ایرانجدیدترین اخبار

آبله میمون در ایران : اولین مورد در یک خانم اهوازی شناسایی شد

سخنگوی وزارت بهداشت گفت اولین مورد آبله میمونی ایران در یک خانم اهوازی شناسایی شد

آبله میمون در ایران : اولین مورد در یک خانم اهوازی شناسایی شد

به گفته پدرام پاک آئین، سخنگوی وزارت بهداشت اولین فرد مبتلا به آبله‌میمون در ایران در یک خانم ۳۴ ساله اهوازی شناسایی شد. پاک آئین گفت این فرد با تائید بیماری‌اش و بر اساس آزمایش‌های اولیه و نهایی در حال طی کردن دوره بیماری خود در منزل است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت شناسایی این مورد با همکاری بیمار و خانواده او از طریق مشاهده ضایعات پوستی بیمار صورت گرفته و این بیمار که در اهواز سکونت دارد، بلافاصله قرنطینه شده و با تأیید آزمایش‌های اولیه و نهایی در حال طی کردن دوره بیماری است.

پاک آئین با بیان اینکه بنا به اظهار دانشمندان و متخصصان، آبله میمون، کشندگی بالایی نداشته و قابل درمان است، افزود: افرادی که در گذشته دوز واکسن آبله را تزریق کرده‌اند تا حدود قابل توجهی نسبت به این بیماری مصونیت خواهند داشت.

رئیس انستیتو پاستور ایران نیز در این رابطه گفت: افراد مشکوک به آبله‌میمون و دارای سابقه تماس با فرد مشکوک یا قطعی مبتلا به آبله میمون باید به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

رحیم سروری با تائید اولین مورد آبله‌میمون در ایران و اهواز گفت اولین مورد بیماری آبله میمون در ایران توسط انستیتو پاستور تایید شد.

فرد مبتلا که خانمی ۳۴ ساله و ساکن شهر اهواز بوده است، پس از بروز ضایعات پوستی به مرکز درمانی شهرستان محل سکونت خود مراجعه کرده و پس از شک به آبله میمون توسط کیت‌های تولیدی غربالگری انستیتو پاستور ایران در دانشگاه علوم پزشکی اهواز مورد بررسی قرار گرفته و نمونه بیمار مشکوک برای تایید نهایی به انستیتو پاستور ایران ارسال شده است.

وی افزود: متخصصین انستیتو پاستور ایران در آزمایشگاه ملی آبله‌میمون و تیم پاسخ سریع بیماری‌های عفونی این انستیتو، با استفاده از روش‌های مختلف از جمله آزمایشات مولکولی (Real-time-PCR) مورد تایید سازمان جهانی بهداشت و تعیین توالی ژنوم ویروس، ابتلای این بیمار را به آبله میمونی تایید نهایی کرده‌اند.

رئیس انستیتو پاستور ایران یادآور شد: آزمایشات تشخیصی آبله‌میمون از خردادماه سال جاری در انستیتو پاستور ایران راه اندازی شده و بر همین اساس، دانشگاه‌های علوم پزشکی منتخب در صورت تشخیص موارد مشکوک در آزمایشات غربالگری، نمونه‌ها را برای بررسی تکمیلی به انستیتو پاستور ایران ارسال می‌کنند.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا