جدیدترین اخبارجهانفرهنگ و هنر

می کالاماوی از چالش هایی می‌گوید که برای ارائه تصویر واقعی از یک زن خاورمیانه ای در مون نایت تجربه کرد

می کالاماوی، ستاره مارول «شوالیه ماه» برای اینکه نشان دهد مردم خاورمیانه «صرفاً انسان های عادی» هستند بسیار تلاش کرد

می کالاماوی ستاره مارول از چالش هایی می گوید که برای ارائه تصویر واقعی از یک زن خاورمیانه ای در مون نایت تجربه کرد

می کالاماوی (May Calamawy) در نقش لیلا الفاولی در شوالیه ماه (Moon Knight) از مجموعه مارول [که برای اولین بار در ۳۰ مارس در دیزنی پلاس، با اپیزودهای جدید هفتگی] و با بازی اسکار آیزاک و ایتن هاوک اکران شد، شخصیت کاملاً تجسم‌یافته از زنی پیچیده را وارد این دنیای ابرقهرمانی منحصر به فرد می کند.

کالاماوی به یاهو کانادا گفت «در ابتدا این احساس را داشتم که «اوه، آیا قرار است نقش یکی از همان زنانی که کت چرمی می پوشند و همیشه جذاب و سکسی هستند را بازی کنم؟» و سپس با خودم گفتم، من اینگونه نیستم.» «من همان فردی هستم که تعادلش را از دست می دهد و می افتد… و بنابراین می خواستم این جزییات واقعی را در این کاراکتر بگنجانم چون احساس می کنم افزودن این ویژگی های جزئی کاراکتر یک زن کامل را تشکیل می دهد.»

می کالاماوی از چالش هایی می گوید که برای ارائه تصویر واقعی از یک زن خاورمیانه ای در مون نایت تجربه کرد
اسکار آیزاک در نقش استیون گرانت در محموعه مون نایت محصول مارول استودیو

«شوالیه ماه» درباره چیست؟

ما در آغاز سریال شوالیه ماه یا مون نایت ابتدا با استیون گرنت (اسکار آیزاک) که یک کارمند فروشگاه سوغاتی در موزه بریتانیا است آشنا می شویم، اگر چه علاقه واقعی استیون برگزاری تورهای گردش در نمایشگاه های مصر باستان می‌باشد؛ اما زندگی او بسیار پیچیده تر است.

هنگامی که استیون به خواب می رود، تحت تاثیر تجربه های فراموش نشدنی از زندگی کاملاً متفاوتی قرار می گیرد که باعث می شود دوره های طولانی از «زمان های از دست رفته» را تجربه کند و او را ناچار می کند که شب ها خود را به تخت ببندد. سپس فاش می شود که استیون دارای اختلال هویت چند شخصیتی است و شخصیت مارک اسپکتور مزدور آمریکایی، و خونشو (Khonshu) شمایل خدای مصری (با صدای آبراهام اف مورای) بر بدن او مسلط می شود و او را به شوالیه ماه که یک عدالت طلب خودسر است تبدیل می‌کند.

اسکار آیزاک در نقش استیون گرانت در محموعه مون نایت محصول مارول استودیو
اسکار آیزاک در نقش استیون گرانت در محموعه مون نایت محصول مارول استودیو

ایتن هاوک (Ethan Hawke) نقش آرتور هَرو (Arthur Harrow) آنتاگونیست داستان را بازی می‌کند که قبلاً شریک خونشو بود، اما اکنون یکی از پیروان خدای آمیت است.

استیون/مارک با لیلا (می کالاماوی) که پدرش را در یک مأموریت باستان‌شناسی از دست داده است، همکاری می‌کند تا تلاش هَرو برای برپا کردن نظم جدید جهانی آمیت را متوقف کنند، زیرا هَرو از ترازوی عدالت برای خلاصی جهان از شر گناهکاران استفاده می‌کند.

ایتن هاوک در نقش آرتور هارو در مجموعه مون‌نایت ساخته مارول استودیو
ایتن هاوک در نقش آرتور هارو در مجموعه مون‌نایت ساخته مارول استودیو

شوالیه ماه برترین نمونه از تجربه ترکیب ژانرهای مختلف است، که در چهار قسمت از شش قسمت اول سریال می بینیم.

در حالی که برخی از جنبه‌های داستان قطعاً از حال و هوای ترسناک کمیک بهره می برد، در سایر مواقع اسکار آیزاک یک کمدی تقریبا بزن بکوب و حادثه‌ای را ارائه می کند که قطعا به جنبه‌های دست و پا چلفتی و تصادفی شخصیت استیون تکیه دارد، و نوسانات منحصر به فردی را در لحن داستان ایجاد می‌کند، حتی هنگامی که در برخی مواقع آهنگ پیشرفت داستان به تدریج از حرکت باز می ایستد.

جلوه های ویژه شوالیه ماه با برخی از جذاب ترین صحنه‌ها و چشم اندازهای بصری که در دنیای سینمایی مارول دیده‌ایم در انتقال شما به فضای داستان نقش محوری دارد در حالی که این جلوه های ویژه حتی روی پرده بزرگ سینما نیز دیده نمی شوند.

می کالاماوی از چالش هایی می گوید که برای ارائه تصویر واقعی از یک زن خاورمیانه ای در مون نایت تجربه کرد
می کالاماوی در نقش لیلا در مجموعه مون نایت

نشان دادن مصری ها به عنوان «صرفاً آدمهای عادی»

محمد دیاب (Mohamed Diab) کارگردان شوالیه ماه، در طول سریال به طور خاص مراقب بود که تصویری که از مصر نشان می دهد واقعاً موثق و معتبر باشد.

دیاب پیش از نمایش این سریال به خبرنگاران گفت «به عنوان یک مصری، ما همیشه می بینیم که ما یا خاورمیانه‌ای ها به گونه‌ای به تصویر کشیده شده‌ایم که به آن شرق گرایی می‌گوییم که در این حالت شما ما را غیرعادی و عاری از شخصیت انسانی می‌بینید.»

این کارگردان افزود که یکی از جنبه های مهم برای نشان دادن مصری ها به عنوان «صرفاً انسان های عادی» از طریق شخصیت لیلا است.

«اگر نمی‌توانستیم در مصر فیلم‌برداری کنیم، پس باید همه این شخصیت های فرعی مصری و یک طراح مصری را می‌آوردیم؛ ویترین‌های فروشگاه‌ها باید یکسان به نظر می‌رسیدند، و خیابان‌ها و صداها، باید واقعاً حسی شبیه مصر می داشت و واقعاً همینطور بود.» دیاب توضیح داد. «چگونه می توانی جهانی داشته باشی که تنوع فرهنگی و نژادی ندارد؟»

وقتی بحث به شخصیت لیلا رسید، کالاماوی فاش می کند که گفتگوهای زیادی در مورد اینکه لیلا قرار است در این روایت چه کسی باشد، انجام شده است.

می کالاماوی در نقش لیلا الفاولی و اسکار آیزاک در نقش مارک اسپکتور/استیون گرانت
می کالاماوی در نقش لیلا الفاولی و اسکار آیزاک در نقش مارک اسپکتور/استیون گرانت

کالاماوی بازیگر نقش لیلا گفت «ما صحبت های زیادی در این مورد داشتیم که چه چیزی لیلا را به همان کسی که هست تبدیل می کند، شما نمی‌توانید یک شخصیت زن داشته باشید که نماینده همه زنان عرب یا کل فرهنگ عرب باشد، این منصفانه نیست.»

ایتِن هاوک در یک کنفرانس مطبوعاتی، تأکید کرد که کالاماوی باید در یک فضای فیلمسازی که تعداد مردان در آن غالب بود برای شخصیت خود «بجنگد.»

هاوک گفت «تو سخت ترین کار را داشتی، از این لحاظ که آنچه را که در حال حاضر نگاه می کنی را ببین، اینجا یک اتاق تمرین بسیار مردانه است.» «کالاماوی همیشه باید برای لیلا می‌جنگید، و این کار را می‌کرد،… می دیدم که سؤال می پرسی، به تلاش ادامه می دهی و سعی می کنی تا از او یک فرد واقعی سه بعدی بسازی و این چالش برانگیز بود، زیرا این یک داستان مرد محور است.»

کالاماوی در پاسخ گفت «فقط نمی‌دانستم که می‌توانم جایگاه خودم را برای همکاری به این شیوه به دست آورم یا خیر، اما بعد از اینکه دیدم این جایگاه را در اختیار دارم، فکر می‌کنم یک ثانیه طول کشید تا به نظر خودم اعتماد کنم.»

«به عنوان فردی که در خاورمیانه بزرگ شده‌ام، هرچه بیشتر از ویژگی های خودم در کاراکتر لیلا گنجاندم، کار آسان‌تر می‌شد، زیرا می‌خواستم داستانی پیدا کنم که برای کسی که شرایط مشابهی دارد مؤثر واقع می شود… از بسیاری لحاظ چالش برانگیز بود؛ اما هنگامی که احساس کردم که اشکالی ندارد که این جایگاه را در اختیار بگیرم، احساس کردم که نمایش این شخصیت به شیوه‌ای روان‌تر اتفاق می افتد.»

مجموعه ستاره مارول    مجموعه ستاره مارول   مجموعه ستاره مارول

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا