جدیدترین اخبارجهان

عیاشی فرزندان الیگارش‌های روسیه با پول‌های بادآورده در کشورهای غربی

خوشگذرانی فرزندان الیگارش های روسیه در کشورهای غربی، جوامعی  که والدین آنها ارزش این کشورها را رد می کنند

عیاشی فرزندان الیگارش‌های روسیه با پول‌های بادآورده در کشورهای غربی

*ترجمه و تنظیم از الهام ربیعی

دنیای فرزندان الیگارش‌های روسیه ‌‌دنیایی از هواپیما‌های خصوصی، آپارتمان‌های مجلل در پاریس، تعطیلات اسکی در اتریش و تحصیل در دانشگاه‌های برتر لندن و نیویورک است. والدین آنها دارای املاک و مستغلات عالی در خاص‌ترین خیابان‌های پایتخت‌های اروپا هستند. صفحات رسانه‌های اجتماعی آنها با عکس‌هایی از لباس‌های طراح مد و رویداد‌های فرش قرمز پر شده است. این در حالی است که زن جوانی عکس های تولد ۲۲ سالگی اش را کنار استخر در ویلای یکی از الیگارش‌های پوتین در دریای آدریاتیک منتشر کرده است.

با بچه پولدارهای سیاستمداران روس آشنا شوید.

گزارشی به نقل از سی ان ان می‌گوید در حالی که سیاستمداران و الیگارش‌های روسی علناً علیه سیاست‌های غرب اعتراض می کنند، فرزندان آنها در همان کشورهایی بزرگ می شوند که آنها ادعا می کنند جوامع آنها را رد می کنند.

«دانیل تریزمن» استاد متخصص در سیاست روسیه در دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس می‌گوید: «بدیهی است که این ریاکاری شدیدی محسوب می‌شود. آنها معتقدند که این رقابتی بین ایالات متحده و روسیه است، اما چرا باید بر روی برنامه‌های آموزشی دختران‌شان یا جایی که آنان صاحب عمارتی هستند، تاثیر بگذارد؟»

پوتین در سخنرانی ماه گذشته خود از روس‌هایی که ممکن است از نظر ذهنی با غرب همسو باشند انتقاد کرد و آنها را متهم کرد که با غرب برای «ویرانی روسیه» همکاری می‌کنند.

پوتین گفت: «مردم روسیه همیشه می‌توانند وطن پرستان واقعی را از پست فطرت‌ها و خائنان تشخیص دهند و به سادگی آنها را همانند پشه‌ای که به طور تصادفی دردهان‌شان پریده، به بیرون تف کنند».

یکی از اولین خانواده‌های منتسب به فساد و ریاکاری روسیه خانواده «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ارشد ولادیمیر پوتین می‌باشد؛ او با منصبی که دارد به عنوان رساترین بلندگوی پوتین، تقریبا هر روز سخنان رئیس جمهور تندرو روسیه علیه غرب را بیان می‌کند.

ایالات متحده آمریکا اخیرا شخص پسکوف و همسر و دو فرزند بزرگسال او (از دو ازدواج قبلی‌اش) را در لیست تحریم‌ها قرار داد. آمریکا بابت این تحریم اظهار کرد که خانواده پسکوف «سبک زندگی مجللی دارند که با حقوق کارمندی دولتی او ناسازگار است و احتمالا بر پایه ثروت به دست آمده از ارتباطات پسکوف با پوتین می باشد».

عیاشی فرزندان الیگارش‌های روسیه با پول‌های بادآورده در کشورهای غربی
عیاشی فرزندان الیگارش‌های روسیه با پول‌های بادآورده در کشورهای غربی

دست کم دو تن از فرزندان پسکوف [پیش از بازگشت به مسکو] بیشترین عمر خود را در غرب اروپا زندگی کرده اند. در حالی که وزارت خزانه داری ایالات متحده دلایل بیشتری را متذکر نشد پسکوف که تقریبا یک دهه در منصب فعلی خود بوده و طبق گزارش‌ها در سال ۲۰۲۰ میلادی ١٧٣ هزار دلار درآمد داشته، با یک ساعت برند ۶۰۰ هزار دلاری دیده شده و به ماه عسلی رفته که هزینه قایق بادبانی آن در سواحل ساردینیا حدودا هفته‌ای ۴۳۰ هزار دلار بوده است.

این گزارش طبق تحقیقات بنیاد مبارزه با فساد که توسط «الکسی ناوالنی» رهبر زندانی مخالف پوتین تاسیس شده، منتشر شده است.

بر اساس سوابق اموال، پست‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی و پایگاهای اطلاعاتی تخلفات ترافیکی و بنیاد مبارزه با فساد چنین نشان داد که همسر، همسر سابق و فرزندان پسکوف صاحب خودرو‌های لوکس و خانه‌های چند میلیون دلاری در سراسر جهان از جمله در روسیه و فرانسه هستند. این ثروت در تضاد کامل با زندگی نزدیک به ۲۰ میلیون شهروند روسیه است که در فقر زندگی می کنند. کارشناسان می‌گویند که ثروت خیره کننده و در عین حال غیرقابل توصیف چنین خانواده‌هایی در دنیای پوتین به یک مفهوم خلاصه می‌شود: دزدسالاری.

«جودی ویتوری» استاد دانشگاه جورج تاون، کارشناس فساد و سیاست جهانی می‌گوید: «دزدسالاری صرفا دولتی و توسط دزدان اداره می‌شود». شبکه‌ای پیچیده از شرکت‌های پوششی، بانک‌های فرا ساحلی و تراکنش‌های پنهان اغلب ثروت دزدسالاران روس را پنهان نگه می‌دارند. حساب‌هایی در این شبکه ها درون یکدیگر پنهان شده‌اند که ردیابی منابع مالی را پیچیده می‌سازند اما بطور کلی ثروت انباشته شده توسط دزدسالاران روس اغلب در کشورهای غربی خرج می‌شوند.

تریزمن می‌گوید: «آنان می‌خواهند در غرب زندگی کنند، زیرا ثروتمندترین کشور‌های جهان در غرب هستند. با این وجود، علاوه بر این کشور‌های غربی نسبت به روسیه دارای «حاکمیت قانون» بسیار امن‌تری هستند. بنابراین اگر آنان بتوانند مقدار زیادی از پول خود را به غرب برسانند می‌توانند احساس امنیت بیشتری داشته باشند».

ریاکاری مقام‌های روسیه و خانواده‌های آنان که از زندگی در غرب لذت می‌برند سال‌ها در روسیه رازی آشکار است.

در سال ۲۰۱۶ میلادی، لایحه‌ای به پارلمان روسیه ارائه شد که تحصیل فرزندان زیر سن قانونی اکثر مقام‌های روسیه در دانشگاه‌های خارجی را ممنوع می‌کرد و در آن ذکر شده بود که آموزش در داخل روسیه کلید تبدیل شدن افراد به میهن پرستانی واقعی است. اما این لایحه تصویب نشد.

الیزاوتا پسکووا (Elizaveta Peskova)، دختر ۲۴ساله پسکوف با انتشار پست‌های طنز آمیز دررسانه‌های اجتماعی اغلب به خوراک روزنامه‌های روسی و اروپایی تبدیل شده است. او به یک رسانه تلویزیونی روس گفته بود که در «محیط اروپا احساس بهتری دارد» و سیستم آموزشی روسیه را یک «جهنم واقعی» خوانده بود.

بتازگی او با انتشار استوری هایی در اینستاگرام خودبا عنوان «نه به جنگ» شعاری که توسط روس‌های مخالف جنگ در اوکراین استفاده می‌شود با اظهارات عمومی پدرش مخالفت کرد. این پست توسط شبکه روسی TV Rain اسکرین شات گرفته و به اشتراک گذاشته شد، اما به سرعت حذف شد.

بنا بر گزارش‌ها، پسکووا در کودکی در مدرسه‌ای در خارج از پاریس تحصیل می‌کرد جایی که شهریه سالانه آن حدود یک چهارم حقوق پدرش است و فعالیت‌های فوق برنامه آن شامل کلاس‌های هوانوردی می‌باشد. پسکووا با گذراندن دوره کارآموزی در برند لوئی ویتون و دریافت مدرک بازاریابی از یک مدرسه بازرگانی فرانسوی تحصیلات پاریسی خود را ادامه داد. او حتی برای پارلمان اروپا کارآموزی کرده بود.

عیاشی فرزندان الیگارش‌های روسیه با پول‌های بادآورده در کشورهای غربی
عیاشی فرزندان الیگارش‌های روسیه با پول‌های بادآورده در کشورهای غربی

الیزاوتا پسکووا، دختر ۲۴ ساله پسکوف در پاریس بزرگ شده است جایی که او با مادرش یک آپارتمان چند میلیون دلاری در یکی از گرانترین محله‌های شهر را دارد. پسکووا در پست اینستاگرام خود در سال ۲۰۱۹ در باغ تویلری پاریس، در حالی که عشق خود را به سینمای فرانسه توصیف می کند، دیده می شود.

بر اساس گزارش بنیاد مبارزه با فساد، پسکوا و مادرش در سال ۲۰۱۶ یک آپارتمان نزدیک به ۲ میلیون دلار به مساحت ۱۸۰ متر مربع در یکی از گرانترین محله های پاریس، در خیابان ویکتور هوگو، بین برج ایفل و طاق پیروزی خریدند.

 ولخرجی پسکووا در فرانسه با عملکرد برادر ناتنی او در روسیه مشابهت دارد. تحقیقات سال ۲۰۱۷ که به واسطه گروه ضد فساد ناوالنی نشان داد که نیکولای چولز -پسر ارشد پسکوف که در انگلیس بزرگ شده- با جت‌های شخصی به سراسر جهان سفر کرده، دارای املاک و مستغلات عالی در مسکو بوده و با مجموعه ای از خودروهای لوکس خود در شهر نمایش می‌دهد. بیش از ۱۱۶ تخلف راهنمایی و رانندگی از او گزارش شده و این در حالیست که آنها بیکار هستند.

 ویتوری گفت: «این قطعاً نشان دهنده سطح بالایی از حداقل بدبینی، اگر نگوییم ریاکاری آشکار است.

 پسکووا تحریم‌ها و تصوری که جنگ را ممکن می سازد «کاملاً ناعادلانه و بی‌اساس» خواند و به بیزینس اینسایدر (Business Insider) گفت که “ناراحت” است زیرا محدودیت‌های اعمال شده او را از سفر باز می‌دارد.

پسکووا در بیانیه ای در تلگرام نوشت که به روس بودنش افتخار می کند و تحریم کودکان، بزرگسالان و مخصوصا خودش را “دیوانگی” می‌داند. او همچنین گفت: «برای چنین نفرت دیوانه‌واری که از هر شخص روسی وجود دارد، محاکمه عادلانه‌ای وجود ندارد.»

پسکوا تنها فرزند یک مقام عالی روسیه نیست که از زندگی در جامعه غربی لذت می‌برد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه که در سال ۲۰۱۷ خواستار نظم جهانی «پساغربی» شده بود دخترش را برای تحصیل به دانشگاه های معتبر لندن و نیویورک فرستاد. دختر لاوروف تصاویری از خود در قایق بادبانی لاکچری، پیست اسکی در اتریش و ویلای ساحلی یک الیگارشی ثروتمند منتشر کرده است.

 پولینا کووالوا (Polina Kovaleva) که دولت بریتانیا از او به عنوان “دختر ناتنی” لاوروف یاد می کند، حتی با وجود اینکه سرگئی لاوروف به طور رسمی با مادرش ازدواج نکرده در لیست تحریم های اخیر قرار گرفته و می‌گوید که صاحب یک آپارتمان ۵.۸ میلیون دلاری در یکی از گرانترین محله های لندن است. بنیاد مبارزه با فساد فاش کرد که کووالوا در سن ۲۱ سالگی آپارتمان کنزینگتون را خرید. این آپارتمان از کالج سلطنتی لندن که کواوالوا نیز در آن تحصیل کرده، فاصله دارد.

به گفته بنیاد مبارزه با فساد، دختر دوست دختر ادعایی لاوروف، پولینا کووالوا که در تصویر اینجا در ویلای اولگ دریپااسکا در مونته نگرو است از ارتباطات لاوروف با کرملین سود میبرد.
به گفته بنیاد مبارزه با فساد، دختر دوست دختر لاوروف، پولینا کووالوا که در تصویر اینجا در ویلای اولگ دریپااسکا در مونته نگرو است از ارتباطات لاوروف با کرملین سود میبرد

اکاترینا وینوکورووا (Ekaterina Vinokurova) دختر دیگر لاوروف که به ندرت دیده شده اکنون ۳۹ سال سن دارد؛ او در دانشگاه کلمبیا در نیویورک تحصیل کرده و قبل از اینکه مدرک کارشناسی ارشد خود را در مدرسه اقتصاد لندن دریافت کند، ۱۷ سال در آنجا زندگی کرده بود. کووالوا و وینوکورووا اخیراً توسط بریتانیا تحریم شدند.

عیاشی فرزندان الیگارش‌های روسیه با پول‌های بادآورده در کشورهای غربی
عیاشی فرزندان الیگارش‌های روسیه با پول‌های بادآورده در کشورهای غربی

 لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا در بیانیه‌ای با اعلام تحریم‌ها علیه کووالوا نوشت: «این یک پیام محکمی است برای کسانی که از همراهی افراد مسئول تجاوز روسیه سود می‌برند و در محدوده تحریم‌های ما قرار دارند».

پوتین نیز به شخصه از ریاکاری لفاظی های سر سختانه ضد غربی در بهره‌مندی اعضای خانواده یا نزدیکانش از امکانات موجود در غرب مستثنی نیست.

تحقیقاتی که توسط رسانه مستقل روسی Proekt و بر اساس اسناد موسوم به پاندورا انجام شد، نشان می‌دهد که یکی از شرکای ادعایی او [پوتین] که ظاهراً برایش یک دختر به دنیا آورده بود، تنها چند هفته پس از تولد کودکش صاحب یک آپارتمان ۴.۱ میلیون دلاری در موناکو شده است.

 ماریا دختر بزرگ پوتین ظاهراً با یک تاجر هلندی ازدواج کرده و گفته شده که این زوج در یک آپارتمان ۳.۳ میلیون دلاری در هلند زندگی می کردند. همچنین یک ویلای هشت خوابه چند میلیون دلاری در بیاریتز فرانسه، مرتبط با دختر کوچکترش، کاترینا توسط کریل شامالوف همسر سابق او از گنادی تیمچنکوی میلیاردر و دوست دیرینه پوتین خریداری شده است.

این عمارت اخیراً توسط فعالان مورد حمله قرار گرفت و به عنوان یک خانه امن به پناهندگان اوکراینی ارائه شد.

عیاشی فرزندان الیگارش‌های روسیه با پول‌های بادآورده در کشورهای غربی  دختران پوتین پسکوف لاوروف  عیاشی فرزندان الیگارش‌های روسیه عیاشی فرزندان الیگارش‌های روسیه دختران پوتین پسکوف لاوروف دختران پوتین پسکوف لاوروف دختران پوتین پسکوف لاوروف دختران پوتین پسکوف لاوروف دختران پوتین پسکوف لاوروف دختران پوتین پسکوف لاوروف دختران پوتین پسکوف لاوروف  الهام ربیعی الهام ربیعی الهام ربیعی الهام ربیعی الهام ربیعی الهام ربیعی الهام ربیعی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا