ایرانجدیدترین اخبارجهان

مهسا امینی در سقز به خاک سپرده شد

مردم سقز مقابل فرمانداری تجمع کردند

مهسا امینی در سقز به خاک سپرده شد

علی‌رغم ابهامات زیاد و بی پاسخ، مهسا امینی دختر ۲۲ ساله سقزی که در سفر به تهران پس از بازداشت توسط گشت ارشاد دچار سکته مغزی شد، به کما رفت و فوت کرد، پیکرش به خاک سپرده شد.

خاکسپاری مهسا امینی در آرامستان آیچی سقز که با حضور خانواده وی و شماری از مردم در این شهر انجام شد، خالی از حواشی نبود، به گونه ای که پس از انجام مراسم خاکسپاری مردم معترض در محل باقی ماندند و اقدام به سردادن شعارهایی برای رسیدگی و بررسی دقیق ابعاد ماجرا شدند.

مهسا امینی در سقز به خاک سپرده شد
ژینا امینی در سقز به خاک سپرده شد

معترضین سپس به سمت فرمانداری سقز حرکت نمودند، مقابل ساختمان فرمانداری تجمع کردند و شعار سر دادند؛ در همین حال نیروی انتظامی سقز با شلیک گاز اشک‌آور مردم معترض را متفرق کرد.

به گفته یک منبع آگاه در بیمارستان کسری، محل بستری مهسا (ژینا) امینی، او در زمان انتقال به بیمارستان به هیچ محرکی پاسخ نمی‌داد و مرگ مغزی کامل اتفاق افتاده بود.

همچنین ریه‌های او پر از خون بود و کاملا مشخص بوده که «بیمار قابل احیا نیست.»

این منبع تاکید کرده شرایط مهسا «به‌گونه‌ای بود که نه قابل احیا بوده و نه امکان جراحی وجود داشته است زیرا بافت مغزی‌اش آسیب جدی دیده بود و مشخص بود بیمار با یک مشت به این شرایط دچار نشده و باید ضربه‌هایی زیادی به سرش وارد شده باشد.

این منبع برای تشریح وضعیت توضیح داده اگر «سر فردی در یک تصادف آسیب ببیند ممکن است با انجام جراحی [تخلیه هماتوم ایجاد شده] شانس زنده ماندن داشته باشد اما در مورد مهسا آسیب چنان وسیع بوده که امکان جراحی وجود نداشت و نشان دهنده ضربات متعدد و له‌شدگی بافت مغزی بوده است.»

بیمارستان کسری: مهسا با مرگ مغزی به بیمارستان تحویل داده شد

بیمارستان کسری نیز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مهسا امینی بدون «علائم حیاتی» و در حالت «مرگ مغزی» به این بیمارستان منتقل شده و ۴۸ ساعت پس از احیا بار دیگر دچار ایست قلبی شد و درگذشت.

بر اساس این اطلاعیه که در اینستاگرام منتشر شده، مهسا امینی در ساعت ۲۰:۲۲ روز سه‌شنبه ۲۲ شهریور ماه با «ارست قلبی تنفسی کد ۹۹ (ایست قلبی)، بدون علائم حیاتی و میدریاز دوبل (مرگ مغزی)» به بیمارستان کسری منتقل شده بود.

بیمارستان کسری اعلام کرد که پس از عملیات احیا، ضربان قلب مهسا امینی برگشت و او در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد با این حال این جوان ۲۲ ساله پس از ۴۸ ساعت در روز جمعه دوباره دچار «ارست قلبی (ایست قلبی)» شده که با توجه به مرگ مغزی تیم پزشکی موفق به احیا نشدند.

دلیل مرگ مهسا دو تا سه هفته دیگر به مقام قضایی اعلام میشود

پزشکی قانونی تهران اعلام کرده که دلیل مرگ مهسا امینی دو تا سه هفته دیگر به مقام قضایی اعلام می‌شود.

مهسا امینی در سقز به خاک سپرده شد
ژینا امینی در سقز به خاک سپرده شد

خاکسپاری مهسا امینی سکته مغزی   خاکسپاری مهسا امینی سکته مغزی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا