جدیدترین اخبارجهان

اردن خواستار تحقیق در مورد جنسیت فوتبالیست ایرانی شد

فدراسیون فوتبال اردن مدعی شد دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان ایران یک مرد است

اردن خواستار تحقیق در مورد جنسیت فوتبالیست ایرانی شد

اردن از کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) خواست که درباره جنسیت دروازه‌بان تیم فوتبال زنان ایران تحقیقاتی را آغاز کند، در حالی که تهران اتهام بازی ناجوانمردانه را رد می کند.

اردن خواستار تحقیق در مورد جنسیت فوتبالیست ایرانی شد
اردن خواستار تحقیق در مورد جنسیت فوتبالیست ایرانی شد

ایران در ۲۵ سپتامبر پس از یک تساوی بدون گل با نتیجه ۴-۲ در ضربات پنالتی بر اردن پیروز شد و برای اولین بار در تاریخ خود به جام ملت‌های زنان آسیا ۲۰۲۲ راه یافت.

شاهزاده بن علی حسین رئیس فدراسیون فوتبال اردن روز یکشنبه در توییتر نوشت «درخواست تصدیق جنسیت» در مورد بازیکن ایرانی مورد نظر را دارد؛ او تلویحاً اشاره کرد که دروازه‌بان ایران یک مرد می‌باشد که تظاهر می کند زن است.

علی حسین در توصیف این موضوع نوشت «اگر واقعیت داشته باشد یک مسئله جدی است.» و به AFC نهیب زد که «لطفاً بیدار شو». اما مریم ایراندوست سرمربی تیم ایران این اتهامات را رد کرد.

ایراندوست روز یکشنبه‌ به وبسایت خبر ورزشی «ورزش ۳» گفت «تیم پزشکی با دقت تمام بازیکنان تیم ملی را از لحاظ هورمونی معاینه کرده اند تا از این لحاظ مشکلی وجود نداشته باشد بنابراین به تمام طرفداران تیم می گویم که نگران نباشند.» «ما هر گونه مدارک و مستنداتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا بخواهد بدون هیچ اتلاف وقتی ارائه خواهیم کرد.»

زهره کودایی، دروازه‌بان تیم ملی ایران دو ضربه گل تیم اردنی را گرفت و باعث شد تیم ملی از رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های زنان آسیا صعود کند.

نامه انجمن فوتبال اردن در تاریخ ۵ نوامبر ثبت شده و به شک و تردیدها در مورد «واجد شرایط بودن یکی از بازیکنان شرکت کننده در بازی» اشاره کرده است. علاوه بر این نامه انجمن فوتبال اردن تیم زنان ایران را به «داشتن سابقه در ارتباط با مسائل جنسیتی و دوپینگ» متهم می کند و خواستار پیگیری «فرایند دادرسی منصفانه» شده است.

طبق ادعای یکی از مقامات نزدیک به لیگ فوتبال ایران که رسانه ها را در جریان گذاشت، در سال ۲۰۱۵ هشت بازیکن تیم ملی فوتبال زنان ایران متهم شده بودند که در انتظار عمل جراحی تغییر جنسیت هستند. یک سال قبل تر نیز اتهاماتی مطرح شد مبنی بر اینکه چهار بازیکن تیم فوتسال زنان ایران مرد هستند و در سال ۲۰۱۰ پرسش‌هایی در مورد جنسیت دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران مطرح شد.

مریم ایراندوست گفت که این اتهامات برای سرپوش گذاشتن بر شکست اردن مطرح شده است.

سرمربی تیم ایران گفت «این اتهامات صرفاً بهانه ‌هایی برای نپذیرفتن شکست در مقابل تیم ملی زنان ایران است.» «تیم اردن خود را شانس اصلی صعود می دانستند … و هنگامی که شکست خوردند … طبیعی بود که به دنبال ادعاهای واهی برای تسکین خود و فرار از مسئولیت این شکست باشند.»

جام ملت های زنان آسیا ۲۰۲۲ قرار است از ژانویه در هند آغاز به کار کند.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا