جدیدترین اخبارجهان

با تشدید تلاش‌های اسرائیل برای تغییر شکل توافق با ایران، رئیس موساد به واشینگتن سفر می‌کند

رئیس موساد راهی واشینگتن می‌شود

دیوید بارنئا رئیس موساد گفت برجام بر پایه کذب استوار است و برای اسرائیل بسیار زیان به همراه دارد

دیوید بارنئا، رئیس موساد به منظور «شکل‌دهی به توافق هسته‌ای احتمالی» میان ایران و قدرت‌های جهان راهی واشینگتن می‌شود.

این سفر در روزهای آینده و در چارچوب تلاش‌های اسرائیل در این رابطه صورت می گیرد و همزمان ارتش اسرائیل و موساد نیز با دستور نخست‌وزیر اسرائیل برای مقابله با ایران آماده می‌شوند.

دیوید بارنئا در اظهارنظری کم‌سابقه به خبرنگاران گفته است توافق هسته‌ای با ایران برای اسرائیل «بسیار بد» و «مبتنی بر دروغ‌ها» است.

رئیس موساد، نخست وزیر و وزیر دفاع اسرائیل همگی ضمن ابراز مخالفت با توافق هسته‌ای احتمالی گفته‌اند اسرائیل ملزم به تبعیت از این توافق «بد» نیست و حق اقدام علیه برنامه هسته‌ای ایران را برای خود محفوظ می‌داند.

یک مقام ارشد اسرائیل روز یکشنبه تایید کرده که کاخ سفید از سفر پیش‌روی دیوید بارنئا به آمریکا مطلع است.

رئیس موساد، سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل پس از وزیر دفاع و مشاور امنیت ملی اسرائیل سومین مقام بلندپایه اسرائیل است که در روزهای اخیر در رابطه با مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی به واشینگتن سفر می‌کند.

یائیر لاپید، نخست‌وزیر اسرائیل نیز روز یکشنبه در تازه‌ترین موضع‌گیری خود علیه تهدید هسته‌ای جمهوری اسلامی گفت به ارتش اسرائیل و موساد دستور داده خود را برای مقابله با ایران آماده کنند.

نخست‌وزیر اسرائیل با تاکید بر اهمیت وجود «یک تهدید نظامی معتبر» علیه جمهوری اسلامی افزود: «این زبانی است که دولت ایران می‌فهمد و منجر به «یک توافق خوب» خواهد شد.»

به گفته یائیر لاپید اسرائیل می‌خواهد توافق جدید با ایران دربرگیرنده مدت ‌زمان‌های طولانی‌تر و نظارت‌های سختگیرانه‌تری باشد و به برنامه موشک‌های بالستیک ایران و نیز اقدامات تروریستی جمهوری اسلامی در خاورمیانه رسیدگی کند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در رابطه با سرنوشت مذاکرات احیای برجام و متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای حصول توافق نهایی اظهار داشت: «من پاسخ آمریکا را دریافت کرده‌ام. اکنون ایران باید به آنها پاسخ دهد. ما در این مذاکرات به لحظه حساس و سرنوشت‌سازی رسیده‌ایم.»

دیوید بارنئا رئیس موساد گفت برجام بر پایه کذب استوار است و برای اسرائیل بسیار زیان به همراه دارد
دیوید بارنئا گفت برجام بر پایه کذب استوار است و برای اسرائیل بسیار زیان به همراه دارد

سفر دیوید بارنئا رئیس موساد به واشینگتن    سفر دیوید بارنئا رئیس موساد به واشینگتن  سفر دیوید بارنئا رئیس موساد به واشینگتن

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا