جدیدترین اخبارجهان

روسیه می‌گوید که دفاع هوایی اوکراین را در آستانه پیشروی در جبهه شرقی هدف قرار داده است

روسیه مدعی است چهار سامانه اس-۳۰۰ اوکراین را در آستانه تمرکز حملات در شرق هدف قرار داده است

روسیه می‌گوید که دفاع هوایی اوکراین را در آستانه پیشروی در جبهه شرقی هدف قرار داده است

روسیه روز دوشنبه مدعی شد که چندین سامانه پدافند هوایی اوکراین را در آنچه که به نظر می‌رسد تلاشی دوباره برای کسب برتری هوایی و از بین بردن تسلیحاتی باشد [که به گفته کی‌کیف در آستانه تهاجم گسترده احتمالی در شرق سرنوشت ساز خواهد بود] منهدم کرده است.

مسکو اعلام کرد که در یک حمله، چهار پرتابگر اس-۳۰۰ (S-300) را که توسط یکی از کشورهای اروپایی [به نام آن کشور اشاره نکرد] تامین شده بود در نزدیکی شهر مرکزی دنیپرو هدف قرار داده است. اسلواکی هفته گذشته چنین سیستمی را به اوکراین داد اما نابودی این سیستم را انکار کرد. روسیه قبلاً دو حمله به سیستم های مشابه در نقاط دیگر را گزارش کرده بود.

تهاجم اولیه مسکو پس از مواجه شدن با مقاومت شدید نیروهای اوکراینی که مانع از تصرف پایتخت و دیگر شهرها توسط روس ها شدند اکنون در چندین جبهه متوقف شده است.

ناکامی در به دست آوردن تسلط کامل بر آسمان اوکراین، توانایی مسکو در تامین پوشش هوایی برای سربازان روی زمین را مختل کرده و پیشروی‌های آنها را محدود ساخته و احتمالاً آنها را در معرض تلفات بیشتری قرار می دهد.

در پی خنثی شدن تهاجم نیروهای نظامی روسیه در بسیاری از مناطق کشور، ارتش روسیه به طور فزاینده ای بر بمباران شهرها تکیه کرده است؛ اتخاذ این استراتژی بسیاری از مناطق شهری را با خاک یکسان کرده و هزاران نفر را کشته است.

جنگ روسیه باعث فروپاشی اقتصاد اوکراین شده و بانک جهانی تخمین می‌زند که در سال جاری اقتصاد اوکراین بیش از ۴۵ درصد افت خواهد داشت.

در تازه ترین تحولات، روسیه یکی از ژنرال های کارکشته خود را برای هدایت پیشروی جدید در منطقه شرقی دونباس منصوب کرده است؛ جدایی‌طلبان تحت حمایت مسکو از سال ۲۰۱۴ در این منطقه با نیروهای اوکراینی می‌جنگند و اخیراً اعلام استقلال کردند. هر دو طرف در حال استقرار مواضع نظامی خود برای یک جنگ فرسایشی ویرانگر هستند.

در همین حین ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین خواستار کمک‌های بیشتر غرب شد و گفت که نیروهایش برای مقاومت در برابر حمله پیش رو و عقب راندن نیروهای روسیه به قدرت آتش سنگین‌تری نیاز دارند. زلنسکی روز یکشنبه با تکرار اظهارات خود در مصاحبه با آسوشیتد پرس، گفت که هفته آینده می تواند بسیار مهم باشد و حمایت غرب – یا عدم وجود آن – ممکن است تعیین کننده باشد.

زلنسکی در مصاحبه با برنامه «۶۰ دقیقه» گفت «صادقانه بگویم، اینکه آیا ما قادر خواهیم بود (دوام بیاوریم) به این موضوع بستگی دارد. متأسفانه، من اطمینان ندارم که هر آنچه را که نیاز داریم دریافت خواهیم کرد.» زلنسکی روز دوشنبه در یک سخنرانی ویدئویی برای نمایندگان مجلس کره جنوبی، به طور خاص تجهیزاتی درخواست کرد که بتواند موشک های روسی را ساقط کند.

اما این تسلیحات ممکن است به طور فزاینده ای مورد حمله قرار گیرند چرا که روسیه به دنبال تغییر موازنه در این جنگ ۶ هفته ای است.

سرلشکر ایگور کوناشنکوف (Igor Konashenkov) سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که ارتش این کشور در روز یکشنبه از موشک های کروز برای انهدام چهار پرتابگر در حومه جنوبی دنیپرو استفاده کرد.

ژنرال کوناشنکوف گفت که علاوه بر این ارتش روسیه این نوع سیستم ها را در مناطق میکولایف و خارکیف هدف قرار داده است.

لوبیکا جانیکوا (Lubica Janikova) سخنگوی نخست وزیر اسلواکی روز دوشنبه منهدم شدن سامانه اس-۳۰۰ ارسالی به اوکراین را تکذیب کرد. جانیکوا گفت هر ادعای دیگری در این خصوص صحت ندارد.

اوکراین به ویژه در ماه‌های اخیر درخواست اس-۳۰۰ بیشتری کرده، اگرچه از قبل تعدادی از سامانه‌های ساخت شوروی و سایر سامانه‌های دفاع هوایی دوربرد را در اختیار داشته است. اوکراین علاوه بر این مجموعه ای از سلاح‌های ضدهوایی قابل حمل غربی مانند استینگر را دریافت کرده است که در برابر هواپیماهای کم‌پرواز کارآمد هستند.

روسیه می‌گوید که دفاع هوایی اوکراین را در آستانه پیشروی در جبهه شرقی هدف قرار داده است
کارگران گورستان بوچا تابوت را برای یک فرد کشته شده آماده میکنند. دوشنبه ۱۱ آوریل
روسیه می‌گوید که دفاع هوایی اوکراین را در آستانه پیشروی در جبهه شرقی هدف قرار داده است
یک خودروی گلوله باران شده در بوچا
روسیه می‌گوید که دفاع هوایی اوکراین را در آستانه پیشروی در جبهه شرقی هدف قرار داده است
آتش‌نشانان پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر شنیدن بوی بد از منطقه آوارها را پاکسازی کردند و به دنبال اجساد زیر آوار میگردند
روسیه می‌گوید که دفاع هوایی اوکراین را در آستانه پیشروی در جبهه شرقی هدف قرار داده است
یک خودروی نظامی روسی تخریب شده
آتش نشانان در تلاش برای خاموش کردن آتش در یک خانه. دوشنبه 11 آوریل 2022
آتش نشانان در تلاش برای خاموش کردن آتش در یک خانه. دوشنبه ۱۱ آوریل ۲۰۲۲
مردی با دوچرخه در بوچا از کنار کامیونی حامل کیسه‌های سیاه محتوی اجساد افرادی که در طول جنگ کشته شده و از یک گور دسته جمعی برای تحقیقات بیرون آورده شده‌اند، عبور میکند. دوشنبه 11 آوریل 2022.
مردی با دوچرخه در بوچا از کنار کامیونی حامل کیسه‌های سیاه محتوی اجساد افرادی که در طول جنگ کشته شده و از یک گور دسته جمعی برای تحقیقات بیرون آورده شده‌اند، عبور میکند. دوشنبه ۱۱ آوریل ۲۰۲۲.
دو مرد به رستوران خود که توسط افرادی غارت و به آتش کشیده شده بود نگاه می کنند. بوچا دوشنبه 11 آوریل 2022
دو مرد به رستوران خود که توسط افرادی غارت و به آتش کشیده شده بود نگاه می کنند. بوچا دوشنبه ۱۱ آوریل ۲۰۲۲
پسری در روستای آندرییوکا در حومه کی‌یف از کنار گلوله های منفجر نشده روسی می‌گذرد. آندرییوکا در آغاز جنگ اشغال شد و اخیراً توسط ارتش اوکراین آزاد شده است
پسری در روستای آندرییوکا در حومه کی‌یف از کنار گلوله های منفجر نشده روسی می‌گذرد. آندرییوکا در آغاز جنگ اشغال شد و اخیراً توسط ارتش اوکراین آزاد شده است
رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی یکشنبه 10 آوریل 2022 از کی‌یف صحبت می‌کند.
رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی یکشنبه ۱۰ آوریل ۲۰۲۲ از کی‌یف صحبت می‌کند.
یک پلیس جسد مردی را که در جریان جنگ در بوچا کشته شد معاینه می کند. دوشنبه 11 آوریل 2022
یک پلیس جسد مردی را که در جریان جنگ در بوچا کشته شد بررسی میکند. ۱۱ اپریل
آتش نشانان در تلاش برای خاموش کردن آتش در یک خانه در خارکیف. 11 آوریل 2022
آتش نشانان در تلاش برای خاموش کردن آتش در یک خانه در خارکیف. ۱۱ اپریل ۲۰۲۲
یک خانواده عزادار یکی از بستگان کشته شده‌اند، ده ها کیسه سیاه حاوی اجساد قربانیان در گورستانی در بوچا پراکنده شده است. 11 آوریل 2022
یک خانواده عزادار یکی از بستگان کشته شده‌اند، ده ها کیسه سیاه حاوی اجساد قربانیان در گورستانی در بوچا پراکنده شده است. ۱۱ آوریل ۲۰۲۲
آتش نشانان در تلاش برای خاموش کردن آتش در یک خانه در خارکیف. 11 آوریل 2022
آتش نشانان در تلاش برای خاموش کردن آتش در یک خانه در خارکیف. ۱۱ آوریل ۲۰۲۲
 یک حمله موشکی و اصابت به ایستگاه راه‌آهن کراماتورسک در روز جمعه 8 اپریل حداقل 50 کشته و ده‌ها زخمی بر جای گذاشت. گل‌ها و اسباب‌بازی‌ها روی حصار ایستگاه راه‌آهن به یاد قربانیان قرار داده شده . 11 آوریل 2022
حمله موشکی و اصابت به ایستگاه راه‌آهن کراماتورسک در روز جمعه ۸ اپریل حداقل ۵۰ کشته و ده‌ها زخمی بر جای گذاشت. گل‌ها و اسباب‌بازی‌ها روی حصار ایستگاه راه‌آهن به یاد قربانیان قرار داده شده . ۱۱ آوریل ۲۰۲۲
یک داوطلب با لباس دایناسور در گذرگاه مرزی مدیکا در جنوب شرقی لهستان با پناهجوی روی صندلی چرخدار شوخی می کند. 11 اپریل 2022
یک داوطلب با لباس دایناسور در گذرگاه مرزی مدیکا در جنوب شرقی لهستان با پناهجوی روی صندلی چرخدار شوخی میکند. ۱۱ اپریل ۲۰۲۲

روسیه می‌گوید که دفاع هوایی اوکراین را در آستانه پیشروی در جبهه شرقی هدف قرار داده است پیشروی روسیه پیشروی روسیه پیشروی روسیه  برتری هوایی روسیه برتری هوایی روسیه برتری هوایی روسیه آخرین تحولات جنگ اوکراین آخرین تحولات جنگ اوکراین آخرین تحولات جنگ اوکراین آخرین تحولات جنگ اوکراین آخرین تحولات جنگ اوکراین روسیه می‌گوید که دفاع هوایی اوکراین را در آستانه پیشروی در جبهه شرقی هدف قرار داده است

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا