آلبرتاانتاریوبریتیش کلمبیاپرنس ادوارد آیلندجدیدترین اخباردولت فدرالسسکچوانکاناداکِبِکمنیتوبانوناووتنووااسکوشیانیوبرانزویکنیوفاندلند و لابرادوریوکان

رأی پستی : از کجا بدانیم رأی ما محفوظ است

رأی‌پستی : از کجا بدانیم رأی ما محفوظ است ؛ آیا پست کانادا تنها گزینه پست‌رأی است؟ چه تدابیری برای بازداشتن مردم از دو بار رأی دادن وجود دارد؟

رأی پستی : از کجا بدانیم رأی ما محفوظ است؛ آیا پست کانادا تنها گزینه پست آراء است؟

هیئت انتخابات کانادا آماده است تا در انتخابات فدرال امسال پنج میلیون رأی‌پستی دریافت کند. برای اینکه مبنایی برای مقایسه داشته باشید باید بدانید که تنها در حدود ۵۰،۰۰۰ رأی‌پستی در سال ۲۰۱۹ ارسال شد. رأیپستی : از کجا بدانیم رأی ما محفوظ است؛ آیا پست کانادا تنها گزینه پست آراء است؟ 

رأی پستی : از کجا بدانیم رأی ما محفوظ است؛ آیا پست کانادا تنها گزینه پست آراء است؟
رأیپستی : از کجا بدانیم رأی ما محفوظ است؛ آیا پست کانادا تنها گزینه پست آراء

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

درحالی‌که انتظار می‌رود میلیون‌ها رأی از طریق پست دریافت شود بسیاری در مورد امنیت آراء پستی سؤالاتی دارند.

 

آیا رأی‌گیری پستی می‌تواند به دو بار رأی دادن مردم منجر شود؟

 

یکی از مخاطبان پرسیده است چه تدابیری مانع دو بار رأی دادن مردم یا جعل آراء پستی می‌شود.

هیئت انتخابات کانادا اقداماتی به اجرا گذاشته است که مانع تقلب رأی‌دهندگان و افرادی می‌شود که می‌خواهند یک‌بار از طریق پست و دوباره در روز انتخابات رأی بدهند؛ به‌عنوان‌مثال پس‌ازاینکه تقاضانامه شما برای رأی ویژه پذیرفته شود {که در این صورت شما باید از طریق پست رأی بدهید} نام شما از فهرست رأی‌دهندگان که در حوزه‌های رأی‌گیری نگهداری می‌شود خط می‌خورد.

اگر شما در روز انتخابات به حوزه رأی‌گیری مراجعه کنید و نام شما از فهرست خط خورده باشد باید توضیح بدهید که برای کیت مخصوص رأی‌گیری که برای شما فرستاده‌شده چه اتفاقی افتاده است. اگر کیت مخصوص رأی‌گیری خود را دریافت نکرده باشید یا آن را گم‌ کرده باشید در این صورت باید قسم یاد کنید که رأی ویژه ارسال نکرده‌اید. در این صورت شما مجاز به رأی‌گیری خواهید بود؛ اما در شمار رأی‌دهندگان حضوری قرار خواهید گرفت که کیت رأی‌گیری دریافت کرده‌اند. سپس هیئت انتخابات نام شما را با فهرست آرای پستی تطبیق می‌دهد و اعتبارسنجی می‌کند تا اطمینان پیدا کند که شما تنها یک‌بار رأی داده‌اید.

 

آیا پست کانادا تنها گزینه من برای رأی‌دهی پستی است؟

 

برخی پرسیده‌اند که آیا ازلحاظ به‌موقع رسیدن رأی به مراکز شمارش آرا باید به پست کانادا اعتماد کنند؟ پاسخ کوتاه این است که بله؛ مگر اینکه بخواهید هزینه پرداخت کنید.

وب‌سایت هیئت انتخابات کانادا می‌گوید که می‌توانید از خدمات تحویل سریع مرسوله برای رأی پستی خود استفاده کنید اما هزینه آن به عهده خود شما خواهد بود.

سئوالاتی از پست کانادا در مورد اقدامات و پیش‌بینی نوسان و افزایش در حجم مرسولات در دوران انتخابات پرسیده شده است اما خدمات پست به هیئت انتخابات کانادا به‌عنوان «سازمان هدایتگر» اشاره کرد.

هیئت انتخابات کانادا گفت هرروز با پست کانادا برای «فراهم کردن تدارکات پشتیبانی و راهنمایی» دیدار می‌کند.

اگر از طریق پست رأی می‌دهید و به اطلاعاتی در مورد تأخیرهای احتمالی نیاز دارید می‌توانید به صفحه هشدارهای تحویل مرسوله پست کانادا در وب‌سایت آن مراجعه کنید تا بتوانید آخرین رویدادهای آب و هوایی و پستی را مشاهده کنید که ممکن است بر تحویل مرسوله پستی شما در محله شما تأثیر بگذارد.

رأی‌دهندگانی که برای رأی دادن محلی تقاضا داده‌اند و نگران هستند که کیت کامل رأی ویژه خود را به‌موقع برگردانند نیز امکان استفاده از این گزینه را دارند که کیت رأی‌گیری خود را در روز انتخابات در حوزه انتخاباتی اختصاص‌یافته به خود یا هر حوزه رأی‌گیری محلی دیگری مربوط به محل سکونت خود تحویل دهند. اما اگر برای رأی‌پستی درجایی دورتر از حوزه انتخاباتی محل سکونت خود تقاضا داده باشید امکان استفاده از این گزینه را نخواهید داشت.

 

چطور بدانم که رأی من دریافت شده است؟

 

بسیاری از شما می‌خواهید بدانید که آیا پس از پست کردن رأی خود از هیئت انتخابات کانادا تأییدیه‌ای در مورد رسیدن آن دریافت می‌کنید.

پاسخ کوتاه این است که خیر. اما راهی وجود دارد که خود شما می‌توانید چک کنید؛ پس‌ازاینکه رأی شما پست شد می‌توانید با شماره تماس ۶۸۶۸-۴۶۳-۸۰۰-۱ تماس بگیرید تا مطمئن شوید که هیئت انتخابات کانادا رأی شما را دریافت کرده است.

 

سیستم رأی‌پستی ما چه فرقی با ایالات‌متحده دارد؟

 

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات‌متحده رکورد ۶۵ میلیون رأی پستی داشت که به ادعاهای تقلب رأی‌دهندگان توسط دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت منجر شد. بسیار مهم است که توجه داشته باشید وزارت دادگستری ایالات‌متحده هیچ شواهدی مبنی بر تقلب گسترده رأی‌دهندگان که به تغییر نتیجه انتخابات بیانجامد پیدا نکرد.

برخی از شما می‌خواهید بدانید که کانادا قرار است چگونه تعداد فراوان آرا پستی را به‌گونه‌ای متفاوت از ایالات‌متحده مدیریت کند.

تمارا اسمال (Tamara Small) استاد دانشکده علوم سیاسی در دانشگاه گوئلف گفت چند تفاوت وجود دارد که موردتوجه قرار دادن آنها اهمیت دارد. اول اینکه برخلاف هر یک از ایالت‌ها در کشور ایالات‌متحده امریکا تنها یک‌نهاد ناظر بر انتخابات فدرال (هیئت انتخابات کانادا: Elections Canada) وجود دارد که نحوه رأی دادن و شمارش آرا را تعیین می‌کند.

اسمال گفت «وجود تنها یک‌نهاد مدیریت کننده آرای پستی در سراسر کشور تحت یک فرایند یکسان باعث می‌شود که دلایل بسیاری برای احساس اطمینان نسبت به این فرایند داشته باشیم.» علاوه بر این رأی‌گیری پستی در کانادا فرایند تازه‌ای نیست. هیئت انتخابات کانادا یادآور شد که کانادایی‌ها از سال ۱۹۹۳ از امکان رأی دادن پستی برخوردار بوده‌اند.

اسمال گفت «رأی‌گیری پستی کاری است که [کانادایی‌ها] به مدت طولانی انجام داده‌اند و این کار را واقعاً به‌خوبی انجام می‌دهند.»

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات‌متحده رکورد ۶۵ میلیون رأی پستی داشت که به ادعاهای تقلب رأی‌دهندگان توسط دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت منجر شد. بسیار مهم است که توجه داشته باشید وزارت دادگستری ایالات‌متحده هیچ شواهدی مبنی بر تقلب گسترده رأی‌دهندگان که به تغییر نتیجه انتخابات بیانجامد پیدا نکرد. برخی از شما می‌خواهید بدانید که کانادا قرار است چگونه تعداد فراوان آرا پستی را به‌گونه‌ای متفاوت از ایالات‌متحده مدیریت کند. تمارا اسمال (Tamara Small) استاد دانشکده علوم سیاسی در دانشگاه گوئلف گفت چند تفاوت وجود دارد که موردتوجه قرار دادن آنها اهمیت دارد. اول اینکه برخلاف هر یک از ایالت‌ها در کشور ایالات‌متحده امریکا تنها یک‌نهاد ناظر بر انتخابات فدرال (هیئت انتخابات کانادا: Elections Canada) وجود دارد که نحوه رأی دادن و شمارش آرا را تعیین می‌کند.  انتخابات فدرال انتخابات فدرال انتخابات فدرال

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا