ایرانجدیدترین اخبارجهاندولت فدرالکانادا

ترودو هم به رخدادهای ایران واکنش نشان داد

نخست وزیر کانادا گفت حکومت ایران باید به سرکوب آزادی بیان و تبعیض علیه زنان پایان دهد

جاستین ترودو هم به رخدادهای ایران واکنش نشان داد

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا با انتشار توئیتی نسبت به رخدادهای این روزهای ایران واکنش نشان داد و خواستار پایان سرکوبهای مردمی شد.

وی در این رشته توئیت نوشت: کانادا حمایت کامل خود را از مردمی که در حال تظاهرات صلح‌آمیز و بیان نظر خود هستند ابراز می‌کند. ما از رژیم ایران می‌خواهیم به سرکوب آزادی بیان پایان دهد–و آزار و تبعیض علیه زنان را متوقف کند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار توئیتی ضمن حمایت از معترضان ایرانی نوشت: «صدای شجاعانه مردم ایران در سراسر جهان شنیده شده است. کنگره آمریکا در سوگواری برای مرگ وحشتناک مهسا امینی به آنها می پیوندد. تهران باید به خشونت و کارزار نظام‌مند بدرفتاری با زنان و دختران پایان دهد.»

رابرت مَلی نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران نوشت: «همان طور که رئیس جمهور بایدن دیروز در سازمان ملل گفت، ایالات متحده از تظاهرات مسالمت آمیز زنان ایران برای تامین حقوق اولیه خود حمایت می کند و سرکوب بی رحمانه توسط دولت ایران را محکوم می کند.»

حامد اسماعیلیون که همسر و دخترش را در پرواز ۷۵۲ اوکراین [ که با موشک های سپاه پاسداران بر فراز تهران ساقط شد] از دست داده است نیز با انتشار توئیتی ابراز امیدواری کرد با توجه به شنیده شدن صدای ایرانیان در جهان، حکومت این کشور نتواند همچون آبان ۹۸ دست به کشتار معترضان بزند.

بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق آمریکا هم در بیانیه ای در توییتر نوشت: «من مرگ مهسا امینی را محکوم می کنم و درخواست ها برای تحقیقات بی طرفانه (درباره مرگ او) را تکرار می کنم. من از مردم ایران که خواستار حسابرسی هستند و در برابر خشونت نیروهای امنیتی در دفاع از حقوق اولیه زنان صدایشان را بلند کرده اند حمایت می کنم.»

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا در حساب توییتر خودش از تظاهرات اعتراضی مردم پس از مرگ مهسا امینی حمایت کرد و با نوشتن نام ژینا امینی نوشت: «ایرانیان برای حقوق اولیه انسانی خود دست به تظاهرات زده‌اند.»

سناتور سابق ایالات متحده آمریکا با بیان اینکه «دنیا در حال تماشای» ایران است همچنین نوشت که «ایرانیان شایسته زندگی عاری از خشونت و ارعاب هستند.

اعتراضات امروز ایران  واکنش نخست وزیر کانادا  اعتراضات امروز ایران  واکنش نخست وزیر کانادا   اعتراضات امروز ایران    حوادث امروز ایران  حوادث امروز ایران

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا