انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

طرح ارائه اینترنت پرسرعت ارزان قیمت متعلق به شهرداری در تورنتو لغو شد

اعضای کمیته اجرایی شهردار تورنتو با طرح ارائه اینترنت پرسرعت مقرون به صرفه در تورنتو مخالفت کردند

طرح ارائه اینترنت پرسرعت ارزان قیمت متعلق به شهرداری در تورنتو لغو شد

روز چهارشنبه کمیته اجرایی جان توری با طرح «شبکه پهن‌باند پرسرعت شهری متعلق به شهرداری» که قرار بود دسترسی مقرون به صرفه به اینترنت را برای شهروندان کم درآمد تورنتویی فراهم کند مخالفت کرد و بنابراین طرح اینترنت پرسرعت متعلق به شهرداری  هفته آینده به شورا نخواهد رفت.

طرح ارائه اینترنت پرسرعت ارزان قیمت متعلق به شهرداری در تورنتو لغو شد
طرح ارائه اینترنت پرسرعت ارزان قیمت متعلق به شهرداری در تورنتو لغو شد

کمیته اجرایی شهردار به اتفاق آرا یک طرح تجدید نظر شده به نام کانکت‌تو (ConnectTO) برای طرح اینترنت شهرداری را تصویب کردند که در ۱۱ می به شورا خواهد رفت.

دستورالعملی که از شورای شهر می خواست طرح ایجاد شبکه اینترنت مقرون به صرفه که «به اطمینان از دسترسی عادلانه ساکنان به اینترنت پهن باند برای ساکنان صرف‌نظر از امکانات مالی یا شرایط آنها کمک می‌کند» را تایید کند، روز چهارشنبه با رأی اعضای کمیته اجرایی حذف شد. اکنون، این طرح بر افزایش اینترنت پرسرعت در درجه اول در میان نقاط شهری متمرکز خواهد بود.

این رأی گیری پس از آن صورت گرفت که نمایندگان عمومی از شهرداری خواستند دسترسی به اینترنت مقرون به صرفه را برای همه فراهم کند.

ارل لِبِلانک (Earl LeBlanc) یکی از اعضای ارشد و یکی از اعضای ارشد تورنتو اکرون (Toronto ACORN) [گروهی که نماینده افراد کم درآمد و متوسط است] گفت «اینترنت ضروری است.»

لبلانک به کمیته اجرایی شهردار گفت «خانواده ها به اتصال به اینترنت نیاز دارند و دسترسی به اینترنت دیگر یک امر تجملی نیست.»

لبلانک گفت که با وجود ادامه پاندمی کووید-۱۹ اینترنت برای دسترسی به خدمات ضروری است. او گفت، برای مثال، اخیراً برای مبارزه با یک «بلیط پارکینگ پنج ساله جعلی» به مشاوره حقوقی نیاز داشته و توانسته است مشاوره حقوقی آنلاین دریافت کند.

لبلانک گفت «در حال حاضر همه کارها را از جمله کارهای بانکی و پرداخت قبوضم را به صورت آنلاین انجام می‌دهم.»

«مردم تورنتو می توانند از طریق اینترنت از زندگی بهتری در کنار خانواده لذت ببرند.»

توری با اعلام تضاد منافع از شرکت در رأی گیری خودداری کرد

جان توری که ریاست کمیته اجرایی را بر عهده دارد، پس از اعلام تضاد منافع به دلیل «روابط ادامه دار» با خانواده راجرز و صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های متعلق به راجرز، در بحث روز چهارشنبه شرکت نکرد. راجرز خدمات اینترنت پهن باند را در کنار سایر خدمات ارائه می دهد.

قرار بود شهرداری با کمک ارائه دهندگان خدمات اینترنتی و شبکه فیبر نوری شهرداری، شبکه مقرون به صرفه اینترنت را راه اندازی کند. چندین معاون دیگر، که اکثریت آنها نیز اعضای تورنتو اکرون (Toronto ACORN) بودند، با لبلانک موافقت کردند و به کمیته گفتند که هزینه خدمات اینترنتی بالا است و مردم برای فعالیت های روزمره به آنها نیاز دارند.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا