جدیدترین اخبارجهان

ارتش میانمار بیش از ۳۰ غیرنظامی شامل زنان و کودکان را کشت و به آتش کشید

بیش از ۳۰ نفر از مردم در میانمار توسط ارتش این کشور کشته شدند و اجساد آنها به آتش کشیده شد

ارتش میانمار بیش از ۳۰ غیرنظامی شامل زنان و کودکان را کشت و به آتش کشید

به گفته یک شاهد و برخی دیگر از گزارشها ارتش [دولت] میانمار بیش از ۳۰ نفر از اهالی یک روستا را که گمان می رود برخی از آنها زنان و کودکان بودند جمع کرد، با شلیک گلوله کشت و اجساد آنها را به آتش کشید.

تصاویری که ادعا می شود مربوط به صحنه پس از قتل عام شب کریسمس در روستای شرقی مو سو (Mo So) نرسیده به شهر هپروسو (Hpruso) در ایالات کایا (Kayah) است که مردم از حمله ارتش در آنجا پناه گرفته بودند پس از انتشار در شبکه های اجتماعی کشور موجب برانگیختن خشم مردم علیه ارتشی شد که از فوریه به قدرت رسیده است.

امکان تائید اعتبار روایت ها به طور مستقل وجود ندارد. تصاویر اجساد سوخته بیش از ۳۰ نفر را در سه وسیله نقلیه کاملاً سوخته نشان می دهد.

یکی از اهالی روستا که می گوید به صحنه حادثه رفته است به آسوشیتد پرس گفت که قربانیان روز جمعه از درگیری های بین گروه های مقاومت مسلح و ارتش میانمار در نزدیکی روستای کوی نگان (Koi Ngan) گریخته بودند که دقیقه در کنار روستای مو سو است. این شاهد ساکن روستا گفت که این مردم در حالی که به سمت کمپ پناهجویان در قسمت غربی شهر می رفتند توسط ارتش دستگیر شدند.

دولت در مورد ادعاهای مطرح شده اظهار نظری نکرده اما گزارشی در روزنامه دولتی میانما الین (Myanma Alinn) روز شنبه اعلام کرد که درگیری در نزدیکی مو سو در روز جمعه هنگامی بالا گرفته است که اعضای نیروهای چریکی قومی که به عنوان حزب پیشرو ملی کارِنی (Karenni) شناخته می شوند و مخالفان ارتش سوار بر وسایل نقلیه «مشکوک» حرکت کردند و پس از خودداری از توقف به نیروهای امنیتی حمله کردند.

به گزارش روزنامه دولتی میانمار این افراد شامل اعضای جدیدی بودند که قرار بود در آموزش های مبارزه با ارتش شرکت کنند و هفت وسیله نقلیه که سوار بر آن حرکت می کردند در آتش سوزی نابود شد. این روزنامه هیچگونه جزییات بیشتری در مورد کشتار ارائه نکرد.

شاهدی که با آسوشیتد پرس صحبت کرده بود گفت که بقایای اجساد به حدی سوخته بودند که قابل شناسایی نبودند و لباسهای زنان و کودکان همراه تجهیزات پزشکی و غذا پیدا شد.

شاهدی که به دلیل نگرانی در مورد امنیت خود خواست ناشناس بماند گفت «اجساد پیش از به آتش کشیده شدن با طناب به هم بسته شده بودند.» ارتش میانمار بیش از ۳۰ غیرنظامی شامل زنان و کودکان را کشت و به آتش کشید

ارتش میانمار بیش از 30 غیرنظامی شامل زنان و کودکان را کشت و به آتش کشید
ارتش میانمار بیش از ۳۰ غیرنظامی شامل زنان و کودکان را کشت و به آتش کشید

این شاهد لحظه کشته شدن آنها را ندیده اما معتقد است که برخی از آنها اهالی روستای مو سو بوده اند که بنا بر گزارش ها روز جمعه توسط ارتش دستگیر شده اند. شاهدی [که با آسوشیتد پرس گفتگو کرد] این ادعا که افراد دستگیر شده عضو گروه های شبه نظامی سازمان یافته محلی بوده اند را رد کرد.

رسانه مستقل میانمار روز جمعه گزارش کرد که ۱۰ نفر از اهالی روستای مو سو شامل کودکان توسط ارتش دستگیر شده اند و چهار نفر از اعضای شبه نظامی محلی نیروهای نگهبان مرزی (Border Guard Forces) که با هدف مذاکره برای آزادی آنها رفته بودند نیز بنا به گزارش ها توسط ارتش با طناب بسته شده و به آنها شلیک شده بود.

این شاهد می گوید هنگامی که نیروهای ارتش به نزدیکی مو سو رسیدند اهالی روستا و گروه های شبه نظامی مخالف حکومت اجساد را رها کردند در حالی که اجساد برای سوزانده شدن آماده می شدند. درگیری در نزدیکی روستا هنوز شدید بود.

بانیار کان آنگ (Banyar Khun Aung) مدیر گروه حقوق بشر کارنی گفت «این یک جنایت فجیع و بدترین حادثه در طول کریسمس است. ما این قتل عام را به عنوان جنایت علیه بشریت به شدت محکوم می کنیم.»

علاوه بر این نیروهای نظامی حکومت اوایل ماه جاری متهم شده بودند که اهالی روستا که گمان می رود برخی از آنها کودک بودند را جمع کرده اند و با طناب به هم بسته اند و  سپس سلاخی کرده اند. دکتر ساسا (Sasa) یکی از رهبران مخالفان که تنها از یک نام [یک کلمه ای] استفاده می کند گفت که مردم غیرنظامی زنده در آتش سوزانده شده بودند.

ویدئویی از صحنه پس از حمله ۷ دسامبر {احتمالاً تلافی جویی نسبت به حمله ای که به کاروان نظامی شده بود} اجساد سوخته ۱۱ نفر را نشان می داد که حلقه وار در میان آنچه که به نظر می رسید بقایای یک کلبه باشد روی زمین قرار گرفته بودند.

در همین اثنا روز شنبه درگیری ها دوباره در ایالات مجاور در مرز تایلند که هزاران نفر از مردم برای یافتن سرپناه به آنجا فرار کرده بودند} از سر گرفته شد. مسئولان محلی اعلام کردند که ارتش میانمار شهر کوچک لی کی کاو (Lay Kay Kaw) که توسط شبه نظامیان قومیتی کارن کنترل می شود را از روز جمعه هدف حملات هوایی و آتش سنگین توپخانه قرار دادند.

اقدامات ارتش باعث شد که چندین دولت غربی از جمله سفارت ایالات متحده ضمن انتشار یک بیانیه مشترک «نقض جدی حقوق بشر که رژیم نظامی در سراسر کشور مرتکب شده است» را محکوم کنند. بیانیه مشترک متذکر می شود «ما به طور جدی از رژیم می خواهیم  که حملات کورکورانه خود بر ایالت کارن و سراسر کشور را فوراً متوقف کند و امنیت تمامی غیرنظامیان را مطابق قوانین بین المللی تضمین کند.»

زنان و کودکان  ارتش دولت میانمار  جنایت   زنان و کودکان  جنایت  ارتش دولت میانمار   زنان و کودکان  ارتش دولت میانمار    زنان و کودکان  جنایت  ارتش دولت میانمار  جنایت  زنان و کودکان  جنایت  کودتای ارتش    کودتای ارتش    کودتای ارتش کودتای ارتش  کودتای ارتش    کودتای ارتش

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا