جدیدترین اخبارسبک زندگی

واژن تان را فقط با ورزش و تغذیه درست تمیز و سالم نگه دارید!

ورزش و تغذیه درست واژن را تمیز و سالم نگه می‌دارد!

واژن تان را فقط با ورزش و تغذیه درست تمیز و سالم نگه دارید!

واژن به گونه ای طراحی شده که به کمک ترشحات (مایعات) طبیعی خودش تمیز نگه داشته می شود. شما باید بدانید برای تمیز نگه داشتن واژن‌تان نیاز به دوش یا دستمال مرطوب مخصوص واژن ندارید.

واژن تان را فقط با ورزش و تغذیه سالم تمیز و سالم نگه دارید!
واژنتان را فقط با ورزش و تغذیه سالم تمیز و سالم نگه دارید!

واژن یک مجرای عضلانی در داخل بدن زن هاست که از دهانه رحم (جلوی ناحیه تناسلی) آغاز شده و تا رحم ادامه پیدا می کند. اندام‌های جنسی خارجی زنها که به آن «‌آلت‌» می‌گویند، دهانه واژن را احاطه کرده اند.

دکتر سوزی النیل، مشاور اورولوژی بیمارستان دانشگاه کالج لندن و سخنگوی بهزیستی زنان می گوید: «مراقبت از سلامتی روزمره می‌تواند به سالم نگه داشتن واژن کمک کنند.»

دکتر سوزی با بیان اینکه بطور کلی  سلامتی واژن‌شما در گرو سلامت عمومی بدن شماست و این سلامتی می‌تواند شامل رژیم غذایی سالم و ورزش نیز باشد اظهار داشت: «حتی انجام ورزش های معمولی می تواند به عملکرد خوب واژن کمک کند و آن را حفظ نماید؛ همانطور که راه رفتن و دویدن به تراکم کف لگن کمک کرده و سلامتی عمومی تان را تضمین می کند.»

ترشحات یا تراوشات طبیعی رحم چگونه است؟
ترشحات یا تراوشات طبیعی رحم چگونه است؟

ترشحات یا تراوشات طبیعی واژن چگونه است؟

غیر دوره قاعدگی بعنوان بخشی از چرخه قاعدگی طبیعی، تراوشات (ترشحات) واژن باید شفاف یا سفید باشد. این ترشحات بطور طبیعی در گردن رحم تولید می شوند.

دکتر سوزی با بیان اینکه ترشحات واژن همیشه علامت های بدی نیستند گفت: «باوری وجود دارد که ترشحات خیلی روشن یا سفید با عفونت های مقاربتی ارتباط دارد.»

سوزی گفت: «تغییر در میزان ترشحات واژن می تواند ۱۰۰ درصد هورمونی باشد به عبارت دیگر چرخه قاعدگی با بارداری یا یائسگی ارتباط دارد.»

نوع و میزان ترشحات واژن در چرخه های قاعدگی متفاوت است.

زمانی که رحم تخمک گذاری می کند (آزاد سازی تخمک ها)، ترشحات آن معمولا (مانند سفیده تخم مرغ خام) غلیط و مرتجع است. ترشحات سالم واژن ممکن است رطوبت ناخوشایندی داشته باشند اما بو و رنگ شدید ندارند. در عین حال نباید موجب خارش یا درد در واژن شوند.

اگر در رنگ و بوی ترشحات واژن تان تغییراتی بوجود آمد یا موجب خارش تان شد حتما به پزشک مراجعه کنید.

باکتری های خوب_واژن چگونه عمل می کنند؟
باکتری های خوب_واژن چگونه عمل می کنند؟

چه باکتری هایی در واژن وجود دارند؟ 

باکتری های زیادی در واژن وجود دارند که از آن محافظت می کنند. 

پرفسور رونی لامونت، سخنگوی کالج سلطنتی متخصصان زنان و زایمان در این رابطه گفت: «باکتری های واژن پپس از رورده کوچک، بیش از هر عضو دیگر بدن است اما وجودشان دلیل دارد.»

باکتری های خوب واژن چگونه عمل می کنند؟

* اگر تعدادشان از باکتری های بد بیشتر باشد، واژن را در برابر خطرات آنها حفظ می کنند.

* میزان pH واژن (اسیدی بودن واژن) را متعادل می کنند.

*باکتریوسین (آنتی بیوتیک طبیعی  تولید کرده تا باکتری های بد را از بین ببرند.

* از جمله باکتری ها به دیواره رحم جلوگیری می کنند.

عدم تعادل باکتری های داخل واژن موجب بروز عفونت و التهاب می شود.

باکتری هایی موسوم به لاکتوباسیل با حفظ تعادل pH واژن در سطح معمولی (کمتر از ۴.۵) از رشد سایر باکتری ها جلوگیری می‌کند. اگر pH واژن افزایش یابد (از میزان اسیدی بودن آن کاسته شود) کیفیت یا مقدار لاکتوباسیل کاهش و سایر باکتری‌ها افزایش می یابند. این موضوع موجب بروز عفونت هایی مانند واژینوز باکتریایی یا برفک می شود و علائم آن شامل خارش، تحریک و ترشحات غیرطبیعی است.

چگونه رحم خود را بشویید؟
چگونه رحم خود را بشویید؟

چگونه واژن را بشویید؟

از شستشوی واژن با صابون، مواد ضدعفونی کننده یا مواد معطر خوددداری کنید چون این مواد تعادل تعداد باکتری‌های سالم و سطح pH واژن را تحت تاثیر قرار داده و باعث تحریک آن می‌شوند. بهترین روش برای شستشوی واژن (آلت تناسی تان) این است که آن را هر روز با صابونهای ساده (بدون عطر) بشویید. داخل واژن نیز با ترشحات طبیعی خودش تمیز می شود.

دکتر سوزی در رابطه با شستشوی ناحیه تناسلی در دوران قاعدگی گفت: «شستشوی بیش از یکبار در دوران قاعدگی خوب است. همچنین در این دوران تمیز نگه داشتن ناحیه «پرینه» که بین واژن و مقعد قرار دارد نیز مهم است.»

پرفسور لامونت نیز با بیان اینکه زنان در رابطه با شستشوی آلت تناسلی شان متفاوت هستند گفت: «برخی از زنان اگر برای شستشوی خودشان از صابون عطری استفاده کنند نیز دچار مشکل نمی شوند اما این صابونها برای برخی خانمها موجب تحریک و مشکلات فصلی می شود؛ بنابراین در این شرایط بهترین کار عدم استفاده از صابون های حساسیت زا است.

چگونه رابطه جنسی سالم تری داشته باشیم؟
چگونه رابطه جنسی سالم تری داشته باشیم؟

چگونه رابطه جنسی سالم تری داشته باشیم؟

برخی از باکتری ها و ویروس ها می‌توانند در حین روابط جنسی وارد واژن شده و موجب بروز مشکلاتی شوند که عبارتند از: کلامیدیا، سوزاک، تبخال دستگاه تناسلی، زگیل های تناسلی، سفلیس (سیفلیس) و اچ. ای وی. بنابراین با استفاده از کاندوم در هر بار نزدیکی می توانید.واژن‌تان را در برابر این عفونتها محافظت کنید.رابطه جنسی با زنان                رابطه جنسی با زنان                رابطه جنسی با زنان

واژنتان را فقط با ورزش و تغذیه سالم تمیز و سالم نگه دارید!
واژنتان را فقط با ورزش و تغذیه سالم تمیز و سالم نگه دارید!

غربالگری دهانه رحم

تمام زنان ۲۵ تا ۶۴ سال باید بطور منظم تحت غربالگری دهانه رحم قرار گیرند تا بروز هرگونه تغییر غیرطبیعی و نشانه های سرطان در آنها شناسایی شود.

آلت تناسلی زنان
باکتری های خوب رحم چگونه عمل می کنند؟

آلت تناسلی زن  ترشحات رحم    رحم زن  ترشحات رحم     آلت تناسلی زن    رابطه جنسی سالم    رحم زن         آلت تناسلی زن        رحم زن

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا