جدیدترین اخبارجهان

یکی از اعضای کومله گفت نیروهای سپاه در مرز اقلیم کردستان عراق مستقر شده‌اند

یک عضو حزب کومله کردستان ایران از استقرار نیروهای سپاه در مرز اقلیم کردستان عراق خبر داد

عضو کومله : نیروهای سپاه در مرز اقلیم کردستان عراق مستقر شده‌اند

یک عضو حزب کومله کردستان ایران از استقرار نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مناطق مرزی با اقلیم کردستان عراق خبر داد.

عضو کومله : نیروهای سپاه در مرز اقلیم کردستان عراق مستقر شده‌اند
عضو کومله : نیروهای سپاه در مرز اقلیم کردستان عراق مستقر شده‌اند

عبدالله آذربار، عضو کمیته مرکزی حزب کومله کردستان ایران با اعلام این خبر افزود: سپاه پاسداران طی روزهای اخیر در مناطق مرزی استان آذربایجان غربی با عراق مستقر شده‌اند و به احتمال زیاد هدف سپاه برگزاری یک مانور نظامی است.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران در حال نصب دوربین‌های مداربسته و حرارتی در نزدیکی پایگاه‌های خودش است اظهار داشت: سپاه پاسداران برخی از مناطق مرزی (داخل خاک) ایران را توپ‌باران کرده که بیشتر جنبه تمرین و هشدار داشته ولی با توجه به آرایش نیروها و اقدامات، به نظر می‌رسد در صدد برگزاری یک مانور نظامی است، بر همین اساس احزاب کُرد برای هر گونه تحول احتمالی در آماده‌باش هستند.

عبدالله آذربار تصریح کرد: سازمان حقوق بشری هنگاو هم یکشنبه گزارش داد که نیروهای سپاه پاسداران با سلاح‌های سنگین و نیمه‌سنگین در مناطق مرزی استان آذربایجان غربی مستقر شده‌اند.

اوایل مرداد امسال حزب کومله کردستان ایران از دستگیری گروهی از پیشمرگ‌های این حزب در استان آذربایجان غربی توسط نیروهای امنیتی ایران خبر داده بود.

وزارت اطلاعات ایران نیز پس از آن با انتشار بیانیه‌ای نیروهای کومله را به انفجار یک مرکز دفاعی ایران با همکاری اسرائیل متهم کرد، که حزب کومله آن را رد کرد.

گفتنی است احزاب کومله، دموکرات، پژاک، پاک و خبات در اقلیم کردستان عراق مستقر هستند و ایران این احزاب را به استفاده از خاک اقلیم کردستان عراق جهت اجرای عملیات نظامی در داخل ایران متهم می‌کند.

احزاب کُرد این اتهام را به کلی رد می‌کنند و معتقدند نیروهای آنها برای «فعالیت‌های سیاسی» نه فعالیت‌های نظامی به ایران وارد می شوند.

در سال ۹۷ جلسه کمیته رهبری حزب دمکرات کردستان در شهرستان کویسنجق اربیل، هدف موشک‌باران سپاه پاسداران قرار گرفت و منجر به کشته شدن ۱۶ نفر شد.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا