انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

اجبار پوشیدن ماسک در سیستم های حمل و نقل تورنتو از روز شنبه لغو می شود

الزامات پوشیدن ماسک در حمل و نقل شهری تورنتو لغو می شود اما شهردار امیدوار است مسافران همچنان ماسک بپوشند

اجبار پوشیدن ماسک در سیستم های حمل و نقل تورنتو از روز شنبه لغو می شود

جان توری، شهردار تورنتو از مسافران خواست به استفاده از ماسک در سیستم حمل و نقل درون شهری تورنتو ادامه دهند، اگرچه از روز شنبه دیگر الزامی برای استفاده از ماسک وجود ندارد. 

اجبار پوشیدن ماسک در سیستم های حمل و نقل تورنتو از روز شنبه لغو می شود
اجبار پوشیدن ماسک در سیستم های حمل و نقل تورنتو از روز شنبه لغو می شود

دکتر کییران مور (Kieran Moore) کارشناس ارشد پزشکی انتاریو روز چهارشنبه اعلام کرد اغلب الزامات پوشیدن ماسک که برای تعدادی از محیط های پرخطر از جمله حمل و نقل عمومی باقی مانده بود، از ساعت ۱۲:۰۱ صبح روز ۱۱ جون برداشته خواهد شد.

در پی این اعلامیه، هر دو سیستم حمل و نقل درون شهری تورنتو (TTC) و گو ترانزیت (GO Transit) تائید کرده‌اند که از الزامات استانی پیروی می‌کنند و از روز شنبه به بعد پوشیدن ماسک در وسایل نقلیه و ایستگاه‌های آنها الزامی نیست. با این حال، حمل و نقل درون شهری تورنتو (TTC) گفته است که پوشیدن ماسک همچنان برای مشتریان و کارمندانی که از سیستم حمل و نقل ویل ترنس (Wheel-Trans) استفاده می‌کنند اجباری خواهد بود و «اکیداً توصیه می‌کند» که در سایر بخش های سیستم حمل و نقل نیز از ماسک استفاده شود.

جان توری صبح پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت «امیدوارم مردم تا جایی که می توانند به استفاده از ماسک در سیستم حمل و نقل درون شهری تورنتو (TTC) ادامه دهند، چون فکر می کنم پوشیدن ماسک یک راهکار ایمنی مضاعف را برای آنها فراهم می کند، زیرا با وجود اینکه احتمالا ما در آخرین مرحله مبارزه با کووید هستیم اما این مبارزه هنوز تمام نشده و کووید هنوز به پایان نرسیده است.». «از این لحاظ به مردم توصیه می شود (به پوشیدن ماسک ادامه دهند) و من امیدوارم که آنها از این توصیه پیروی کنند.»

از آخر این هفته استان انتاریو فقط پوشیدن ماسک در خانه‌های سالمندان و مراکز مراقبت‌های طولانی‌مدت را اجباری نگه می دارد، اگرچه اکثریت قریب به اتفاق بیمارستان‌های منطقه تورنتو بزرگ (GTA) اعلام کرده‌اند که سیاست‌های الزامی بودن ماسک را برای بیماران، بازدیدکنندگان و کارمندان حفظ می‌کنند.

از لحاظ الزامات محیط حمل و_نقل، جان توری گفت که مقامات سیستم حمل و نقل درون شهری تورنتو (TTC) تصمیم گرفتند که پوشیدن ماسک از این پس اجباری نباشد، در حالی که همچنان بر اساس مشورت با تعدادی از کارشناسان بهداشت عمومی از جمله دکتر ایلین دی ویلا کارشناس پزشکی تورنتو توصیه می‌کنند که مسافران از ماسک استفاده کنند.

در همین حال، کارمندان در گو ترانزیت (GO Transit) همچنان ملزم به پوشیدن‌ماسک هستند، اما مسافران مجاز خواهند بود که خودشان تصمیم بگیرند.

برخلاف حمل ونقل درون شهری تورنتو (TTC)، گو ترانزیت (GO Transit) توصیه رسمی مبنی بر پوشیدن ماسک توسط مسافران منتشر نکرده است.

حمل و نقل درون شهری تورنتو (TTC) یکی از اولین سازمان های حمل و نقل در استان بود که ماسک را اجباری کرد و در جولای ۲۰۲۰ مقررات پوشش اجباری ماسک را به اجرا گذاشت.

گو ترانزیت (GO Transit) چند هفته بعد با اجرای سیاست پوشش اجباری ماسک خود از این اقدام پیروی کرد.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا