جدیدترین اخبارکریپتوکارنسی

وزیر دارایی مکزیک تأکید کرد که کریپتوها در نظام مالی این کشور ممنوع هستند

وزیر دارایی مکزیک : کریپتوها در نظام مالی این کشور ممنوع هستند

وزیر دارایی مکزیک تأکید کرد که کریپتوها در نظام مالی این کشور ممنوع هستند

بیانیه وزیر دارایی در پی اظهارات ریکاردو سالیناس پلیئگو تریلیاردر مکزیکی منتشر می‌شود که گفته بود از پذیرش بیت‌کوین پشتیبانی می‌کند. وزیر دارایی مکزیک کریپتوها در نظام مالی این کشور ممنوع هستند

وزیر دارایی مکزیک تأکید کرد که کریپتوها در نظام مالی این کشور ممنوع هستند
وزیر دارایی مکزیک تأکید کرد که کریپتوها در نظام مالی این کشور ممنوع هستند

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

یکی از مقامات بلندپایه مکزیک روز دوشنبه دوباره بر ممنوعیت استفاده از کریپتوکارنسی ها در نظام مالی این کشور تأکید کرد.

آرتورو هریرا (Arturo Herrera) وزیر دارایی مکزیک گفت که کریپتوکارنسی ها در چارچوب قوانین نظارتی فعلی کشور جزو دارایی‌های رایج قانونی محسوب نمی‌شوند و به‌عنوان ارز رایج نیز در نظر گرفته نمی‌شوند.

هریرا در یک جلسه ارائه گزارش به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) که یک گروه جهانی مبارزه با پول‌شویی است گفت که انتظار نمی‌رود که این ممنوعیت‌ها در کوتاه‌مدت برداشته شوند.

این بیانیه پس از اظهارات رسمی ریکاردو سالیناس پلیئگو ازجمله تریلیاردهای برجسته معتقد به بازار گاوی بیت‌کوین منتشر شد که اعلام کرده بود در حال تلاش برای تبدیل کردن بنکو آزتکا (Banco Azteca) به اولین بانک پذیرنده کریپتوکارنسی در مکزیک است. سالیناس عضو هیئت‌مدیره گروه سالیناس، شرکت هلدینگ (شرکت مادر) بانک بانکو آزتکا است.

اظهارنظرهای هریرا به‌صراحت به وعده سالیناس اشاره نداشت اما ظرف چند ساعت پس از بیانیه این تاجر منتشر شد.

هریرا گفت که دبیرخانه وزارت دارایی یک ابلاغیه رسمی چهارصفحه‌ای منتشر خواهد کرد که به شرح جزییات موضع دولت خواهد پرداخت.

طی بیانیه مشترکی بانک مرکزی مکزیک، وزارت دارایی و همین‌طور کمیسیون بانکداری ملی و اوراق بهادار تصریح کردند که کریپتوکارنسی ها نه دارایی رایج قانونی محسوب می‌شوند و نه جزو ارزهای مشمول چارچوب قانونی فعلی هستند. این بیانیه مشترک نسبت به مخاطرات استفاده از کریپتوکارنسی‌ها نیز هشدار داد.

سند این ابلاغیه از چهارصفحه‌ای تشکیل شده است و هریرا آن را «به‌طور نامرسوم طولانی» توصیف کرد.

این سه نهاد دوباره هشدارهای صادرشده در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ درباره مخاطرات کریپتو به‌عنوان شیوه تبادل مالی، ذخیره ارزش یا سایر شکل‌های سرمایه‌گذاری را تکرار کردند.

علاوه بر این در سند ابلاغیه آمده است که مؤسسات مالی در مکزیک «به‌منظور حفظ فاصله سالم و ایمن بین دارایی‌های دیجیتال و نظام مالی» مجاز نیستند که با دارایی‌های مجازی همچون بیت‌کوین، اتر، XRP یا سایر کریپتوکارنسی ها سروکار داشته باشند.

در ادامه این گزارش آمده است، مؤسسات مالی که بدون مجوز فعالیت‌های مرتبط با دارایی‌های دیجیتال داشته باشند یا امکان اجرای آن را ارائه کنند ناقض مقررات نظارتی محسوب خواهند شد و مشمول مجازات مقتضی خواهند بود.

مکزیک محل استقرار دفتر مرکزی بیتسو (Bitso) بزرگ‌ترین صرافی کریپتوکارنسی در امریکای لاتین است. این شرکت در ماه مه در دور سوم تأمین سرمایه (Series C funding round) 250 میلیون دلار به سرمایه شرکت خود اضافه کرد و به ارزش‌گذاری ۲.۲ تریلیارد دلار دست‌یافت.

بیانیه روز دوشنبه تائید می‌کند که دولت جمع‌آوری اندوخته از عموم مردم «از طریق طرح‌های تکنولوژیکی مرتبط با بلاک‌چین یا دفاتر کل ثبت توزیع‌شده که به‌عنوان استیبل‌کوین شناخته می‌شوند را مجاز نمی‌داند.»

در ماه مه سرجیو ووگل (Sergio Vogel) مدیرعامل بیتسو در برنامه تلویزیونی «First Mover» کوین‌دسک گفت که این صرافی که بیش از ۲ میلیون کاربر دارد شاهد افزایش شدید تقاضا برای استیبل‌کوین‌های وابسته به دلار بوده است.

بیتسو تا به این لحظه پاسخی به درخواست‌های اظهارنظر کوین‌دسک نداده است.

پذیرش بیت‌کوین  کوین‌دسک  پذیرش بیت‌کوین    کوین‌دسک    پذیرش بیت‌کوین      پذیرش بیت‌کوین

مدیرعامل بیتسو        مدیرعامل بیتسو      مدیرعامل بیتسو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا