جدیدترین اخبارجهان

ژولیت بینوش، نسبت به اعدام حسین محمدی واکنش نشان داد

تداوم نگرانی‌های جهانی از درخطر بودن جان معترضین در ایران

ژولیت بینوش، نسبت به اعدام حسین محمدی واکنش نشان داد

با افزایش سرکوبگری های جمهوری اسلامی، کشورها و شخصیت های مختلف جهان در رابطه با در خطر بودن جان معترضین در ایران ابراز نگرانی کردند.

جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران درپی اعدام محسن شکاری و صادر شدن احکام اعدام چند نفر دیگر گفت: مقامات ایران باید فورا دست از این اعدام‌ها بردارند.

۴۵ کنشگر حقوق بشر ایران نیز با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار واکنش این سازمان به اعدام محسن شکاری و افزایش سرکوب در ایران شدند.

در بخشی از این نامه آمده است: این ماشین اعدام‌های جمهوری اسلامی فقط با واکنش جهانی و سازمان ملل می‌ایستد.

اعتراض پزشکان به اعدام حمید قره حسنلو

در همین رابطه گروهی از پزشکان ایرانی و خارجی با انتشار ویدئویی نسبت به اعدام حمید قره حسنلو، پزشک معترض دربند واکنش نشان دادند.

اهدای جایزه حقوق بشر و حاکمیت قانون ۲۰۲۲ به مهسا امینی

در همین حال وزرای امور خارجه آلمان و فرانسه جایزه حقوق بشر و حاکمیت قانون سال ۲۰۲۲ را به طور مشترک از طرف دو کشور به مهسا امینی و مردم معترض ایران اهدا کردند.

نانسی فیزر، وزیر امور خارجه آلمان نیز با انتشار یک پیام ویدئویی خیزش مردمی ایران را ستود و در دفاع از آنها گفت: «امروز بیایید صدای مردم ایران باشیم.»

وی با تاکید بر اینکه اخراج پناهجویان ایرانی از آلمان متوقف است خطاب به ایرانیان در آلمان افزود: شاید شما در اینجا هم احساس ناامنی کنید ولی ما از شما محافظت می کنیم.

جیم ریش، سناتور جمهوری خواه نیز همزمان با روز جهانی حقوق بشر با انتشار توئیتی نوشت: «اعتراضات ایرانیان قدرت آنها را در مطالبه حقوق اساس اعم از آزادی بیان، مذهب، تجمعات، مطبوعات و … نشان داد.»

ایرانیان مقیم ونکوور تظاهرات کردند

ایرانیان و فعالین مدنی مقیم ونکوور نیز در اعتراض به اعدام معترضین در ایران تظاهرات کردند.

همچنین در حاشیه این برنامه کنشگران اجتماعی به سخنرانی پرداخته و هنرمندان کارهای هنری کردند.

ژولیت بینوش، نسبت به اعدام حسین محمدی واکنش نشان داد

ژولیت بینوش، بازیگر فرانسوی، با انتشار ویدئویی نسبت به اعدام حسین محمدی، هنرمند محکوم به اعدام در ایران واکنش نشان داد و نوشت: نه به اعدام  خشونت آمیز در ایران.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا