جدیدترین اخبارجهان

لبنان : دبیرکل حزب الله می گوید اولین محموله سوخت ایران در این هفته وارد می شود

محموله سوخت ایران تا پنجشنبه به‌لبنان می‌رسد

لبنان : دبیرکل حزب الله می گوید اولین محموله سوخت ایران در این هفته وارد می شود

با وجود انتقادات شدید به رویکرد حزب‌الله برای وارد کردن سوخت از ایران، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان_روز دوشنبه ۲۲ شهریور ماه از تخلیه اولین محموله سوخت ایران در روز یکشنبه در سوریه خبر داد. دبیرکل حزب الله می گوید اولین محموله سوخت ایران در این هفته وارد می شود

لبنان : دبیرکل حزب الله می گوید اولین محموله سوخت ایران در این هفته وارد می شود
دبیرکل حزب الله می گوید اولین محموله سوخت ایران در این هفته وارد می شود

سید حسن نصرالله در گفت‌وگوی تلویزیونی ضمن تشکر از دولت سوریه برای تحویل سوخت از ایران، افزود که این سوخت تا روز پنجشنبه به لبنان می‌رسد. حسن نصرالله در سخنان خود به سفر اخیر مقامات لبنان به دمشق برای تحقق یافتن این موضوع نیز اشاره کرد.

دبیرکل حزب‌الله همچنین از کشتی دوم حامل سوخت ایران خبر داد که تا چند روز آینده به بندر بانیاس سوریه می‌رسد. به گفته حسن نصرالله کشتی سوم و چهارم حامل گازوئیل و بنزین نیز در راه هستند.

این اظهارات در حالی است که همواره مخالفان حزب‌الله در لبنان به این گروه وابسته به جمهوری اسلامی گوش‌زد کرده‌اند که خرید سوخت از ایران، عواقب خطرناکی را برای لبنان به بار خواهد آورد و منجر به تحریم‌های آمریکا می‌شود.

هم‌اکنون لبنان دچار بحران اقتصادی و در نتیجه بحران سوخت می‌باشد که خود فلج شدن زندگی روزمره مردم را به همراه داشته است. بحران اقتصادی لبنان از سال ۲۰۱۹ تا کنون منجر شد که ارزش پوند لبنان تا ۹۰ درصد کاهش پیدا کند و کالاهای اساسی نیز تا ۵۵۰ درصد افزایش بها داشته باشند.

این موضوع منجر به گسترش فقر شد و هم اکنون سه چهارم جمعیت لبنان در فقر به سر می‌برند.

لبنان_دلار کافی برای خرید سوخت ندارد. در حال حاضر در لبنان مردم برای مصارف مغازه‌ها و خانه‌ها از ژنراتورهای کوچک خصوصی استفاده می‌کنند که با نفت و بنزین کار می‌کنند.

شرکت‌های دولتی انرژی هم تنها برای تولید حداقلی برق دارای ظرفیت هستند.  دبیرکل حزب الله می گوید اولین محموله سوخت ایران در این هفته وارد می شود

لبنان : دبیرکل حزب الله می گوید اولین محموله سوخت ایران در این هفته وارد می شود
دبیرکل حزب الله می گوید اولین محموله سوخت ایران در این هفته وارد می شود

حسن نصرالله در ادامه سخنان روز دوشنبه خود گفت «به ما گفتند اگر کشتی به‌لبنان بیاید، به کشور لطمه وارد می‌کند و چون ما نمی‌خواهیم به کشور لطمه بزنیم، سراغ گزینه‌های دیگری رفتیم.» او همچنین گفت «ما می‌توانستیم یک ناوگان کشتی بسیج کنیم، اما این‌کار را نکردیم چون نمی‌خواهیم کسی را عصبانی کنیم.»

اظهارات دبیرکل حزب‌الله در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، با خروج از برجام اعلام کرد که قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند.

پیشتر نیز ریمون غجر، کفیل وزارت انرژی لبنان اعلام کرد که فرد یا نهادی برای دریافت مجوز به این وزارتخانه مراجعه نکرده و از پهلو گرفتن محموله سوخت از ایران بی‌خبر است.

دولت آمریکا برای حل مشکل سوخت لبنان پیشنهاد داد که از آوردن گاز مصر از مسیر اردن و سوریه به لبنان حمایت می‌کند، اما لبنان این پیشنهاد را بدلیل بی پولی نپذیرفت.

دبیرکل حزب‌الله در سخنان خود اعلام کرد که بهای اولین محموله ایران با پوند پرداخته می‎شود و اولویت مصرف این سوخت با بیمارستان‌ها، یتیم‌خانه‌ها و خانه‌های سالمندان است.

صادرات سوخت ایران      صادرات سوخت ایران        صادرات سوخت ایران      صادرات سوخت ایران      صادرات سوخت ایران

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا