جدیدترین اخبارجهان

فصل گل و لای در اوکراین تانک های روسی را در باتلاق گرفتار کرده است

در فصل گل و لای در اوکراین تانک های روسی تا برجک هایشان در گل فرو می روند

فصل گل و لای در اوکراین تانک های روسی را در باتلاق گرفتار کرده است

سربازان مهاجم روسیه که از جاده خارج می شدند اغلب گیر می‌افتاند، در موارد شدیدتر تانک‌ها تا برجک‌هایشان در گل فرو می‌رفتند.

فصل گل و لای در اوکراین تانک های روسی را در باتلاق گرفتار کرده است
فصل گل و لای در اوکراین تانک های روسی را در باتلاق گرفتار کرده است

روس ها برای دوره بین زمستان و بهار که برف ها آب می شوند و همه چیز به گل تبدیل می شود، اصطلاح خاصی دارند. «راسپوتیتسا (Rasputitsa)» از واژه «راسپوتیه (rasputye)»، به معنای چهارراه مشتق شده است و به عنوان «وقتی که دیگر جاده ای وجود ندارد» ترجمه شده است. اوکراینی ها این دوره زمانی را «بزدوریژیا (bezdorizhzhya)» می نامند و امسال با تهاجم روسیه مصادف بود.

شرایط گل آلود، که سفر را در جاده‌های آسفالت‌نشده دشوار یا غیرممکن می‌کند، ناشی از خاک رس سنگین و زهکشی ضعیف است و این شرایط در اوکراین، بلاروس و بخش‌هایی از روسیه یک واقعیت گریزناپذیر می‌باشد.

دومین فصل گل و لای در اواخر سال با باران های شدید پاییزی فرا می رسد.

فصل گل و لای تأثیر قابل توجهی بر تهاجم روسیه داشته است و باعث شده ستون‌هایی از کامیون‌ها و خودروهای زرهی به جاده‌های آسفالت شده بچسبند. کسانی که از جاده خارج می شوند، اغلب گیر می‌افتند، در موارد شدید تانک‌ها تا برجک‌های خود در گل فرو می‌روند.

این مشکلات ارتش روسیه را وادار کرد تا بسیاری از وسایل نقلیه را رها کند که بعداً توسط کشاورزان اوکراینی با تراکتور بازیابی شد. اوکراین اکنون ادعا می کند که تانک های بیشتری نسبت به قبل از حمله در اختیار دارد.

روس ها همه چیز را در مورد فصل گل و لای که در طول جنگ جهانی دوم تهاجم آلمان را کند و مختل کرد می دانند و برای جلوگیری از تأثیرات فصل گل و لای یک حمله برق آسا به بزرگراه های اصلی منتهی به کی‌یف برنامه ریزی کردند. با این حال مقاومت مصمم اوکراین حمله روسیه را به خارج از جاده ها کشاند و درون مرداب ها و لجن‌زار ها گرفتار کرد.

آخرین اخبار جنگ اوکراین   فصل بهار در اوکراین  آخرین اخبار جنگ اوکراین  فصل بهار در اوکراین  آخرین تحولات جنگ روسیه   فصل بهار در اوکراین  آخرین اخبار جنگ اوکراین    آخرین تحولات جنگ روسیه

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا