ایرانجدیدترین اخبار

مجید عبدالباقی برادر مالک برج متروپل آبادان طی یک سوءقصد کشته شد + فیلم

برادر مالک ساختمان متروپل آبادان طی یک سوء قصد جان باخت

مجید عبدالباقی برادر حسین عبدالباقی مالک برج متروپل آبادان طی یک سوءقصد کشته شد

احسان عباسپور، معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان از کشته شدن مجید عبدالباقی برادر مالک ساختمان متروپل در یک عملیات سوءقصد با سلاح گرم خبر داد.

این حادثه ظهر روز شنبه روی داد و بنابر ویدئوی منتشر شده از دوربین های امنیتی، دو فرد ناشناس (نقابدار ) در زمان مراجعت عبدالباقی به منزلش او را هدف شلیک گلوله قرار داده و سپس از محل متواری می شوند.

فرماندار ویژه آبادان با اشاره به انتقال عبدالباقی به بیمارستان نفت آبادان تصریح کرد: این مرد علیرغم تلاش کارکنان بیمارستان جهت احیا و درمان، بدلیل شدت جراحت وارده دوام نیاورد و تسلیم مرگ شد.

عباسپور از آغاز شناسایی عوامل این سوء قصد خبر داد.

قوه قضائیه ایران با عوامل حادثه متروپل چه می کند؟

ساختمان متروپل ظهر روز دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ در خیابان امیرکبیر (امیری) واقع در مرکز آبادان فرو ریخت  و ۳۷ نفر از جمله چندین زن و مرد جوان و کودک در این حادثه جان خود را از دست دادند.

در این حادثه برج تجاری، پزشکی، اداری متروپل که سال ۱۳۹۸ در فضایی با بیش از ۶ هزار مترمربع در ۹ طبقه توسط هلدینگ عبدالباقی ساخته و توسط استاندار وقت خوزستان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده بود، همگی فرویخت.

پیش از این اعلام شده بود شعبه ویژه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اهواز ۲۱ نفر را در این پرونده  مقصر شناخته و علیه ۲۰ نفر از آنها کیفرخواست صادر کرده است.

با توجه به فوت مالک ساختمان (عبدالباقی) و بر طبق تبصره ۱ ماده ۸۵ قانون آئین دادرسی کیفری در بخشی از کیفرخواست صادر شده و درخواست پرداخت دیه به نسبت تقصیر از دادگاه درخواست شده است.

به گفته غلامعباس ترکی، معاون حقوق عامه دادستان کل کشور و عضو تیم اعزامی از سوی دادستان کل ایران، شهرداری آبادان در پروژه متروپل با گروه عبدالباقی مشارکت ۴ و نیم درصدی داشته و بنابر موقعیت تعارض منافع هم در این حادثه نقش داشته است.

احسان عباسپور معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان از کشته شدن مجید عبدالباقی برادر حسین عبدالباقی مالک برج متروپل در سوءقصد با سلاح گرم خبر داد  کشته شدن مجید عبدالباقی  کشته شدن مجید عبدالباقی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا