جدیدترین اخبارجهان

قاضی درخواست دونالد ترامپ برای انتصاب یک «مامور مستقل ویژه» برای بررسی اسناد توقیف شده از ماراِلاگو را پذیرفت

قاضی منصوب دونالد ترامپ گفت با توجه به سطح اثرگذاری نتیجه بررسی ها بر حیثیت رئیس جمهور سابق درخواست او برای تعیین «مامور ویژه مستقل» پذیرفته می شود

درخواست دونالد ترامپ برای انتصاب یک مامور مستقل ویژه برای بررسی اسناد توقیف شده از ماراِلاگو پذیرفته شد

یک قاضی فدرال درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده را برای انتصاب یک «مامور مستقل ویژ» برای بررسی اسنادی که اف‌بی‌آی (FBI) ماه گذشته از ماراِلاگو توقیف کرده بود، پذیرفت.

درخواست دونالد ترامپ برای انتصاب یک مامور مستقل ویژه برای بررسی اسناد توقیف شده از ماراِلاگو پذیرفته شد
درخواست دونالد ترامپ برای انتصاب یک مامور مستقل ویژه برای بررسی اسناد توقیف شده از ماراِلاگو پذیرفته شد

حکم قضایی آیلین کانن (Aileen Cannon) قاضی فدرال (حوزه قضایی جنوب فلوریدا که توسط دونالد ترامپ در دوره ریاست جمهوری او منصوب شده بود) یک پیروزی قابل توجه برای رئیس جمهور سابق است.

کانن نوشت «بدنامی مرتبط با توقیف اسناد به عنوان تابعی از موقعیت سابق شاکی به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در یک سطح بسیار بالاتری قرار دارد.» «هر گونه اعلام جرم با هر درجه ای علیه او [ترامپ] در آینده بر اساس اموال و اسنادی که [قانونا] باید به او مسترد شود، در مقیاس بسیار متفاوتی منجر به هتک حیثیت او خواهد شد.»

کانن دستور داد که یک وکیل شخص ثالث از خارج از دولت باید برای بازبینی اسنادی که از خانه و اقامتگاه آقای ترامپ در فلوریدا توقیف شده وارد پرونده شود. این حکم همچنین وزارت دادگستری را از ادامه بررسی اسناد توقیف شده از ماراِلاگو که «در انتظار تکمیل بازنگری مامور مستقل ویژه یا دستور بعدی دادگاه» است منع می کند.

با این حال بررسی سطح طبقه بندی و ارزیابی های اطلاعات محرمانه که توسط دفتر مدیر اطلاعات ملی انجام می شود، مجاز به ادامه خواهد بود.

آیلین کانن نوشت «این دستور نباید مانع بررسی سطح طبقه بندی و/یا ارزیابی اطلاعاتی اسناد شود.»

کانن به وزارت دادگستری و تیم حقوقی آقای ترامپ تا جمعه ۹ سپتامبر مهلت داد تا لایحه‌ای شامل فهرستی از نامزدها برای انتصاب مامور ویژه مستقل را به دادگاه تحویل دهند.

وکلای آقای ترامپ استدلال کردند که ارزیابی اسنادی که باید به دلیل برخورداری از حق رازداری وکیل و موکل و اختیارات ریاست جمهوری از تحقیقات کیفری جاری حذف شود به این دلیل نیازمند رسیدگی مامور ویژه مستقل است که آنها به وزارت دادگستری اعتماد ندارند که این بررسی را به طور منصفانه انجام خواهد داد.

وزارت دادگستری گفته است که «تیم فیلتر» دادگستری قبلاً بررسی اسناد ماراِلاگو را به پایان رسانده و صرفا مجموعه کوچکی از اسناد توقیف شده مشمول حق رازداری میان وکیل و موکل است.

قاضی گفت که مامور ویژه مستقل وظیفه بررسی «اموال توقیف شده را به منظور شناسایی اقلام و اسناد شخصی و اسناد بالقوه مشمول حق رازداری وکیل-موکل و/یا مشمول اختیارات ریاست جمهوری را بر عهده خواهد داشت.»

وزارت دادگستری همچنین ادعاهای آقای ترامپ مبنی بر اینکه اسناد توقیف شده تحت حق رازداری وکیل و موکل و یا اختیارات ریاست جمهوری هستند را رد کرد. وزارت دادگستری آمریکا استدلال کرده است که این اسناد متعلق به دولت است نه آقای ترامپ.

قاضی گفت که اف-بی-آی در بازرسی از املاک دونالد ترامپ اسناد اطلاعات پزشکی و مالیاتی او را نیز ضبط کرده است

قاضی آیلین کانن روز دوشنبه گفت که وزارت دادگستری در طول بازرسی خانه آقای ترامپ همچنین به «مکاتبات مربوط به مالیات» و اسناد پزشکی دست یافته است، اگرچه تیم بررسی اسنادی که مشمول حق رازداری موکل و حق ریاست جمهوی است گزارش داده بود این اسناد مهر و موم شده است.

کانن خاطرنشان کرد که وکلای وزارت دادگستری اذعان کرده‌اند که برخی از «اقلام شخصی فاقد ارزش ارائه به عنوان مدارک و شواهد» و همچنین ۵۰۰ صفحه از اسنادی که به طور بالقوه مشمول حق رازداری وکیل-موکل هستند را ضبط کرده است.

دونالد ترامپ املاک ماراِلاگو    دونالد ترامپ املاک ماراِلاگو    دونالد ترامپ املاک ماراِلاگو    دونالد ترامپ املاک ماراِلاگو 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا