انتاریوجدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

گزارشی از اعتراض کاروان راننده کامیون ها در اتاوا

گزارشی از اعتراضات روز شنبه توسط راننده کامیون ها در پارلمان هیل

اعتراض کاروان آزادی راننده کامیون ها در اتاوا

«کاروان آزادی» راننده کامیون ها و حامیان آنها روز شنبه علیه مقررات اجباری واکسیناسیون کووید-۱۹ در مقابل پارلمان هیل (Parliament Hill) تظاهرات کردند.

اعتراض کاروان آزادی راننده کامیون ها در اتاوا
اعتراض کاروان آزادی راننده کامیون ها در اتاوا

معترضان از اوایل صبح شنبه [ساعت ۹:۳۰ به وقت شرقی] همراه با بوق زدن و روشن کردن ترقه و مواد آتشبازی در حال جمع شدن در محل پارلمان هیل بودند و انتظار می رود هزاران نفر دیگر در اعتراضات آخر هفته به محدودیت های کووید-۱۹ تجمع کنند. سرویس حفاظت پارلمانی انتظار دارند که تا ۱۰،۰۰۰ نفر در این اعتراضات شرکت کنند.

برخی از راننده کامیون ها شب جمعه را در کامیون های خود در مقابل پارلمان هیل در ولینگون استریت خوابیدند.

از ساعت ۱۰:۰۵ صبح به وقت شرقی جمعیت در مقابل پارلمان هیل از لحاظ سر و صدا و تعداد جمعیت پیوسته در حال افزایش بود و حضور پلیس نیز بیشتر شد. جو کلی نسبت به تظاهرات روز جمعه تهاجمی تر شده اما تا به حال مسالمت آمیز باقی مانده است. اعتراض کاروان آزادی راننده کامیون ها در اتاوا

اعتراض کاروان آزادی راننده کامیون ها در اتاوا
اعتراض کاروان آزادی راننده کامیون ها در اتاوا

پلیس به دلیل نگرانی های امنیتی اجازه نداد که کامیون‌ها در مقابل دفتر کار نخست وزیر پارک کنند.

انتظار می رود که برخی از نمایندگان حزب محافظه کار و همینطور حزب مردم کانادا به رهبری ماکسیم برنیر نیز اواخر روز شنبه برای سخنرانی و نشان دادن حمایت خود از معترضان در پارلمان هیل حضور یابند.

تعداد معترضان در پارلمان هیل همچنان رو به افزایش است.

معترضان می‌گویند که شغل خود را به دلیل غیرواکسینه بودن از دست داده اند و امیدوارند که تظاهرات این روز همچنان مسالمت آمیز باقی بماند.

مایک میلین (Mike Millian) رئیس شورای کامیون‌های باری خصوصی کانادا (PMTC) گفت که این سازمان از واکسیناسیون حمایت می کند اما با مقررات اجباری واکسیناسیون مخالف است. 

میلین گفت خوشحالم که تظاهرات در اتاوا تا حد زیادی مسالمت آمیز باقی مانده است؛ او می گوید که شورای کامیون‌های باری خصوصی کانادا هیچ گونه سخنرانی نفرت پراکنی یا دعوت به خشونت توسط شرکت کنندگان را تایید نمی کند. میلین گفت که مقررات اجباری واکسیناسیون یک «موضوع چندقطبی کننده» در جامعه باقی می ماند و یادآور شد که همه راننده کامیون ها از «کاروان آزادی» حمایت نمی کنند.

مشخص نیست که معترضان قصد دارند تا چه مدت در پارلمان هیل بمانند. برخی از معترضان گفته اند این محل را ترک نخواهند کرد تا هنگامی که محدودیت های بهداشت عمومی و مقررات اجباری واکسن لغو شوند یا ترودو ناچار شود که به عنوان نخست وزیر استعفا دهد.

تام اور صاحب توقفگاه کامیون انتریم (Antrim Truck Stop) در مورد کاروان ورودی از آرنپریور (Arnprior) گفت برآورد می کند که مجموعا بیش از ۷۰۰ وسیله نقلیه به سمت پارلمان هیل راه افتاده بودند. اور همچنین گفت که اکثر افراد در توقفگاه کامیون او محترمانه و مسالمت آمیز رفتار کرده اند.

وضعیت در محل برگزاری اعتراضات در اتاوا «نسبتا تحت کنترل پلیس» قرار دارد و تاکنون کسی دستگیر نشده است.

از سوی دیگر سازمان دهندگان مراسم یادبود مسجد کبک ساعت ۱۱:۱۰ صبح به وقت شرقی گفتند که مراسم حضوری روشن کردن شمع در یادبود پنجمین سالگرد تیراندازی در مسجد کبک که به کشته شدن شش مرد و مجروح شدن پنج نفر دیگر منجر شد را لغو کرده اند.

«گروه اتحاد کانادایی ها علیه نفرت» مراسم روشن کردن شمع را برای شنبه شب [در محل بنای یادبود حقوق بشر در نزدیکی شهرداری اتاوا] چند خیابان پایین تر از پارلمان هیل سازماندهی کرده بودند.

این گروه اکنون می گویند که به دلیل اعتراض راننده کامیون ها و خطر خشونت از طرف شرکت کنندگان در اعتراضات، مراسم را به صورت مجازی برگزار می نمایند. اعتراض کاروان آزادی راننده کامیون ها در اتاوا

اعتراض کاروان آزادی راننده کامیون ها در اتاوا
اعتراض کاروان آزادی راننده کامیون ها در اتاوا

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا