انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

مشارکت در رأی‌گیری زودهنگام انتخابات انتاریو چندصد هزار رأی بیشتر از انتخابات فدرال پاییز گذشته است

بیش از یک میلیون انتاریویی رأی خود را به صندوق های رأی‌گیری زودهنگام انداختند

مشارکت در رأی‌گیری زودهنگام انتخابات انتاریو چندصد هزار رأی بیشتر از انتخابات فدرال پاییز گذشته است

نزدیک به یک میلیون شهروند انتاریویی رأی خود را در طول بازه ۱۰ روزه رأی‌گیری زودهنگام به صندوق های رأی انداختند، که این رقم چند صد هزار رأی بیشتر از آراء زودهنگام سال ۲۰۱۸ است.

طبق آمار اولیه منتشر شده توسط هیئت انتخابات انتاریو ۱،۰۶۶،۵۴۵ رأی دهنده [معادل ۹.۹۲ درصد از واجدین شرایط مشارکت در انتخابات انتاریو] به دفاتر موقت یا سیار رأی‌گیری مراجعه کردند و در دوره رأی‌گیری زودهنگام رأی دادند.

این رقم در انتخابات ۲۰۱۸ انتاریو برابر با ۶۹۸،۶۰۹ رأی دهنده یا ۶.۸ درصد از واجدین شرایط شرکت در انتخابات بود که تصمیم گرفتند رأی خود را در بازه پنج روزه رأی‌گیری زودهنگام ۲۰۱۸ به صندوق ها بیندازند.

سحر شفیق، که یک مشاور سیاسی است گفت این آمار نشان دهنده «درس آموخته شده از تجربیات گذشته» در نحوه «جلب نظر و درگیر کردن رأی‌دهندگان» است، با این حال اگرچه مشارکت راحت و بی دردسر نیز احتمالاً عامل مهمی در ثبت این آمار است، اما این واقعیت که به نظر می‌رسد انتخابات استانی امسال نسبت به موارد قبلی یک انتخابات «معمولی» و «نسبتاً کمتر جنجالی» است نیز ممکن است یکی از دلایلی باشد که بیش از یک میلیون رأی دهنده انتاریویی از قبل رأی خود را به صندوق انداخته اند.

شفیق گفت که این ارقام رأی‌گیری اولیه ممکن است لزوماً منعکس کننده مشارکت کلی رأی دهندگان نباشد.

مهلت درخواست برگه های رأی پستی قبلاً به پایان رسیده است، اما برگه های رأی پستی تا هنگامی که قبل از ساعت ۶ بعد از ظهر روز انتخابات به هیئت انتخابات انتاریو برسند همچنان شمارش خواهند شد.

در طول انتخابات فدرال اکتبر، بیش از ۷۰۰،۰۰۰ رأی از طریق پست به صندوق انداخته شد که تقریباً نیمی از این آراء مربوط به انتاریو بود. تعداد آراء پستی در انتخاباتی فدرال ۲۰۱۹ تقریباً ۵۵،۰۰۰ رأی بود.

افرادی که مایل‌اند در روز انتخابات رأی بدهند باید به محل رأی‌گیری تعیین شده خود مراجعه کنند.

هیئت انتخابات انتاریو از رأی دهندگان می خواهد تا با وارد کردن کد پستی خود در سرویس اطلاعات رأی دهندگان، محل رأی دادن خود را مجدداً چک کنند. اطلاعات مربوط به محل رأی‌گیری هر رأی دهنده در اپلیکیشن اِلِکشن انتاریو (Elections Ontario) یا کارت اطلاعات رأی‌گیری شما نیز موجود است.

هیئت انتخابات انتاریو همچنان به دنبال افرادی برای کار به عنوان مسئولان انتخاباتی است. این شغل مستلزم استفاده از ابزارهای مبتنی بر کاغذ یا فناوری و شامل آموزش همراه با دستمزد است. برای ثبت درخواست به آدرسjobs.elections.on.ca  مراجعه کنید.

صندوق های انتخابات کانادا  صندوق های انتخابات کانادا  صندوق های انتخابات کانادا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا