انتاریوایرانجدیدترین اخبارجهانکانادانووااسکوشیا

بیش از ۵۰ هزار نفر در ریچموندهیل، انتاریو علیه حکومت ایران اعتراض کردند

کتابخانه مرکزی ریچموندهیل تجمع ۵۰ هزار نفری ایرانیان در این محل را لحظه‌ای تاریخی با عظمت جهانی برای جامعه ریچموندهیل توصیف کرد

بیش از ۵۰ هزار نفر در ریچموندهیل، انتاریو علیه حکومت ایران اعتراض کردند

پلیس تخمین می زند که بیش از ۵۰،۰۰۰ نفر روز شنبه در همبستگی با تظاهراتی که در سراسر ایران به راه افتاده در ریچموندهیل تجمع کردند.

بیش از 50 هزار نفر در ریچموندهیل، انتاریو علیه حکومت ایران اعتراض کردند
بیش از ۵۰ هزار نفر در ریچموندهیل، انتاریو علیه حکومت ایران اعتراض کردند

این مراسم در حمایت از اعتراضات جاری در ایران به دلیل قتل مهسا امینی ۲۲ ساله که در بازداشتگاه گشت ارشاد به اتهام حجاب نامطلوب بازداشت شده بود، برگزار شد. این رویداد در مقابل کتابخانه مرکزی ریچموندهیل و توسط ایرانیان کانادایی برای عدالت و حقوق بشر سازماندهی و برگزار شد.

سازمان دهندگان گفتند که این مراسم برای «دور هم جمع کردن کانادایی ها از تمام سنین، نژاد و باورها برای دفاع از مردم ایران، به ویژه زنان شجاع ایران» برگزار شد.

پلیس منطقه‌ای یورک گفت ازدحام جمعیت و ترافیک در این منطقه روز شنبه افزایش یافت و ماموران  بیشتری برای اطمینان از امنیت عمومی در محل حاضر شدند.

برگزارکنندگان قبل از این مراسم گفتند که هدف آنها «انعکاس ندای معترضان در ایران با صدای بلند» است.

برگزارکنندگان گفتند «در شرایطی که رژیم ایران اینترنت را در کشور قطع می‌کند و معترضان غیرمسلح را بی هیچ ملاحظه‌ای می‌کشد، مردم ایران بارها از جامعه جهانی خواسته‌اند که صدای آنها باشد و مطالبات آنها را به گوش جهانیان برسانند.»

کتابخانه عمومی ریچموندهیل که محل برگزاری اعتراض ها بود، این رویداد را «لحظه ای تاریخی با عظمت جهانی برای جامعه ریچموندهیل» خواند.

طبق برنامه ریزی قبلی این اعتراض حوالی ساعت ۱۴ در خیابان یانگ و خیابان ۱۶‌ام در ریچموندهیل آغاز شد و راهپیمایی به سمت کتابخانه مرکزی ادامه یافت.

هلیفکس نیز یکی از ۱۵۱ شهر جهان بود که به راهپیمایی جهانی در حمایت از آزادی در ایران پیوست

روز شنبه صدها نفر در هلیفکس برای حمایت از جنبش آزادی ایران در یکی از رویدادهای اعتراضی متعددی که در سراسر جهان برگزار شد، تجمع کردند.

آتوسا کاستندی (Atousa Costandi) یکی از سازمان دهندگان راهپیمایی روز شنبه در هلیفکس گفت «کشتن یک دختر بی گناه غیرقابل باور است. من از شرایط همه این زنان در ایران که چنین تجربه هایی را از سر می گذرانند، وحشت‌زده‌ام.»

کاستندی اصالتاً اهل ایران است اما بیش از دو دهه است که در نوااسکوشیا زندگی می کند. کاستندی گفت که هنوز خانواده‌اش در ایران زندگی می کنند که به دلیل قطعی گسترده اینترنت نمی تواند با آنها ارتباط برقرار کند.

هلیفکس یکی از ۱۵۰ شهری بود که تجمعاتی را در حمایت از جنبش آزادی در ایران ترتیب داد.

رضا رحیمی یکی از ایرانی تباران حاضر در اعتراضات روز شنبه بود که مادرهمسرش شری فقیهی دندانپزشک اهل هلیفکس در حادثه سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط نیروهای نظامی ایران در ژانویه ۲۰۲۰ کشته شد.

رحیمی گفت که برای همبستگی با مردمی که در ایران رنج می برند، در تظاهرات شرکت کرده است.

رحیمی افزود «ایران مثل اینجا نیست که بتوانید در پارک ویکتوریا تجمع کنید. اگر برای تظاهرات از خانه بیرون بروند، در خیابان باشند، توسط پلیس دستگیر خواهند شد و پلیس به سمت آنها شلیک خواهد کرد.» «بنابراین اگر بتوانم به اینجا بیایم تا فقط به سیاستمداران کانادایی بگویم که در ایران چه می گذرد، این کمترین کاری است که می توانم برای [مردم ایران] انجام دهم. کار سخت را آنها انجام می دهند. آنها [برای آمدن به خیابان] از جان خود می گذرند.»

زنان در سراسر جهان نیز به عنوان نمادی صریح از خشم و عزاداری موهای خود را بریدند.

کاستندی گفت که هدف از برگزاری این راهپیمایی رساندن صدای مردم داخل ایران است که به دلیل ابراز عقاید خود مجازات می‌شوند و همچنین فشار بر دولت کانادا برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران است.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by #Tehranto (@tehrantonews)

اخبار تظاهرات ایرانیان تورنتو انتاریو کانادا    اخبار تظاهرات ایرانیان تورنتو انتاریو کانادا  اخبار تظاهرات ایرانیان تورنتو انتاریو کانادا  اخبار تظاهرات ایرانیان تورنتو انتاریو کانادا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا