ایرانجدیدترین اخبار

حمایت ۳۵۰ فعال ایرانی از راهکار میرحسین موسوی برای گذار از جمهوری اسلامی

آدم عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود؛ مراقب سوپاپ‌های اطمینان جمهوری اسلامی باشیم

۳۵۰ فعال ایرانی از راهکار میرحسین موسوی برای عبور از جمهوری اسلامی حمایت کردند

حمایت ۳۵۰ فعال ایرانی از راهکار میرحسین موسوی برای گذار از جمهوری اسلامی

بیش از ۳۵۰ فعال سیاسی، مدنی و رسانه‌ای ایرانی روز یکشنبه ٢٣ بهمن‌ماه با امضا و انتشار بیانیه‌ای مشترک از راهکار سه مرحله‌ای میرحسین موسوی برای عبور از جمهوری اسلامی حمایت کردند و نوشتند: «با یاس جامعه از اصلاح، چاره جز گذار از استبداد دینی باقی نمانده است».

امضاکنندگان بیانیه ضمن اشاره‌ای کوتاه به تاریخچه جمهوری اسلامی از جمله «آغاز پر خشونت دهه ۶۰، فضای تنفسی پس از جنگ و دوره گشایش اقتصادی برای خودی‌ها، فصل امید به اصلاحات، دهه غارت منابع و تهدید منافع ملی با شعار مهرورزی، دوره عدم اعتدال و بی‌تدبیری، و نهایتا یک ساحتی شدن ارکان حکومت» تصریح کردند «بی‌تردید حمایت از این سه برنامه و‌ پی‌گیری آنها تمرکز بر هم‌فکری همه‌جانبه را ضروری می‌سازد چرا که مشارکت‌جمعی در مورد چگونگی انتقال از وضع موجود به وضع مطلوب، اولویت اساسی امروز برای حل مسائل پیچیده و بغرنج ایران است و در این مسیر نیز هم‌چنان بر گذار مسالمت‌آمیز و‌ خشونت‌پرهیز پای خواهیم‌ فشرد.»

در بخش دیگری از این بیانیه نیز تاکید شده است: با توجه به «بیداری اجتماعی کنونی» و «یاس جامعه از اصلاح در چارچوب ساختار» ملت ایران باید سرنوشت خود را رقم بزند. «ناتوانی و عجز ساختاری حکومت در قبال بحران‌های تو در تو اکنون در سایه روشنگری و برملاشدن حقایق و البته تحمل هزینه‌های سنگین جانی و مالی و حصر و اسارت، دایره مخالفان و معترضان را بحق وسیع‌تر و عمیق‌تر از گذشته کرده ‌است.»

امضاکنندگان بیانیه ادامه دادند: «به ویژه و به ‌طور خاص خیزش اعتراض‌های اخیر در پی قربانی شدن مهسا امینی به عنوان نماد مظلومیت و ظهور شعار «زن، زندگی، آزادی» در ذهن و زبان و عمل نسل‌های جوان سراسر ایران، چنان‌تکانی به پیکر نظام سیاسی وارد ساخت که حکومت با همه قدرت سرکوبش نتوانست قفلی بر اندیشه‌های رها شده بزند.»

امضاکنندگان در ادامه نوشتند: «با بیداری اجتماعی پدید آمده‌ کنونی و یأس جامعه از اصلاح در چارچوب ساختار موجود، چاره‌ای نیست که‌ سرنوشت ملت به دست خود او رقم خورد. با همین رویکرد است که ما امضاکنندگان، پیام میرحسین موسوی در پس دوازده سال حصر و مقاومت ‌و هم‌نوایی با اعتراض‌ها و‌ مطالبات ملت را پاس می‌نهیم و بر تحقق برنامه سه مرحله‌ای وی پافشاری‌خواهیم کرد.»

هاشم آقاجری، رضا آقاخانی، حمید اسلامی‌راد، هوشیار انصاری‌فر، علیرضا بهشتی‌شیرازی، حبیب‌الله پیمان و مهدی تاجیک از امضاکنندگان این بیانیه هستند.

نخستین تصویر فرهاد میثمی پس از آزادی از زندان منتشر شد

ضیا نبوی، زندانی سیاسی سابق نخستین تصویر از فرهاد میثمی، پزشک و کنشگر مدنی را پس از آزادی از زندان منتشر کرد.

وی با انتشار این عکس از دیدار با میثمی خبر داد و گفت: با جمعی محدود و تقریبا دانشجویی کمی در رابطه با جنش زن، زندگی، آزادی با هم گپ زدیم و میثمی هم از بازیابی تدریجی سلامتی و توان کامل جسمی‌اش گفت.

حسین شنبه زاده، فعال توئیتری: مرخصی‌ام تمدید نشد به زندان برمی گردم

حسین شنبه زاده، ویراستار ادبی و فعال توئیتری نیز با اعلام تمدید نشدن مرخصی‌اش از باگشت خود به زندان خبر داد و نوشت که مشمول عفو نشده و باید به زندان برگردد.

خاله نیکا شاکرمی: تمام دندان‌های نیکا شکسته بود

آتش شاکرمی، خاله نیکا شاکرمی، با انتشار پستی در اینستاگرام با اشاره به دندان دردش نوشت: وقتی دندان درد داشتم به یاد نیکا افتادم چون وقتی جسم بی‌جانش را تحویل گرفتیم تمام دندان‌هایش خرد شده بود و بی دندان خاکسپاری شد. الان می‌فهمم او چقدر درد کشیده بود.

«امپراطور کوزکو» به ۲ سال حبس محکوم شد

زینب موسوی، کمدین ایرانی و ملقب به امپراطوری کوزکو در فضای مجازی، با انتشار پستی از محکومیت دو ساله‌اش در زندان خبر داد.

وی در این رابطه نوشت با توجه به اینکه مشمول عفو قرار نگرفته، باید برای اجرای دو سال حبس خودش را به زندان معرفی کند.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Zeinab Mousavi (@iam.ziz_mou)

«امپراطور کوزکو» به ۲ سال حبس محکوم شد
«امپراطور کوزکو» به ۲ سال حبس محکوم شد

فرهاد میثمی  خاله نیکاشاکرمی  زینب موسوی  خاله نیکاشاکرمی  فرهاد میثمی خاله نیکاشاکرمی   زینب موسوی  آتش شاکرمی  آتش شاکرمی  آتش شاکرمی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا