جدیدترین اخبارجهان

مقامات ماریوپل، روسیه را به بمباران بیمارستان کودکان و زایشگاه شهر ماریوپل متهم کردند

نخست وزیر انگلستان با محکوم کردن بمباران بیمارستان کودکان در ماریوپل گفت «ما پوتین را برای این جنایت هولناک پاسخگو خواهیم کرد»

بیمارستان کودکان و زایشگاه ماریوپل توسط روسیه بمباران شد

شورای شهر ماریوپل، شهری در جنوب اوکراین ویدئویی از بیمارستان کودکان و زایشگاه ویران شده در این شهر را پست کردند و نیروهای نظامی روسیه را به چندین بار بمباران هوایی این بیمارستان متهم کردند.

شورای شهر ماریوپل گفت «خرابی ها گسترده است. ساختمان تسهیلات پزشکی که کودکان در آنجا درمان می شدند کاملا تخریب شده است. اطلاعات مربوط به تلفات و کشته شدگان در حال بررسی و مشخص شدن است.»

پاولو کریلنکو (Pavlo Kyrylenko) رئیس دولت منطقه ای دونتسک گفت «یک زایشگاه در مرکز شهر، [شامل] ساختمان بیمارستان کودکان و ساختمان پزشکی عمومی همگی در جریان حمله هوایی روسیه به ماریوپل ویران شدند.»

پلیس منطقه دونتسک می گوید که طبق اطلاعات اولیه دست کم ۱۷ نفر [شامل مادران و کارکنان بیمارستان] به دلیل حمله هوایی روسیه مجروح شده اند. بیمارستان کودکان و زایشگاه ماریوپل توسط روسیه بمباران شد

بیمارستان کودکان و زایشگاه ماریوپل توسط روسیه بمباران شد
بیمارستان کودکان و زایشگاه ماریوپل توسط روسیه بمباران شد

پلیس گفت «اطلاعات مربوط به قربانیان در حال مشخص شدن است.»

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین حمله هوایی به بیمارستان شهر ماریوپل را محکوم کرد.

زلنسکی در حساب تلگرام خود گفت «حمله مستقیم نیروهای نظامی روسیه به بیمارستان کودکان. مردم، و کودکان زیر آوار هستند. وحشیانه! تا کی جهان با نادیده گرفتن اعمال تروریستی همدست آن‌ها خواهد بود؟»

رئیس جمهور اوکراین دوباره به دلیل خودداری ناتو از اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین خشم خود را به سمت ناتو معطوف کرد و گفت «آسمان را از هم اکنون ببندید! کشتار را متوقف کنید! شما قدرت دارید اما به نظر می رسد در حال از دست دادن انسانیت هستید.»

بوریس جانسون نخست وزیر انگلستان روز چهارشنبه بمباران بیمارستان کودکان و زایشگاه در شهر ماریوپل، شهر جنوبی اوکراین را محکوم کرد و گفت «کارهای انگشت شماری فاسدتر و تباه تر از هدف قرار دادن افراد آسیب پذیر و بی دفاع وجود دارد.»

بوریس جانسون در یک توییت نوشت انگلستان «در حال بررسی حمایت بیشتر از اوکراین برای دفاع در مقابل حملات هوایی است و پوتین را برای این جنایات هولناک پاسخگو خواهد کرد.» و هشتگ [#پوتین باید شکست بخورد] #PutinMustFail را به توییت خود اضافه کرد.

#حمله_وحشیانه_روسیه_به_اوکراین #کشتار_کودکان_اوکراینی #بمباران_بیمارستان #بمباران_زایشگاه #بمباران_ماریوپل #کشتار_غیرنظامیان_اوکراین #جنایات_روسیه #جنایات_جنگی #ناتو #بایدن #اتحادیه_اروپا #تحریم  #جنایات_روسیه  جنایات روسیه    جنایات روسیه    جنایات روسیه

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا