جدیدترین اخبارجهان

آزادی ایوان فدوروف، شهردار ربوده شده ملیتوپول از طریق طرح تبادل زندانی انجام شده بود

مقام های اوکراینی می گویند شهردار ملیتوپول در یک طرح تبادل زندانی آزاد شده است

آزادی ایوان فدوروف، شهردار ربوده شده ملیتوپول از طریق طرح تبادل زندانی انجام شده بود

مرکز ارتباطات استراتژیک و اطلاعات امنیتی اوکراین روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که ایوان فدوروف (Ivan Fedorov) شهردار ملیتوپول به عنوان بخشی از یک طرح تبادل زندانی از بازداشت نیروهای نظامی روسیه آزاد شده است.

در بیانیه مرکز ارتباطات استراتژیک اوکراین اعلام شده است که فدوروف با ۹ سرباز روسی مبادله شده که طبق گفته اوکراینی ها «سرباز وظیفه» و متولد ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳ بوده اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعزام سرباز وظیفه ها به اوکراین را انکار کرده بود. اما وزیر دفاع روسیه قبلا تایید کرده بود که سرباز وظیفه ها در این تهاجم مشارکت داشته اند و برخی از آنها توسط نیروهای اوکراینی اسیر شده اند.

فدوروف پس از بازداشت به لوهانسک منتقل شده بود و به مدت پنج روز زندانی بود.

طبق اعلام مرکز ارتباطات استراتژیک و اطلاعات امنیتی اوکراین، از قرار معلوم به او توصیه شده بود که با روسیه همکاری کند که او خودداری کرده بود.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در یک پیام ویدئویی که اوایل پنجشنبه در فیسبوک منتشر شد گفت «ما بالاخره موفق شدیم که شهردار ملیتوپول را از اسارت آزاد کنیم. ملیتوپول اوکراینی ما تسلیم اشغالگران نشد و نخواهد شد.»

«ایوان فدوروف آزاد است. من امروز با او صحبت کردم. ارتش روسیه او را در ۱۱ مارس ربودند و سعی داشتند او را وادار به همکاری کنند. اما این مرد مقاومت کرد. او تسلیم نشد. دقیقا همانطور که همه ما استقامت ورزیدیم. دقیقا همانطور که هیچ یک از ما تسلیم نخواهیم شد. زیرا ما اوکراینی هستیم و همیشه از مردم خود محافظت می کنیم.»

آزادی ایوان فدوروف، شهردار ربوده شده ملیتوپل از طریق طرح تبادل زندانی انجام شده بود
آزادی ایوان فدوروف، شهردار ربوده شده ملیتوپل از طریق طرح تبادل زندانی انجام شده بود

#آزادی_ایوان_فدوروف  #شهردار_شهر_ملیتوپول  #شهردار_ربوده_شده_اوکراین   #تبادل_اسرای_جنگی

ایوان فدوروف شهردار ملیتوپل  مبادله اسرای جنگی روسیه  ولودیمیر زلنسکی  ایوان فدوروف شهردار ملیتوپل  اطلاعات امنیتی اوکراین  مبادله اسرای جنگی روسیه   

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا