جدیدترین اخبارجهان

شهردار کی‌یف: «ما محاصره هستیم» اما آماده مبارزه ایم

کی‌یف در پی نابودی زیرساخت های توزیع مواد غذایی و دارویی در آستانه بروز یک فاجعه انسانی است

شهردار کی‌یف: «ما محاصره هستیم» اما آماده مبارزه ایم

در حالی که نیروهای نظامی روسی در حال نزدیکتر شدن به پایتخت اوکراین هستند، شهردار کی‌یف در عین حال که با تمام وجود به روحیه شهروندان خود افتخار می کند اما نگران است که آنها تا چه مدت می توانند مقاومت کنند. شهردار کی‌یف: «ما محاصره هستیم» اما آماده مبارزه ایم

ویتالی کلیچکو، (Vitali Klitschko) شهردار کی‌یف روز یکشنبه پس از یک شب طاقت فرسا در پی حملات روسیه به حومه شهر کی‌یف در مصاحبه ای با آسوشیتد پرس ابتدا در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه هایی برای تخلیه غیرنظامیان در صورت موفقیت نیروهای روسیه در تصرف کی‌یف وجود دارد، چند ثانیه سکوت کرد.

شهردار کی‌یف بالاخره در پاسخ گفت «نمی توانیم این کار را انجام بدهیم، چون تمام راه ها مسدود شده اند.» «در حال حاضر ما در محاصره هستیم.» شهردار کی‌یف: «ما محاصره هستیم» اما آماده مبارزه ایم

شهردار کی‌یف: «ما محاصره هستیم» اما آماده مبارزه ایم
شهردار کی‌یف: «ما محاصره هستیم» اما آماده مبارزه ایم

هنگامی که نیروهای نظامی روسیه روز پنجشنبه به اوکراین حمله کردند، شهر ۲.۸ میلیون نفری کی‌یف در ابتدا با نگرانی و در عین حال تا حدی خویشتنداری واکنش نشان داد. با این حال هنگامی که فروشگاه های مواد غذایی شهر شروع به تعطیل شدن کردند و سیستم مترو زیرزمینی شهر که به عمیق بودن معروف است ایستگاه ها خود را به پناهگاه تبدیل کرد، اضطراب و استرس آغاز شد.

شهردار پایتخت اوکراین در گفتگو با آسوشیتد پرس تایید کرد که تا به حال ۹ غیرنظامی شامل یک کودک در کی‌یف کشته شده اند.

فرمان حکومت نظامی ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف تقریبا از غروب روز شنبه آغاز شده است و حداقل تا ۸ صبح دوشنبه ادامه خواهد داشت. فرمان او به طور صریح و مستقیم بیان می کند که هر شخص غیرمجاز در خیابان ها می تواند یک خرابکار [نفوذی روسیه] قلمداد شود.

کلیچکو توضیح داد که «ما در حال تعقیب این افراد هستیم و اگر کسی در خیابان ها نباشد این کار بسیار راحت‌تر خواهد بود» و اضافه کرد شش «خرابکار» روسی شنبه شب کشته شدند.

پیشروی نیروهای نظامی روسیه به سمت شهر کی‌یف آهسته تر از حد مورد انتظار بسیاری از کارشناسان نظامی بوده است.

کلیچکو گفت «من همین حالا با رئیس جمهور (ولودیمیر زلنسکی) صحبت کردم. حال بعضی ها چندان خوب نیست.» و اضافه کرد کارکنان دولتی این شهر در اوکراین بهت زده و دچار شوک هستند اما افسرده و ناامید نیستند. «ما شخصیت خود را، دانش و ارزشهای خود را نشان می دهیم.»

در چند روز گذشته پس از اینکه مقامات تصمیم گرفتند به طور رایگان بین تمام افرادی که آماده دفاع از شهر هستند سلاح توزیع کنند صف های طولانی از مردم [هم زنان و هم مردان] در حال انتظار برای دریافت سلاح در سراسر پایتخت مشاهده می شد. با این حال نگرانی هایی در مورد مسلح کردن غیرنظامیان مضطرب و عصبی با تجربه نظامی اندک وجود دارد به خصوص با وجود هشدارهایی در مورد خرابکاران روسی که وانمود می کنند پلیس یا روزنامه نگار هستند.

کلیچکو گفت «روراست بگویم ما کنترل ۱۰۰ درصدی نداریم.» «ما با وقت کم این نیروها را ایجاد کرده ایم؛ اما اینها [صرفا] مردم میهن پرست هستند.» شهردار کی‌یف: «ما محاصره هستیم» اما آماده مبارزه ایم

شهردار کی‌یف: «ما محاصره هستیم» اما آماده مبارزه ایم
شهردار کی‌یف: «ما محاصره هستیم» اما آماده مبارزه ایم

با این حال در پاسخ به پرسشی در مورد قابلیت شهر برای تامین مجدد ذخایر رو به کاهش مواد غذایی و دارویی شهر نگاه کلیچکو تیره شد. کلیچکو گفت «ما در مرز یک فاجعه انسانی قرار داریم.» «در حال حاضر ما برق داریم، ما در حال حاضر آب و گرمایش در خانه هایمان داریم. اما زیرساخت ها برای انتقال مواد غذایی و دارو تخریب شده است.»

با تمام این احوال مثل روزگاری که یک قهرمان بوکس سنگین وزن بود دوباره نیروی خود را جمع کرد.

ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف گفت «به همین دلیل پیام ما به همه این است: همراه یکدیگر از اوکراین حمایت کنید؛ ما قوی هستیم.» «همه اوکراینی ها افتخار می کنند که مستقل هستند، افتخار می کنند که اوکراینی هستند، و ما افتخار می کنیم که کشور متعلق به خودمان را داریم.»

مقاومت کی‌یف  مقاومت کی‌یف  مقاومت کی‌یف  محاصره نیروهای نظامی روسیه محاصره نیروهای نظامی روسیه محاصره نیروهای نظامی روسیه

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا