ایرانجدیدترین اخبار

واکنش ها به حادثه برای دختر سقزی که توسط گشت ارشاد بازداشت شد

دختر سقزی در بازداشتگاه وزرای تهران سکته کرد و راهی بیمارستان شد!

مهسا امینی، ژینا دختر سقزی که توسط گشت ارشاد در ساختمان وزرا بازداشت شد سکته کرد

مهسا (ژینا امینی) دختر سقزی به دنبال بازداشت توسط گشت ارشاد تهران و انتقال به بازداشتگاه وزرا، مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، سکته کرد و راهی بیمارستان شد.

در پی انتشار گزارش‌هایی از «سکته» و یا «مرگ مغزی» یک زن جوان به نام مهسا (ژینا) امینی در بازداشتگاه وزرا، مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ روز پنجشنبه ۲۴ شهریور گزارش داد که این فرد «به طور ناگهانی دچار عارضه قلبی شده» و بلافاصله توسط اورژانس به بیمارستان انتقال یافته و تحت درمان قرار دارد.

مهسا امینی، ژینا دختر سقزی که توسط گشت ارشاد در ساختمان وزرا بازداشت شد سکته کرد
مهسا امینی، ژینا دختر سقزی که توسط گشت ارشاد در وزرا بازداشت شد سکته کرد

بنابر گزارش حساب توییتر «۱۵۰۰ تصویر» که با تمرکز به نقض حقوق بشر در ایران فعالیت می‌کند، مهسا امینی ۲۲ ساله، اهل سقز با خانواده‌اش به تهران سفر کرده بود که روز بیست‌ودوم شهریورماه توسط «گشت ارشاد» بازداشت شده بود ولی پس از چند ساعت «در کلانتری» سکته کرد و با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد.

https://twitter.com/1500tasvir/status/1570117737543860231?s=20&t=LOS9qDrMMlhzxevQPYZwbA

وخامت حال خانم امینی تحت بازداشت پلیس تهران، واکنش‌هایی در رسانه‌های اجتماعی برانگیخته است.

https://twitter.com/sohofim_/status/1570346385928757250?s=20&t=_xPr7ehAL-sEInr9YZ-m6Q

گزارش‌ها حاکی از آن است که ماشین گشت ارشاد خانم امینی را که به همراه برادرش در ورودی بزرگراه بودند بازداشت کرد.

نیروهای گشت ارشاد به برادرش گفتند که او را به «پلیس امنیت اخلاقی» در خیابان «وزرا» می‌برند و پس از «کلاس آموزشی» او را رها می‌کنند اما در مراجعه خانواده به بازداشتگاه وزرا، آنها با آمبولانسی مواجه شدند که به سرعت از آن جا خارج شده است.

فاطمه رجبی، روزنامه‌نگار، در واکنش به این حادثه به مرگ زهرا کاظمی در بازداشتگاه اوین و زهرا بنی‌یعقوب در بازداشتگاه امر به معروف همدان اشاره کرد و نوشت: «آره دختر جَوون حین خوردن شربت آلبالو و ماساژ یهو سکته کرد، همونطور که زهرا کاظمی رو داشتید ناز می‌کردید پاش پیچ خورد و سرش خورد به جسم سخت یا زهرا بنی یعقوب که تو بازداشتگاه امر به معروف همدان یهو خسته شد مرد!»

کاربری به نام شاهرخ ابراهیمی نیز عنوان کرد: «روزی که زهرا کاظمی بر اثر ضرب و شتم سعید مرتضوی کشته شد ساکت ماندیم و همچنان ادامه پیدا کرد تا امروز که نوبت به مهسا امینی رسید. هیچ کس در این حکومت امنیت جانی ندارد چه شهروند عادی چه فعالین سیاسی چه خبرنگاران و چه غیره.»

گفتنی است زهرا (زیبا) کاظمی خبرنگار کانادایی، ایرانی تبار بود که در مسافرتی به قصد تهیه گزارش در ایران، هنگام ناآرامی‌ها و اعتراضات دانشجویی به دلیل عکس‌برداری حین تجمع برخی از خانواده‌های زندانیان در مقابل زندان اوین به اصرار سعید مرتضوی دادستان وقت تهران بازداشت شد.

او پس از ۱۸ روز بازداشت به دلایلی که مورد دعاوی زیادی بود فوت کرد. مقامات دادستانی دلیل مرگ او را غش و برخورد سر زهرا کاظمی با زمین و نهایتاً ضربه مغزی ذکر کردند.

پرونده او  هیچوقت در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به سرانجام نرسید و تنها متهم پرونده نیز که یکی از کارمندان رده پایین وزارت اطلاعات بود، تبرئه شد.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا