوم» احتمالا برای سوءقصد به مایک پومپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا بوده است.

بر اساس اسناد به دست‌آمده از سوی این وزارتخانه وزارت دادگستری آمریکا مستقیما به مایک پومپئو اعلام کرده که او نیز قرار بوده از سوی متهمان پرونده «سوء قصد» به جان مشاور امنیت ملی سابق آمریکا مورد هدف قرار گیرد.

بنابر بیانیه منتشر شده در پایگاه خبری رسمی وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا، شهرام پورصفی ۴۵ ساله (معروف به مهدی رضایی) مظنون به قتل جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ به نیابت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

انگیزه احتمالی این مامور سپاه، از سوی پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در ارتباط با اتهام‌های مربوط به «مزدوری برای توطئه ارتکاب قتل» و همچنین «انتقام» کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران عنوان شده است.

جان بولتون در واکنش به این خبر با بیان اینکه او تنها کسی نیست که حکومت ایران قصد ترورش را دارد گفت: «توطئه ترور آمریکایی‌ها صرفا به مقام‌های دولت دونالد ترامپ محدود نمی‌شود و شهروندان معمولی در آمریکا نیز هدف این ترورها قرار می‌گیرند.»

مشاور امنیت ملی دولت پیشین آمریکا افزود: «افشای این اسناد قضایی به شهروندان ایالات متحده آمریکا و سراسر دنیا نشان می دهد که در تهران دقیقا با «چه نوع رژیمی» روبه‌رو هستند.»

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا طی سال های  ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ با صدور بیانیه‌ای رسمی مقامات ایران را «دروغگو، تروریست و دشمن آمریکا» خواند.

بولتون از پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) و وزارت دادگستری ایالات متحده برای خنثی کردن توطئه سران جمهوری اسلامی قدردانی کرد.

این مقام پیشین آمریکایی، در عین حال، در مصاحبه‌ای دیگر به شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت که از دیدن مبلغ ناچیزی که در اسناد دادگاه آمده، شرمنده شده است زیرا گمان می‌کرد، دستمزد بالاتری برای ترور او تعیین شده باشد.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا