انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

آمار ابتلا به کووید-۱۹ در انتاریو برای اولین بار طی دو ماه به بیش از ۵۰۰ مورد رسید

برای اولین بار ظرف دو ماه گذشته بیش از ۵۰۰ مورد ابتلا جدید به کووید-۱۹ در انتاریو به ثبت رسید

آمار ابتلا به کووید-۱۹ در انتاریو برای اولین بار طی دو ماه به بیش از ۵۰۰ مورد رسید

انتاریو برای اولین بار از اواسط ماه جون بیش از ۵۰۰ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ ثبت کرد. آمار ابتلا به کووید-۱۹ در انتاریو برای اولین بار طی دو ماه به بیش از ۵۰۰ مورد رسید

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

مسئولان بهداشت استان روز پنج‌شنبه از ثبت ۵۱۳ مورد ابتلا خبر دادند که افزایش قابل‌ملاحظه‌ای نسبت به ۳۲۴ مورد ثبت‌شده در روز چهارشنبه و ۳۲۱ مورد ثبت‌شده در روز سه‌شنبه محسوب می‌شود.

میانگین متحرک هفت‌روزه موارد ابتلا روزانه کووید-۱۹ در حال حاضر ۳۷۵ مورد است که با رقم ۲۱۴ محاسبه‌شده در هفته گذشته تفاوت فاحشی دارد. آخرین باری که انتاریو از ثبت بیش از ۵۰۰ مورد کووید-۱۹ تنها ظرف یک روز خبر داده بود در ۱۳ ماه جون بود که ۵۳۰ مورد ابتلا در این استان شناسایی‌ شده بود. 

اوایل این هفته مسئول ارشد پزشکی بهداشت استان هشدار داد که شهروندان باید هم‌زمان با ورود به فصل پاییز انتظار افزایش تعداد ابتلا را داشته باشند، اما این افزایش «دلیلی برای وحشت نیست.»

دکتر کییرن مور (Kieran Moore) گفت «نرخ موارد ابتلا در استان در طول زمان دچار نوسان خواهد شد.» «اگر ما در انتاریو واقعاً به‌خوبی با یکدیگر همکاری کنیم می‌توانیم سرعت این روند را مهار کنیم. ما می‌توانیم اثر آن را کاهش دهیم. ما می‌توانیم نرخ شیوع بیماری و مرگ‌ومیر را پایین بیاوریم و درنتیجه کمتر شاهد مرگ افراد کم سن و سال باشیم.»

آمار ابتلا به کووید-19 در انتاریو برای اولین بار طی دو ماه به بیش از 500 مورد رسید
آمار ابتلا به کووید-۱۹ در انتاریو برای اولین بار طی دو ماه به بیش از ۵۰۰ مورد رسید

طبق اطلاعات ارائه‌شده توسط وزارت بهداشت بر اساس پردازش کمتر از ۲۲،۹۰۰ تست ظرف ۲۴ ساعت گذشته نرخ مثبت بودن تست‌ها در انتاریو به ۲.۱ درصد افزایش یافته است.

کریستین الیوت وزیر بهداشت می‌گوید از ۵۱۳ مورد ابتلا گزارش‌شده در روز پنج‌شنبه ۳۶۰ مورد افراد غیر واکسینه هستند و ۵۶ نفر از مبتلایان نیز یک دوز واکسن دریافت کرده بودند.

هیچ مورد فوتی در روز پنج‌شنبه گزارش نشده است.

در حال حاضر ۱۱۳ نفر به علت کووید-۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه انتاریو تحت درمان قرار دارند. مسئولان انتاریو می‌گویند که از میان بیماران بستری در واحدهای مراقبت ویژه دو نفر کاملاً واکسینه هستند. سایر بیماران بستری در ICU یا غیر واکسینه هستند یا هنوز فقط یک دوز واکسن را تزریق کرده‌اند یا وضعیت واکسیناسیون آنها نامشخص است.

تعداد کل موارد ابتلا تائید شده در آزمایشگاه در حال حاضر ۵۵۳،۹۶۲ مورد شامل فوتی‌ها و بهبودی‌ها است.

 

موارد ابتلا به کووید-۱۹ در کدام مناطق قرار دارند؟

آمار ابتلا به کووید-۱۹ در انتاریو برای اولین بار طی دو ماه به بیش از ۵۰۰ مورد رسید

اکثر موارد ابتلا جدید در منطقه تورنتو بزرگ (GTA) ثبت‌شده است، بااین‌حال تعداد بیشتری از مناطق شهرداری در حال گزارش تعداد موارد ابتلا بالاتر هستند.

طبق گزارش اپیدمیولوژیک استان، ۱۰۵ مورد جدید ابتلا در تورنتو، ۷۰ مورد در منطقه یورک و ۶۴ مورد در منطقه پیل ثبت‌شده است.

سایر مناطق شهرداری که روز پنج‌شنبه از بیش از ۱۰ مورد جدید ابتلا خبر دادند شامل دورهام (۴۴)، همیلتون (۲۹)، ویندزور-اسکس (۲۷)، سیمکو-مسکوکا (۲۵)، اتاوا (۲۰)، هالتون (۲۰)، واترلو (۱۷)، میدلسکس-لندن (۱۵) و انتاریو شرقی (۱۴) است.

انتاریو همچنان در مرحله سوم برنامه بازگشایی اقتصادی خود قرار دارد و درحالی‌که مسئول ارشد پزشکی بهداشت استان می‌گوید به باور او استان انتاریو می‌تواند ظرف کمابیش ۱۰ روز آینده وارد مرحله بعدی شود، رئیس هیئت مشاور علمی استان می‌گوید در شرایط فعلی از کاهش بیشتر محدودیت‌ها حمایت نمی‌کند.

دکتر پیتر جونی (Peter Juni) روز چهارشنبه گفت «ما باید بسیار مراقب باشیم تا با یک رشد فورانی دیگر مواجه نشویم.» «ما سیگنال‌هایی از ایالات‌متحده دریافت می‌کنیم که چندان دلگرم‌کننده نیستند (بالا رفتن شمار پذیرش در بخش کودکان در بیمارستان‌ها) و ممکن است ما نیز در طول چند هفته یا چند ماه آینده متوجه شویم که کودکان نیز دارای افزایش ریسک ابتلا بسیار شدیدتر به کووید (ناشی از دلتا) هستند.»

 

افزایش موارد ابتلا به واریانت دلتا

آمار ابتلا به کووید-۱۹ در انتاریو برای اولین بار طی دو ماه به بیش از ۵۰۰ مورد رسید

انتاریو ظرف چند روز گذشته شاهد افزایش موارد ابتلا ناشی از واریانت دلتا بوده است.

روز چهارشنبه ۳۲۵ مورد جدید ابتلا به واریانت دلتا B.1.617.2 از میان موارد ابتلا تائید شده در آزمایشگاه شناسایی شد و روز پنج‌شنبه نیز ۱۴۸ مورد جدید به موارد شناسایی‌شده این واریانت اضافه شد. تعداد کل موارد ابتلا به واریانت دلتا در انتاریو در حال حاضر ۵،۸۷۳ مورد است.

انتاریو ظرف ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۴۹،۰۰۰ دوز واکسن کووید-۱۹ تزریق کرده است که تعداد کل واکسن‌های تزریق‌شده به بازوی شهروندان انتاریو را به بیش از ۲۰ میلیون دوز می‌رساند.

بیش از ۹.۴ میلیون نفر در انتاریو هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند و کاملاً واکسینه محسوب می‌شوند.

دکتر کییرن مور    واکسن کووید-۱۹    دکتر کییرن مور    واکسن کووید-۱۹  موارد ابتلا به کووید-۱۹  دکتر کییرن مور    موارد ابتلا به کووید-۱۹ 

 واکسن کووید-۱۹

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا