ایرانجدیدترین اخبار

حمله با چاقو به روحانیون ایران منجر به کشته شدن یک نفر و مجروح شدن دو نفر دیگر شد

حمله با چاقو به سه طلبه در مشهد منجر به یک کشته و دو مجروح شد

حمله با چاقو به روحانیون ایران منجر به کشته شدن یک نفر و مجروح شدن دو نفر دیگر شد

روز سه شنبه شهر مشهد در شمال شرق ایران شاهد حمله منجر به کشته شدن یک روحانی مسلمان شیعه ایرانی و زخمی شدن دو تن دیگر شد که حال یکی از آنها وخیم است.

حمله با چاقو به روحانیون ایران منجر به کشته شدن یک نفر و مجروح شدن دو نفر دیگر شد
حمله با چاقو به روحانیون منجر به کشته شدن یک نفر و مجروح شدن دو نفر دیگر شد

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی گفت «مردی با چاقو به سه روحانی شیعه ضربه زد که یک نفر را کشت و دو نفر دیگر را زخمی کرد».

تصاویر آماتوری از صحنه، مردی را که در حوض خونی در صحن یکی از زیارتگاه های شیعیان در مشهد در شمال شرق استان خراسان افتاده بود را به تصویر کشید.

«آستان قدس رضوی» نیز در بیانیه‌ای از وقوع یک حمله با چاقو به سه طلبه در صحن حرم امام رضا خبر داد.

آستان قدس رضوی روز سه‌شنبه ۱۵ فروردین نوشت فرد ضارب دستگیر شده و «موضوع تا حصول نتیجه و شناسایی دیگر عوامل پیگیری می‌شود».

آستان قدس رضوی گفت با هوشیاری زائران و تلاش نیروهای امنیتی، ضارب بلافاصله دستگیر و به پلیس تحویل داده شد و مجروحان به سرعت به بیمارستان منتقل شدند.

استاندار خراسان رضوی نیز گفت ضارب هم اکنون «در اختیار عوامل اطلاعاتی و امنیتی است».

در حالی که برخی از منابع خبری از کشته شدن دو نفر از این طلبه‌ها در این حمله خبر داده‌ بودند، ایرنا نوشت یکی از این طلبه‌ها به نام محمد اصلانی کشته شده و طلبه دیگر به نام محسن پاکدامن پس از جراحی در بخش مراقب‌های ویژه بستری شده و طلبه سوم با نام محمدصادق دارایی همچنان در اتاق عمل است.

این حمله دو روز پس از آغاز ماه رمضان در ایران، کشوری با ۸۳ میلیون نفر که ۹۰ درصد آنها را مسلمانان شیعه تشکیل می دهند، رخ داد.

خبرگزاری دولتی ایرنا نیز در این زمینه گزارش داد این سه طلبه «از طلاب جهادی» بودند که «امروز در راه جلسه گروه‌های جهادی حاشیه شهر مشهد» بودند.

همچنین دادستان مشهد درباره این حمله گفت پنج نفر در رابطه با این حمله دستگیر شدند که یک نفر ضارب و ۴ نفر مظنون به همکاری با او بوده‌اند.

هنوز گزارشی از انگیزه ضارب منتشر نشده است.

این حمله در حالی صورت گرفته که دو روز پیش نیز دو طلبه اهل سنت به نام‌های گل‌محمد آخوند پژمان و عبدالرحمن آخوند خوجه در محله چای بوئین‌شهر گنبدکاووس استان گلستان کشته شدند.

محمود علیفر، فرمانده انتظامی گنبدکاووس کشته شدن این دو طلبه با سلاح گرم را تایید کرد.

حمله با چاقو به روحانیون ایران منجر به کشته شدن یک نفر و مجروح شدن دو نفر دیگر شد  حمله به آخوند طلبه با چاقو  حمله به طلاب طلبه آخوند با چاقو حمله به طلاب طلبه آخوند با چاقو حمله به آخوند طلاب طلبه با چاقو

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا