آلبرتاانتاریوبریتیش کلمبیاپرنس ادوارد آیلندجدیدترین اخباردولت فدرالسسکچوانقلمروهای شمال غربکاناداکِبِکمنیتوبانوناووتنووااسکوشیانیوبرانزویکنیوفاندلند و لابرادوریوکان

قطع گسترده شبکه شرکت راجرز در سراسر کانادا بانک ها، کسب و کارها و مشتریان را با مشکل مواجه ساخته است

قطع گسترده شبکه راجرز، تلفن های همراه، اینترنت و پرداخت های کارت نقدی در سراسر کانادا را تحت تأثیر قرار داده است

قطع گسترده شبکه راجرز در سراسر کانادا بانک ها، کسب و کارها و مشتریان را با مشکل مواجه ساخته است

غول مخابراتی راجرز صبح روز جمعه با یک قطعی گسترده مواجه شد که مشتریان خدمات بی سیم، کابلی و اینترنت را در سراسر کشور تحت تاثیر قرار داد.

قطع گسترده شبکه راجرز در سراسر کانادا بانک ها، کسب و کارها و مشتریان را با مشکل مواجه ساخته است
قطع گسترده شبکه راجرز در کانادا بانک ها، کسب و کارها و مشتریان را با مشکل مواجه ساخت

این قطعی از ساعات اولیه صبح جمعه آغاز شد و طیف گسترده ای از خدمات را تحت تاثیر قرار داد.

سخنگوی این شرکت روز جمعه به سی‌بی‌سی نیوز گفت «ما در حال حاضر با قطعی شبکه‌های بی‌سیم و سیمی خود مواجه هستیم و تیم‌های فنی ما سخت کار می‌کنند تا خدمات را در سریع‌ترین زمان ممکن وصل کنند.» «از طرف همه ما در راجرز (Rogers)، ما صمیمانه از مشتریان خود عذرخواهی می کنیم و به محض دریافت اطلاعات جدید از جمله زمانی که انتظار داریم خدمات دوباره وصل شود، شما را در جریان خواهیم گذاشت. از شکیبایی شما در طول مدتی که ما برای حل این مشکل تلاش می کنیم، متشکریم.»

برندهای فلنکر (Flanker) از جمله فایدو (Fido) و چَتِر (Chatr) نیز تحت تأثیر قطع شبکه راجرز قرار گرفته‌اند.

نت‌بلاکس (Netblocks.org) گروه دیده بان پایش اینترنت، گزارش داد که صبح جمعه کل ترافیک اینترنت در کانادا به ۷۵ درصد از سطح عادی خود کاهش یافته بود.

حتی سرویس‌هایی که مستقیماً توسط راجرز کنترل نمی‌شوند، مانند خدمات اضطراری، سفر و شبکه‌های مالی نیز با مشکل مواجه شده اند.

سرویس پلیس تورنتو توییت کرد که مشترکان خدمات راجرز در شهر تورنتو برای اتصال به ۹۱۱ مشکل دارند، اما تاکید کرد که تا زمانی که برای تماس از دستگاه های وابسته به راجرز استفاده نکنند، خود سرویس ۹۱۱ به درستی کار می کند.

خدمات پرداخت کارت نقدی نیز قطع شده است. سخنگوی اینتراک به سی بی سی نیوز گفت «قطع سراسری خدمات مخابراتی یکی از ارائه دهندگان خدمات شبکه بر دسترسی به برخی از خدمات اینتراک تاثیر گذاشته است.» «خدمات پرداخت کارت نقدی در حال حاضر به صورت آنلاین و در پیشخوان تسویه حساب فروشگاه ها در دسترس نیست. خدمات انتقال وجه الکترونیکی اینتراک (Interac) نیز به طور گسترده ای در دسترس نیست و بر توانایی ارسال و دریافت پرداخت ها تاثیر گذاشته است.»

بل (Bell) تأیید کرد که هیچ مشکلی در شبکه خود ندارد، اگرچه می‌گوید مشتریانش در اتصال به هر خدماتی در شبکه راجرز با مشکل مواجه هستند.

این شرکت در توییتر اعلام کرد «شبکه بل کار می کند و در دسترس است و تماس‌ها و پیامک‌ها بین مشتریان بل با سایر ارائه‌دهندگان خدمات تحت تأثیر قرار نگرفته است.»

شرکت تک‎سوی (TekSavvy)، ارائه‌دهنده اینترنت که دسترسی به شبکه راجرز را در سطح عمده‌فروشی خریداری می‌کند و سپس آن را مجدداً به مشتریان می‌فروشد، از اکانت پشتیبانی آنلاین خود در توییتر اعلام کرد که سرویس‌های خودش قطع شده است و در مورد زمان بازیابی آن «هیچ زمان وصل شدن» قابل برآورد نیست. پل کنفدراسیون (Confederation Bridge) بین جزیره پرنس ادوارد و نیوبرانزویک گزارش داد که توانایی پردازش پرداخت‌های کارت نقدی را از دست داده است و در حال حاضر فقط پرداخت پول نقد، کارت‌های اعتباری یا کارت هدیه می‌پذیرد.

قطع گسترده شبکه راجرز در سراسر کانادا بانک ها، کسب و کارها و مشتریان را با مشکل مواجه ساخته است
قطع گسترده شبکه راجرز در سراسر کانادا بانک ها، کسب و کارها و مشتریان را با مشکل مواجه ساخته است

قطع اینترنت در کانادا  قطع تلفن‌های همراه در کانادا  قطع اینترنت در کانادا  قطع تلفن‌های همراه در کانادا  قطع شبکه اینترنت در کانادا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا