جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

پلیس سلطنتی کانادا بدلیل انسداد بزرگراه توسط کامیون ها در حال حرکت به سمت جنوب آلبرتا در مرز ایالات متحده است

پلیس سلطنتی کانادا در حال آماده شدن برای بازداشت راننده کامیون های مسدود کننده بزرگراه مرز ایالات متحده در جنوب آلبرتا است

پلیس سلطنتی کانادا بدلیل انسداد بزرگراه توسط کامیون ها در حال حرکت به سمت جنوب آلبرتا در مرز ایالات متحده آمریکا است

پلیس سلطنتی سواره نظام (RCMP) در حال حرکت به سمت انسداد ایجاد شده در جاده توسط راننده کامیون ها و سایر اعتراضات به مقررات کووید-۱۹ در گذرگاه های مرزی جنوب آلبرتا است.

کامیون های تجاری، وسایل نقلیه و ون کمپرها از روز شنبه در اعتراض به محدودیت های کووید-۱۹ بزرگراه های منتهی به گذرگاه مرزی کوتس (Coutts) را مسدود کرده اند.

بعد از ظهر سه شنبه با افزایش حضور ماموران پلیس سلطنتی کانادا در جاده برخی از وسایل نقلیه، شامل کامیون ها در حال ترک راهبندان مشاهده شدند. مسدود کردن بزرگراه ها بازتابی از سایر اعتراضات مشابه در سراسر کشور و در اتاوا در هفته گذشته است. پلیس سلطنتی کانادا بدلیل انسداد بزرگراه توسط کامیون ها در حال حرکت به جنوب آلبرتا در مرز ایالات متحده آمریکا است

پلیس سلطنتی کانادا بدلیل انسداد بزرگراه توسط کامیون ها در حال حرکت به سمت جنوب آلبرتا در مرز ایالات متحده آمریکا است
پلیس سلطنتی کانادا در حال حرکت به سمت جنوب آلبرتا در مرز ایالات متحده آمریکا است

پلیس سلطنتی سواره نظام کانادا روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد «از صبح امروز پلیس RCMP آلبرتا اقدامات بیشتری اتخاذ خواهد کرد چرا که این راهبندان همچنان مانع راه سازمان های اورژانسی برای ارائه خدمات کامل به ساکنین منطقه هستند.» «این [راهبندان] همچنین اثرات منفی بر جریان کالا و خدمات داشته و مانع آزادی حرکت و جابجایی عمومی شده است.»

راهبندان راننده کامیون ها و سایر اعتراضات به مقررات کووید-۱۹ در گذرگاه مرز اصلی آلبرتا با ایالات متحده آمریکا در روز سه شنبه دامنه کوچکتری داشت اما سیر تحولات حاکی از خطر تشدید وضعیت بود.

با کاهش یافتن دما به منفی ۲۰ درجه سانتیگراد ردیف کامیون های تجاری، ون های کمپر و سایر وسایل نقلیه پارک شده در نزدیکی کوتس در آلبرتا نیز نسبت به روز قبل کوتاه تر شده بود. وسایل نقلیه سنگین نیز به طور افقی پارک شده بودند و ترافیک را در هر دو جهت مسدود کرده بودند. بین ردیف وسایل نقلیه سنگین سایر خودروها و ون های کمپر به صورت اتفاقی در میانه جاده پارک شده بودند.

برخی از وسایل نقلیه دارای سرنشین بودند، موتور خودروها بی حرکت روشن بود، دود اگزوز خودروها در باد یخ زده می پیچید. سایر وسایل نقلیه خالی و ساکت در گوشه ای پارک شده بودند و رانندگان آنها برای استراحت و تهیه قهوه به توقفگاه اسماگلرز سالون (Smugglers Saloon) رفته بودند.

پلیس در فاصله ۱۵ کیلومتری از کوتس راننده کامیون های جنوب مرز را برای دور زدن هدایت می کرد.

پلیس سلطنتی سواره نظام کانادا شب دوشنبه گفت که با تجمع کنندگان مذاکره کرده اما موفق نشده است که اعتراضات غیرقانونی را خاتمه دهد و در حال آماده شدن هستند تا در صورت لزوم به بازداشت رانندگان و یدک کشی وسایل نقلیه اقدام کنند.

کورتیس پیترز مامور پلیس سواره نظام گفت «این مردم حق اعتراض قانونی دارند.» «من آنها را تشویق کردم که به اعتراض قانونی بپردازند و اگر این اتفاق بیافتد در این صورت نیازی به اقدامات انتظامی نخواهد بود.»

معترضین به کنیدین پرس (Canadian Press) گفته بودند که قصد ندارند که محل را ترک کنند. معترضان اسماگلرز سالون در کوتس (Coutts) آلبرتا را به عنوان یک مرکز استراحت موقتی و نقطه تجمع اجاره کرده اند.

راهبندان باعث سرگردانی مسافران فرامرزی و معطلی محموله کالاهای مصرفی و مایحتاج شامل مواد فاسدشدنی در هر دو جهت در گذرگاه آلبرتا – مونتانا شده است.

اعتراضات از روز شنبه در همبستگی با تظاهرات در سراسر کشور و در اتاوا آغاز شد.

شهردار جیم ویلت گفت «می خواهم که آنها از اینجا بروند» و اضافه کرد که اعتراضات باعث قطع ارتباط و دسترسی ۲۵۰ ساکن این روستا شده است.

ارسال پست متوقف شده است و برخی از کودکان مجبور شدند که روز دوشنبه را در خانه بمانند زیرا اتوبوس مدرسه آنها نمی‌توانست وارد محله شود.

اما گزارشهایی دریافت شده که نشان می دهد ساکنین به مدت چهار روز متوالی نتوانسته اند خدمات درمانی قابل ارائه در منزل دریافت کنند. نزدیک ترین مرکز پزشکی در شهر مجاور در میلک ریور قرار دارد. نزدیک ترین فروشگاه های خواربار، پمپ بنزین و بیمارستان تنها از طریق جاده های روستایی قابل دسترسی هستند.

جیسون کنی نخست وزیر آلبرتا قرار بود اواخر روز سه شنبه در مورد انسداد ایجاد شده صحبت کند.

نخست وزیر آلبرتا راهبندان را محکوم کرد و گفت به تصمیم مقامات محلی بستگی دارد که با اجرای قوانین استانی برای معترضانی که مانع استفاده از زیرساخت های حیاتی می شوند مجازات اضافی در نظر بگیرند.

اعتراض راننده کامیون ها      اعتراض راننده کامیون ها      اعتراض راننده کامیون ها

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا